سرپرست وزارت آموزش وپرورش از تعیین یک فرد به عنوان مسئول پیگیری امور درمانی دانش آموزان حادثه دیده شین آبادی خبر داد وگفت : این حادثه یک ضایعه تاسف انگیز برای کشور بود و باید با جدیت دنبال شود.
به گزارش سرویس "آموزش و پرورش" ایسنا، علی اصغر فانی در گردهمایی مدیران کل ستادی و اجرایی سازمان نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: براساس مطالعات صورت گرفته حدود 1.3هزینه احداث کلاس صرف مقاوم سازی می شود و باید از نقطه نظر فنی راه های مقاوم سازی مدارس مورد بررسی قرار گیرد.
سرپرست وزارت آموزش وپرورش تامین منابع را یکی از فعالیت های مطلوب سازمان نوسازی مدارس دانست که از طریق احکام بودجه سنواتی و قوانین دائمی انجام شده است.
خیرین مدرسه ساز برکت آموزش وپرورش هستند
فانی وجود خیرین مدرسه ساز را برکت آموزش وپرورش توصیف کرد و از اعلام آمادگی وزارت آموزش وپرورش در زمینه ترویج تفکر مدرسه سازی، بهره گیری از روشهای مشارکتی در تکمیل پروژه های نیمه تمام و استفاده از روش های ارتقای انگیزه در افراد برای مدرسه سازی خبر داد .
وی شوراهای آموزش وپرورش را فرصت خوبی خواند و تصریح کرد : این شوراها ظرفیت مطلوبی دارند که با مرور مجدد آن در سازمان نوسازی مدارس باید در این زمینه توافق هایی با استانداران در بخش نوسازی مدارس استانی صورت گیرد.
سرپرست وزارت آموزش وپرورش چاره اندیشی نسبت به تمهیدات لازم در خصوص احداث مدرسه در پروژه مسکن مهر را یک ضرورت خواند وادامه داد : نباید حلاوت مسکن مهر با خلاء های آن در ذائقه مردم تلخ شود .
وی بر تامین نیروی انسانی و بازسازی فضاهای آموزشی استان های جنگ زده کشور بویژه خوزستان و پس از آن ایلام، کرمانشاه و کردستان تاکید کرد و گفت : طرح توسعه آموزش وپرورش خوزستان باید با همکاری دولت در اولویت برنامه ها قرار گیرد.
پیشنهاد اختصاص بخشی از پتانسیل سازمان نوسازی مدارس به ساخت مسکن فرهنگیان
فانی با تاکید بر مصرف ، مسکن و درمان به عنوان سه مولفه مهم در حوزه معیشتی معلمان تاکید کرد : ان شاءالله با این تلاش ها گام مثبتی در راستای مسکن دار شدن تمامی فرهنگیان کشور برداشته شود .
وی در ادامه بر تجهیز مدارس جدید الاحداث به سرویس های بهداشتی و تکمیل کار ساخت و ساز مدارس حدود یک تا دوماه پیش از آغاز سال تحصیلی تاکید کرد و ادامه داد : این امر با واگذاری مسئولیت پیگیری اتمام ساخت و ساز مدارس به مدیران بویژه مدیران خانم تسریع خواهدشد.
فانی از موثر بودن ارزیابی محصولی یا نتیجه گرا در بخش نوسازی مدارس نام برد و افزود: ارزیابی فرآیندی که نوع دیگری از ارزیابی است در برخی زمینه های آموزشی وپرورشی کاربرد دارد اما در بخش نوسازی باید ارزیابی نتیجه گرا ملاک عمل قرار گیرد.
وی بر تلاش برای حذف مدارس کپری موجود تاکید و تصریح کرد: تبعیت از معماری و فرهنگ بومی باید در ساخت مدرسه مناطق کپرنشین مورد توجه ویژه قرار گیرد و از تلفیق آن با دستاوردهای علمی نتیجه مطلوب حاصل آید.
انتهای پیام
نظرات