• سه‌شنبه / ۳۰ مهر ۱۳۹۲ / ۱۰:۴۵
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 92073018678
  • منبع : نمایندگی سمنان

40 پروژه ورزشی نیمه تمام در استان سمنان

مدیر کل ورزش و جوانان استان سمنان از اجرای بیش از 80 برنامه در هفته ورزش در سطح استان خبر داد و گفت: همزمان با هفته تربیت بدنی و ورزش سالن تخصصی بدمینتون شاهرود به بهره برداری می رسد.

مدیر کل ورزش و جوانان استان سمنان از اجرای بیش از 80 برنامه در هفته ورزش در سطح استان خبر داد و گفت: همزمان با هفته تربیت بدنی و ورزش سالن تخصصی بدمینتون شاهرود به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه سمنان، همت هادیان در نشستی مطبوعاتی با خبرنگاران گفت: به طور کلی در سطح استان تعداد 40 پروژه نیمه تمام وجود دارد که برای اتمام آنها به اعتباری بالغ بر 100 میلیارد تومان نیاز است.

هادیان با اشاره به وجود ۱۹۵ مکان و فضای ورزشی با زیربنای بیش از ۵۲۷ هزار مترمربع در این استان گفت: سرانه ورزشی استان در حال حاضر ۸۳ صدم متر مربع است که بیش از متوسط سرانه کشوری است.

وی تعداد ورزشکاران سازمان یافته در این استان را 35 هزار و 106 نفر اعلام کرد و گفت: سهم آقایان از این مقدار 68 درصد و بانوان 32 درصد است.

هادیان با بیان اینکه سال گذشته 295 ورزشکار استان به مسابقات کشوری اعزام شده اند، افزود: 52 میزبانی مسابقات کشوری و 30 اعزام برون مرزی نیز در سال گذشته از طریق اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان صورت گرفته است.

مدیر کل ورزش و جوانان استان سمنان از فعالیت 154 باشگاه ورزشی در سطح استان خبر داد و افزود: در حال حاضر 50 تیم ورزشی نیز به نمایندگی از استان سمنان در لیگهای برتر و سراسری در رشته های مختلف ورزشی فعالیت می کنند.

وی با اشاره به فعالیت 14 تیم استان در لیگ برتر در رشته های فوتبال ساحلی،هاکی،تکواندو،بدمینتون،کاراته و... خاطر نشان کرد: همچنین تعداد 17 تیم استان در لیگ دسته اول،8 تیم در لیگ دسته دوم و 11 تیم نیز در لیگ دسته سوم به نمایندگی از استان سمنان فعالیت دارند.

هادیان همچنین در خصوص روند ساخت و ساز ورزشگاههای استان سمنان خاطر نشان کرد: ورزشگاه های ۱۵ هزار نفری سمنان و شاهرود به ترتیب ۹۰ و ۲۰ درصد و ورزشگاه های گرمسار و دامغان ۴۵ و ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان با بیان اینکه یک ششم مردم استان در حوزه ورزشهای همگانی فعالیت دارند تصریح کرد: تعداد 40 تشکل مردم نهاد در این استان مشغول فعالیت هستند و 18 سمن پروانه فعالیت دارند و تعداد 8 سمن نیز در حال اخذ پروانه هستند که این سمن ها و تشکلهای مردم نهاد در 12 حوزه مشغول ارائه خدمت هستند.

وی اظهار کرد: از سال 89 تا کنون 30 پروژه ورزشی در روستاهای استان انجام شده که دربرگیرنده 21 سالن ورزشی و 9 زمین ورزشی است. همچنین همگی این پروژه های روستایی به جز 6 پروژه آنها به بهره برداری رسیده اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha