• چهارشنبه / ۲۴ مهر ۱۳۹۲ / ۱۰:۵۴
  • دسته‌بندی: اقتصاد کلان
  • کد خبر: 92072415285
  • خبرنگار : 71474

یارانه مهر قابل برداشت شد/ واریز نقدی از 116 هزار میلیارد تومان گذشت

یارانه مهر قابل برداشت شد/ واریز نقدی از 116 هزار میلیارد تومان گذشت

یارانه نقدی مهر ماه از بامداد امروز - چهارشنبه - قابل برداشت شد.

یارانه نقدی مهر ماه از بامداد امروز - چهارشنبه - قابل برداشت شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، یارانه مهر ماه که سی و دومین مرحله از پرداخت‌های نقدی به شمار می‌آید نیمه‌شب چهارشنبه به حساب سرپرستان خانوار واریز و از بامداد امروز قابل برداشت شد.

با واریز مبلغ 45 هزار و 500 تومانی ماه جاری، میزان کل یارانه‌های نقدی واریز شده توسط دولت به حساب سرپرستان خانوار ایرانی با احتساب مبلغ عیدانه اسفند 91 و یارانه نان که در شروع طرح به اقشاری از مردم پرداخت شد، از مرز 116 هزار میلیارد تومان گذشت.

یارانه‌ی مهر ماه که سومین یارانه نقدی دولت یازدهم به حساب می‌آید در حالی با چند روز تاخیر به حساب سرپرستان خانوار واریز شد که تعدادی از مقامات اقتصادی دولت بارها از غیر اصولی بودن نحوه‌ی پرداخت‌ها ابراز نارضایتی کرده اند.

به طوری که طبق گفته‌های طیب نیا، وزیر اقتصاد دولت مجبور است برای پرداخت نقدی هر ماه متحمل کسری بودجه‌ای معادل با هزار میلیارد تومان شود.در کنار آن معاون اول رییس جمهور نیز از نیاز مبرم این طرح به بازنگری خبر داده است.

بنا به گفته‌ی جهانگیری دولت در حالی در اختصاص تمام منابع طرح هدفمندی به پرداخت‌های نقدی با کسری بودجه همراه است که در قانون مصوب مجلس تنها به قوه‌ی مجریه اجازه‌ی اختصاص 50 درصد از منابع به این حوزه داده شده است.این یعنی تاکنون سهم تولید در هدفمندی یارانه‌ها مغفول مانده است.

یارانه‌ی نقدی مهر ماه در حالی مانند سی و یک مرحله‌ی قبل به حساب سرپرستان خانوار واریز شده است که به نظر می‌رسد دولت مجلس برای حذف سه دهک پردرآمد هم قسم شده‌اند و طبق اعلام معاون اول رییس جمهور ستاد هدفمندی یارانه‌ها مسولیت پیگیری و مطالعات اولیه ی این طرح را بر عهده گرفته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۲-۰۷-۲۴ ۱۱:۲۱

چرا خبر را طوري مي نويسيد که انگار دولت پول زور ميده؟ خودش آمد يارانه و کوپن را برداشت و گفت نقدي بديم به سود دولت است. حالا به جايي رسيده که بهانه مياره پول مردم را نده؟ واقعا که !

avatar
۱۳۹۲-۰۷-۲۴ ۱۶:۵۱

خوشبختانه من حافظه خوبي دارم شبي که احمدي تژاد در مورد دلايل حذف يارانه هاي نان، انرژي و ... به تلويزيون آمد و به مردم توضيح داد که هدف هاي حذف يارانه چيست و چه دستاوردهايي دارد را هيچ گاه فراموش نکرده ام ايشان در مورد اين طرح توضيح دادند که از منابع پولي که طرح حذف يارانه ها براي دولت خواهد داشت، ميتوان به پيشبرد طرح هاي عمراني، ساخت بيمارستان ها و ... رسيد با توجه به اين که حذف يارانه ها براي دولت داراي درآمد فوق العاده اي خواهد داشت (بر طبق گزارش احمدي نژاد در همان شب)، حال طرح اين موضوع در زمان احمدي نژا د و روحاني که براي پرداخت يارانه نياز به بودجه است، باعث تاسف بسيار مي باشد مگر براي اين طرح به قول اقاي احمدي نژاد هزاران ساعت کار کارشناسي شده انجام نشده بود؟ پس طرح اين عدم داشتن بودجه چيست؟ مگر غير از بود که هدف از حذف يارانه هاي انرزي، نان و غيره اين بود که از منابع درآمد آن ها کارهايي انجام شود و از همان منابع نيز يارانه نقدي پرداخت گردد؟ ادامه دارد...

avatar
۱۳۹۲-۰۷-۲۴ ۱۶:۵۳

ادامه از کامنت قبل چرا تصور مي کنيد که مردم کم حاففظه شده اند؟ آيا مشکلات معيشتي مردم در حال حاضر فقط تحريم هاست؟ ايا نبايد درصدي از اين مشکلات معيشتي و اين تورم سرسام آور را اجراي اين طرح غير کارشناسي شده دانست؟ اميدوارم سايت ايسنا اين نظر را بدون اديت روي سايت قرار دهد

avatar
۱۳۹۲-۰۷-۲۴ ۱۸:۲۸

با سلام پيشنهاد ميشود به يجاي پرداخت يارانه خانوارهايي که بيمه نيستند بيمه شوند تا اين بار سنگين از روي دوش دولت برداشته شود وحق به حقدار برسد اينطور يارانه دادن علاوه بر اينکه بد عادت ميشويم سرمايه مملکت هرز ميرود