• چهارشنبه / ۳ مهر ۱۳۹۲ / ۱۲:۳۰
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 92070302008
  • منبع : شهرداری تهران

افزایش فضاهای تحت پوشش دستگاه‌های پارکومتر به 50 هزار فضای پارک

افزایش فضاهای تحت پوشش دستگاه‌های پارکومتر به 50 هزار فضای پارک

مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک شهر تهران با بیان اینکه هم اکنون دستگاه‌های پارکومتر در 122 محور شهر به کارگیری شده، گفت: دستگاه‌های پارکومتر امسال 15 هزار فضای پارک را تحت پوشش قرار می‌دهند و در اولویت بعدی 50 هزار فضای پارک دیگر تحت پوشش این دستگاه ها قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک شهر تهران با بیان اینکه هم اکنون دستگاه‌های پارکومتر در 122 محور شهر به کارگیری شده، گفت: دستگاه‌های پارکومتر امسال 15 هزار فضای پارک را تحت پوشش قرار می‌دهند و در اولویت بعدی 50 هزار فضای پارک دیگر تحت پوشش این دستگاه ها قرار خواهد گرفت.

به گزارش سرویس «شهری» ایسنا، مهندس حجت الله بهروز اظهار کرد: براساس برآوردهای صورت گرفته در طرح جامع حمل و نقل و ترافیک شهر تهران، شبکه معابر پایتخت تا سال 1404 پذیرای روزانه نزدیک 20 میلیون سفر خواهد بود همچنین وضعیت رشد جمعیت و تردد وسایل نقلیه شخصی به ویژه خودروهای سواری این کلاف سردرگم را بیشتر به هم گره خواهد زد لذا یکی از موضوعات مطرح شده در این طرح جامع قائل شدن محدودیت در سطح شبکه معابر پر تردد برای خودروهای شخصی است.

وی ادامه داد: یکی از راهکارهای موجود برای حذف تردد خودروها، استفاده از پارکینگ و کنترل پارک حاشیه‌ای است.

مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک شهر تهران تصریح کرد: فلسفه وجودی مدیریت پارک حاشیه‌ای با استفاده از ابزارهای گوناگون، نوعاً ریشه در ارتقاء و بهبود استفاده از ظرفیت شبکه معابر شهری، مدیریت تقاضای سفر با استفاده از خودروهای شخصی و در نهایت بهینه سازی استفاده از فضاهای پارک حاشیه‌ای برای توقف‌های کوتاه مدت و جلوگیری از توقف‌های طولانی مدت و اشغال ظرفیت معابر دارد.

وی ادامه داد: طرح‌ریزی مدیریت پارک حاشیه‌ای با استفاده از مکانیسم اخذ عوارض توقف حاشیه‌ای بر مبنای اولویت بندی شبکه معابر و میزان جذب سفر و حجم تخلفات ایستا همانند پارک دوبله تعریف می‌شود.

بهروز اظهار کرد: در اولویت اول 15 هزار فضای پارک در سال جاری تحت پوشش قرار می‌گیرد و در اولویت بعدی 50 هزار فضای پارک دیگر تحت پوشش قرار خواهد گرفت.

وی افزود: هر دستگاه پارکومتر مکانیزه قادر به مدیریت 8 فضای پارک حاشیه‌ای است که هر شهروند از طریق تعریف مدت زمان مورد نظر خود در هر فضای پارک و نشان دادن کارت بلیت الکترونیک حمل و نقل عمومی و پرداخت عوارض متناسب با مدت زمان مورد نیاز خود، قادر به توقف در محل خواهد بود و این سیستم جهت پرداخت عوارض بی نیاز از حضور عامل انسانی است.

مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک شهر تهران گفت: دستگاه‌های پارکومتر به صورت online از طریق شبکه تحت کنترل هستند، اما در موارد خرابی دستگاه، با هماهنگی پلیس در خصوص خودروهای توقف کرده در محل اعمال قانون صورت نمی‌گیرد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: هم اکنون دستگاه‌های پارکومتر در 122 محور و 15 هزار فضای پارک را به خود اختصاص داده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha