• سه‌شنبه / ۲ مهر ۱۳۹۲ / ۱۵:۰۲
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 92070201205
  • خبرنگار : 71431

قرار داشتن آتش‌نشانی زیر نظر شهرداری‌ها دارای محاسن قابل توجهی است

قرار داشتن آتش‌نشانی زیر نظر شهرداری‌ها دارای محاسن قابل توجهی است

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در واکنش به احتمال یکپارچه‌شدن آتش‌نشانی‌های کشور، گفت: فکر نمی‌کنم در حال حاضر این امر شدنی باشد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در واکنش به احتمال یکپارچه‌شدن آتش‌نشانی‌های کشور، گفت: فکر نمی‌کنم در حال حاضر این امر شدنی باشد.

به گزارش خبرنگار «حوادث» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سیدرضا خوشزاد در نشست خبری پیش از ظهر سه‌شنبه خود درباره یکپارچه‌شدن آتش‌نشانی‌های سراسر کشور و ایجاد سازمان ملی به همین نام، به ایسنا گفت: ما را وارد این موضوعات نکنید و انشاءالله مسئولان خودشان در این زمینه وارد عمل خواهند شد.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح نیازمند لایحه و ... است، اظهارکرد: البته تاکنون چنین توافقی صورت نگرفته و فکر نمی‌کنم این طرح در حال حاضر شدنی باشد و بخواهد به شکل جدی انجام شود.

خوشزاد، قرار داشتن آتش‌نشانی‌ها زیر نظر شهرداری‌ها در سطح کشور را امری دارای محاسن قابل توجه و کارکردهای مختلف برشمرد و تصریح‌کرد: در کلانشهرها حمایت‌های شهرداری‌ها از آتش‌نشانی‌ها بسیار مهم بوده به طوری که امروزه در کلانشهرها با آتش‌نشانی‌های قوی‌تر و رو به رشد روبرو هستیم.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران همچنین درباره تعداد آتش‌نشانان داوطلب در سطح پایتخت نیز گفت: در حال حاضر 15 هزار آتش‌نشان داوطلب در تهران وجود دارد که آمار به تفکیک آن بر حسب دانش‌آموز، سن و جنس را در اختیار ندارم.

وی با اشاره به فعالیت 103 ایستگاه آتش‌نشانی در سطح پایتخت نیز خاطر نشان کرد: تا پایان امسال به شکل قطعی 10 ایستگاه دیگر نیز افتتاح خواهد شد و بنا داریم که تلاشمان را برای افزایش تعداد ایستگاه‌ها از 103 به 120 ایستگاه تا پایان امسال انجام دهیم، اما ممکن است افتتاح تعدادی از ایستگاه‌ها به سال بعد موکول شود.

***افتتاح مرکز آموزش بین‌المللی آتش‌نشانی تهران

خوشزاد از افتتاح مرکز آموزش بین‌المللی آتش‌نشانی تهران تا پایان آبان ماه خبر داد و گفت: این افتتاح با حضور شهردار تهران انجام خواهد شد.

وی تهران را به نسبت بسیاری از کلانشهرهای جهان، شهری ایمن دانست و گفت: با توجه به مساحت، گستردگی و پراکندگی جمعیت و ... تهران شهری ایمن است.

***رضایت 99 درصدی شهروندان از آتش‌نشانی پایتخت

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از رضایت 99 درصدی پایتخت‌نشینان، از اقدامات آتش‌نشانی تهران خبر داد و گفت: سامانه 1888 و مرکز مطالعات شهرداری بیانگر این موضوع است.

خوشزاد همچنین درباره مدت زمان اعلام تا خروج از ایستگاه آتش‌نشانان، اظهارکرد: در حال حاضر پس از وقوع حادثه، آتش‌نشانان تهرانی در کمتر از 45 ثانیه از اعلام وقوع حادثه از ایستگاه خارج می‌شوند.

وی توان عملیاتی آتش‌نشانان پایتخت را بالا ارزیابی کرد و گفت: این توان بالا ایده‌آل ما نیست.

***تاثیر رتبه‌بندی ساختمان‌ها بر قیمت مسکن

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در بخش دیگری از سخنانش درباره سرانجام طرح رتبه‌بندی ساختمان‌ها به لحاظ ایمنی نیز اظهارکرد: این طرح به شکل قطعی و صد در درصد محقق نشد، اما در جلسه‌ای که داشتیم، محاسن و معایب اجرای آن را در کارگروهی بررسی کردیم که در آن به اجماعی نرسیدیم.

خوشزاد با اشاره به نصب تابلوهای ایمنی در ساختمان‌ها، تصریح‌کرد: بر فرض اگر در ساختمانی تابلویی با عنوان «کسب رتبه اول ایمنی» نصب می‌شد، این تابلو تاثیر مستقیم بر افزایش قیمت مسکن داشت.

***بررسی ایمنی بازار از سوی موسسه پژوهش

وی درباره ایمنی بازار و آخرین وضعیت حاکم بر بازار نیز اظهارکرد: ایمنی بازار پروژه کاملا مطالعاتی دارد که بسیار مهم و قابل توجه است که توسط موسسه پژوهشی، مراحل تحقیق درباره آن در حال انجام است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران افزود: علاوه بر آن داخل سازمان نیز این موضوع مورد مطالعات قرار گرفته که امیدوارم بتوانیم از نهادهای مختلف در این زمینه کمک بگیریم که البته هنوز محقق نشده است.

خوشزاد درباره الزام خودروسازان به نصب کپسول‌های آتش‌نشانی در خودروها نیز اظهارکرد: با مکاتباتی که انجام شد، این طرح اجرایی شد و فکر نمی‌کنم که بیشتر از 10 هزار تومان هزینه نصب یک خاموش‌کننده در خودرو باشد.

وی نصب کپسول‌های آتش‌نشانی در خودروها را امری ضروری دانست و افزود: متاسفانه حوادث جاده‌ای در کشور ما به گونه‌ای است که گاه در برخورد دو خودرو با یکدیگر، حریقی گسترده رخ می‌دهد که وجود یک خاموش‌کننده در خودروهای حادثه‌دیده و صدها خودرویی که ممکن است به تماشای این حادثه نشسته باشند، تاثیر بسیار زیادی در کاهش خسارات آنی خواهد بود.

خوشزاد همچنین از خبرنگاران خواست در صورتی که مایل باشند این آمادگی از سوی سازمان وجود دارد که آموزش‌های آتش‌نشان داوطلب به آنان ارائه شود.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران همچنین از افزایش شمار خانه‌های ایمنی از 22 خانه به 125 خانه در سرای محلات در هفته آتش‌نشان خبر داد و گفت: افزایش تعداد این خانه‌ها به 374 از مواردی است که جزو برنامه‌های اصلی ما است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha