• پنجشنبه / ۲۸ شهریور ۱۳۹۲ / ۱۲:۴۲
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 92062817990
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

تانکر‌های سوخت در سراشیب خیابان‌ها با سرعت حرکت نکنند

تانکر‌های سوخت در سراشیب خیابان‌ها با سرعت حرکت نکنند

ایسنا/خراسان رضوی معاونت آموزش و پیشگیری سازمان آتش نشانی مشهد گفت: تانکر‌های حامل سوخت در سراشیب خیابان‌ها نباید با سرعت زیاد و دنده خلاص حرکت کنند.

معاونت آموزش و پیشگیری سازمان آتش نشانی مشهد گفت: تانکر‌های حامل سوخت در سراشیب خیابان‌ها نباید با سرعت زیاد و دنده خلاص حرکت کنند.

غلامحسین حاجی‌زاده، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه خراسان رضوی، با اشاره به بروز حوادث متعدد در تانکرهای حامل مواد سوختی که متاسفانه اغلب منجر به فوت راننده و خسارت‌های جانبی دیگر می‌شود، توضیح داد: بدنه تانکر باید مطابق استاندارد برای حمل مواد سوختی مورد نظر ساخته شده باشد و تانکر باید از مقاومت بدنه لازم و سوپاپ‌های اطمینان مناسب برخوردار باشد.

وی افزود: شیرهای تخلیه مایعات نفتی، دریچه‌ها و منافذ روی تانکر باید به گونه‌ای تعبیه شوند تا در اثر برخورد و واژگونی براحتی دچار آسیب نشوند و مایعات نفتی از تانکر خارج و جاری نشوند.

حاجی زاده بر لزوم مشخص بودن مسیر این تانکر از ابتدا تا انتها، تاکید و خاطرنشان کرد: تانکرهای مواد نفتی باید در صورت امکان در خیابان‌های کم ترافیک حرکت کنند. سرعت حرکت این تانکرها در شهر باید حداکثر حدود 60 کیلومتر در ساعت باشد.

معاونت آموزش و پیشگیری سازمان آتش‌نشانی مشهد، با اشاره به ضرورت تجهیز این تانکرها به سیستم ترمز ای بی اس، یادآور شد: سیستم "ارتینگ" در تانکر‌های مواد نفتی به ویژه بنزین و گاز باید مورد تست ماهانه قرار گیرند.

وی ادامه داد: رانندگان وسایل نقلیه حامل مواد نفتی باید از سلامت جسمانی و مهارت حرفه‌ای لازم برخوردار بوده، دوره آموزش یک روزه مبارزه با آتش سوزی گذرانده و همچنین روش‌های بارگیری و تخلیه مواد نفتی را به درستی آموزش دیده باشند.

حاجی زاده درباره اهمیت محل پارک تانکرهای حامل سوخت، گفت: باید از پارک تانکرهای حامل مواد نفتی در گذرگاه‌ها و خیابان‌ها، جلوگیری و پارکینگ‌های ویژه‌ای در سطح شهر برای آن‌ها پیش‌بینی شود، همچنین باید هنگام پارک خودرو از سلامت ترمز دستی خودرو به ویژه در سرازیری‌ها اطمینان حاصل شود.

معاونت آموزش و پیشگیری سازمان آتش‌نشانی مشهد، همراه داشتن حداقل یک دستگاه خاموش کننده پودر و گاز 12 کیلویی یا 2 دستگاه خاموش کننده پودر و گاز 6 کیلویی شارژ شده با تاریخ معتبر در خودرو را ضروری دانست.

وی تاکید کرد: استفاده از سیلندر گاز پیک نیکی به هر منظور در اتاق و یا مجاورت تانکر مواد سوختی ممنوع است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha