• شنبه / ۲۳ شهریور ۱۳۹۲ / ۱۱:۱۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 92062314199
  • خبرنگار : 71434

دومای روسیه: حل پرونده سلاح‌های شیمیایی سوریه طی دو هفته‌ ممکن نیست

دومای روسیه: حل پرونده سلاح‌های شیمیایی سوریه طی دو هفته‌ ممکن نیست

رئیس کمیسیون روابط بین‌الملل مجلس دومای روسیه اعلام کرد: حل و فصل پرونده سلاح‌های شیمیایی سوریه در بازه زمانی دو هفته ممکن نیست.

رئیس کمیسیون روابط بین‌الملل مجلس دومای روسیه اعلام کرد: حل و فصل پرونده سلاح‌های شیمیایی سوریه در بازه زمانی دو هفته ممکن نیست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت اینترنتی النشرة، الکسی بوشکف، رئیس کمیسیون روابط بین‌الملل مجلس دومای روسیه در صفحه شخصی خود در پایگاه اجتماعی توییتر نوشت: غیر ممکن است که بتوان پرونده سلاح‌های شیمیایی سوریه را در محدوده زمانی که آمریکا مشخص کرده حل و فصل کرد.

وی گفت: اجرای خواسته آمریکا برای تحویل سلاح‌های شیمیایی سوریه به ناظران سازمان ملل در بازه زمانی دو تا سه هفته ممکن نیست، چرا که در حال حاضر دست‌کم 42 انبار نگهداری سلاح شیمیایی در سوریه وجود دارد و برخی از این انبارها و مخازن نیز در مناطقی قرار دارند که در آن‌ها ارتش سوریه با گروه‌های مسلح درگیر است، لذا درخواست آمریکا برای تحویل سلاح‌های شیمیایی سوریه ظرف دو هفته درخواستی "غیرحرفه‌ای" است.

این اظهارات بوشکف در واکنش به آن ایراد شد که وزیر امور خارجه آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی مشترکی با سرگئی لاوروف، همتای روسی خود، به شدت به نظام سوریه حمله و تاکید کرد دولت سوریه تنها 30 روز وقت دارد تا مساله سلاح‌های شیمیایی خود را حل و فصل کند و مدارک مربوط به زرادخانه‌های شیمیایی خود را به سازمان ملل بدهد.

وی گفت: دولت سوریه باید جدی باشد و به وعده‌های خود عمل کرده و در چارچوب زمانی مشخص مساله سلاح‌های شیمیایی خود را حل و فصل کند و در غیر این صورت عواقب شدیدی متوجه دمشق خواهد بود.

رئیس کمیسیون روابط بین‌الملل مجلس دومای روسیه در پایان تاکید کرد: آمریکا به تنهایی قادر به اتخاذ تصمیمات سیاسی در جهان نیست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha