• چهارشنبه / ۲۰ شهریور ۱۳۹۲ / ۱۲:۱۶
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 92062012785
  • خبرنگار : 71415

لندن: روند خلع سلاح سوریه نباید بدون چارچوب زمانی باشد

سخنگوی نخست‌وزیر انگلیس هشدار داد نباید طرح واگذاری سلاح‌های شیمیایی سوریه در پاسخ جامعه بین‌المللی به حمله با سلاح شیمیایی در دمشق تاخیر ایجاد کند.

سخنگوی نخست‌وزیر انگلیس هشدار داد نباید طرح واگذاری سلاح‌های شیمیایی سوریه در پاسخ جامعه بین‌المللی به حمله با سلاح شیمیایی در دمشق تاخیر ایجاد کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه دیلی تلگراف، دفتر نخست‌وزیر انگلیس همچنین از دولت‌های روسیه و سوریه خواسته است ثابت کنند پیشنهاد آنها برای واگذاری سلاح‌های شیمیایی سوریه حقیقی و معتبر است.

سخنگوی رسمی دیوید کامرون، نخست‌وزیر انگلیس هشدار داد که زمان محدود است و فرآیند تحویل دادن سلاح‌های شیمیایی سوریه نمی‌تواند یک فرآیند بی‌پایان و بدون چارچوب زمانی باشد.

ویلیام هیگ، وزیر امور خارجه انگلیس و فیلیپ هاموند، وزیر دفاع این کشور بر واکنش محتاطانه دولت انگلیس در این زمینه تاکید کردند.

ویلیام هیگ گفت: روسیه و سوریه باید نشان دهند طرح ‌آنها معتبر است و در عین حال فیلیپ هاموند نیز تصریح کرد: تاریخ به ما یاد داده درباره هرگونه تاکتیکی که هدف آن ایجاد تاخیر باشد، هوشیار باشیم.

روز دوشنبه روسیه پیشنهاد طرحی را داد که بر اساس آن سلاح‌های شیمیایی سوریه تحت نظارت بین‌المللی درخواهد آمد.

دفتر نخست‌وزیر انگلیس خاطرنشان ساخت که باید نسبت به پیشنهاد روسیه محتاط بود.

سخنگوی رسمی دیوید کامرون هشدار داد جنگ داخلی سوریه بیش از دو سال است که ادامه یافته و زمان در حال رسیدن به پایان است.

وی گفت: اگر این پیشنهاد یک پیشنهاد جدی و حقیقی باشد ما از آن استقبال خواهیم کرد. بار دیگر تاکید می‌کنم که اگر اینگونه باشد.بار مسئولیت اکنون کاملا بر دوش دولت روسیه و حکومت بشار اسد است تا به شیوه‌ای عمل کنند که نشان دهند این پیشنهاد جدی و معتبر است.

سخنگوی دیوید کامرون تصریح کرد: ماموریت ما در سوریه این است که جلوی درد و رنج مردم سوریه را بگیریم. هدف دیگر همچنین این است که جلوی حکومت بشار اسد را در استفاده از سلاح‌های شیمیایی علیه مردم کشورش آنگونه که در 21 اوت رخ داد، بگیریم. اگر پیشنهاد ریشه‌کن کردن سلاح‌های شیمیایی حقیقی باشد بنابراین این کار اقدام بزرگ رو به جلو خواهد بود. این کار به هیچ وجه نباید یک فرآیند بی‌پایان باشد. ما باید بسیار نسبت به تاکتیک‌های گمراه‌کننده هوشیار باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha