• چهارشنبه / ۲۰ شهریور ۱۳۹۲ / ۰۹:۵۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 92062012504
  • خبرنگار : 71434

در نشست دوره‌ای شورا مطرح شد؛

شورای همکاری خلیج فارس تمایلی به جنگ علیه سوریه ندارد

شورای همکاری خلیج فارس تمایلی به جنگ علیه سوریه ندارد

شورای همکاری خلیج فارس با ابراز بی میلی نسبت به حمله نظامی علیه سوریه تاکید کرد، طرح روسیه درباره تحت نظارت قرار گرفتن سلاح‌های شیمیایی سوریه، کشتارها را در این کشور متوقف نمی‌کند.

شورای همکاری خلیج فارس با ابراز بی میلی نسبت به حمله نظامی علیه سوریه تاکید کرد، طرح روسیه درباره تحت نظارت قرار گرفتن سلاح‌های شیمیایی سوریه، کشتارها را در این کشور متوقف نمی‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، وزیران خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در نشست دوره‌ای‌ خود در خصوص سوریه، بار دیگر آمادگی‌شان را برای رویارویی با پیامدهای حمله احتمالی به سوریه اعلام کردند.

شرکت‌کنندگان در این نشست که روز سه شنبه در شهر جده عربستان برگزار شد، به طرح روسیه برای تحت کنترل قرار دادن سلاح‌های شیمیایی سوریه اشاره و اعلام کردند که این طرح نمی‌تواند کشتارها را در سوریه متوقف کند.

وزیران خارجه شورای همکاری خلیج فارس علاوه بر این، از شورای امنیت خواستند که اقدامات بازدارنده‌ای را علیه نظام سوریه اتخاذ کند.

خالد بن احمد آل خلیفه، وزیر امور خارجه بحرین در کنفرانسی مطبوعاتی که پس از این نشست برگزار شد، اعلام کرد: مساله به نوع یک سلاح مربوط نمی‌شود، بلکه مساله مهم کشتارها و خونریزی‌هایی است که از دو سال گذشته در سوریه ادامه دارد. ما خواهان توقف این کشتارها هستیم. ما از سستی و کندی مواضع درباره سوریه خسته شده‌ایم و می‌خواهیم که رنج‌های مردم سوریه به پایان برسد.

وزیر امور خارجه بحرین و رئیس این دوره‌ از نشست‌های شورای همکاری خلیج فارس، تاکید کرد: موضع کشورهای حوزه خلیج (فارس) در قبال سوریه تغییر نکرده و از اظهارات اخیر برخی مسئولان در دو روز گذشته تاثیری نپذیرفته است.

وی در ادامه افزود: کشورهای حوزه خلیج (فارس) از پیامدهای هرگونه حمله نظامی به سوریه آگاه بوده و برای رویارویی با آن آماده‌اند.

خالد بن احمد آل خلیفه همچنین اعلام کرد که کشورهای حوزه خلیج فارس هرگز با آمریکا برای تسریع در حمله به سوریه با هدف پایان دادن به کشتارها در این کشور، تماس‌هایی را برقرار نکرده‌اند.

وزیر امور خارجه بحرین علاوه بر این اعلام کرد که کشورهای حوزه خلیج فارس تمایلی به گزینه نظامی علیه سوریه ندارند.

وی گفت: ما کشورهای حامی صلح هستیم و برای گسترش امنیت و ثبات در منطقه تلاش می‌کنیم.

خالد بن احمد آل خلیفه مدعی شد که نظام سوریه مسئول جنایت‌های "غوطه" دمشق است.

وزیر امور خارجه بحرین در ادامه گفت: موضع ما درباره عاملان ارتکاب جنایت‌های سوریه مشخص است و اینها باید از لحاظ قانونی و در دادگاه بین‌المللی مجازات و محاکمه شوند.

عبداللطیف الزیانی، دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس نیز به نوبه خود از همکاری وزیران امور خارجه کشورهای عضو این شورا در خصوص مسائل منطقه‌ای تقدیر و تشکر کرده و اعلام کرد که در نشست مذکور حاضران درباره وضعیت سوریه مساله استفاده از سلاح‌های شیمیایی در سوریه و وضعیت خاورمیانه گفتگو کردند.

وی افزود: وزیران خارجه حاضر خواهان لزوم توقف کشتارها در سوریه و اتخاذ موضعی جدی از سوی جامعه جهانی هستند.

بنا به گفته الزیانی در این نشست، درباره وضعیت اقتصادی یمن و حمایت از این کشور در خروج از بحران اقتصادی موجود گفتگو شد.

نشست وزیران خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در حالی برگزار شد که روسیه پیشنهاد داده به منظور ممانعت از جنگ علیه سوریه سلاح‌های این کشور تحت نظارت سازمان ملل قرار گیرد و این پیشنهاد از سوی دمشق مورد استقبال قرار گرفته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha