• سه‌شنبه / ۱۹ شهریور ۱۳۹۲ / ۱۴:۲۱
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 92061912072

شرکت‌های مسافری اتوبوس‌های سانحه دیده مشخص شدند

شرکت‌های مسافری اتوبوس‌های سانحه دیده مشخص شدند

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های مسافری گفت: اتوبوس‌های دچار حادثه شده شب گذشته در آزادراه قم - تهران متعلق به دو شرکت مسافری " آسیا سفر" و "همسفر یزد" هستند.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های مسافری گفت: اتوبوس‌های دچار حادثه شده شب گذشته در آزادراه قم - تهران متعلق به دو شرکت مسافری " آسیا سفر" و "همسفر یزد" هستند.

به گزارش خبرنگار راه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ساعت 22:45 شب گذشته دو دستگاه اتوبوس مسافری در کیلومتر 28 آزادراه قم - تهران با یکدیگر برخورد کردند که در این حادثه 44 مسافر کشته و 39 مسافر مجروح شدند.

طبق اعلام رییس سازمان راهداری برای مشخص شدن علت این سانحه کمیسیون ماده 12 در این سازمان تشکیل شده و کمیته بررسی سوانح سازمان راهداری به قم اعزام شده است.

چگونگی وقوع حادثه از زبان رییس سازمان راهداری

افندی‌زاده علت اولیه‌ این حادثه را ترکیدگی لاستیک اعلام کرد و گفت: یک دستگاه اتوبوس از اصفهان به سمت تهران در حرکت بود که بعد از ورود به آزاد‌راه تهران - قم در کیلومتر 28 قم لاستیک سمت راننده ترکیده می‌شود و راننده کنترل خود را از دست می‌دهد و به سمت چپ منحرف می‌شود. در همین حال یک خودروی سواری که از سمت باند سبقت عبور می‌کرد به این اتوبوس برخورد کرده و در نهایت این اتوبوس به گارد‌ریل برخورد می‌کند. در این حال از سمت مقابل اتوبوسی از تهران به سمت اردکان - یزد در حرکت بود که این دو دستگاه اتوبوس به همدیگر برخورد کرده و هر دو آتش گرفته‌اند.

وی اعلام کرد: هر دو دستگاه اتوبوس از شرکت اسکانیا هستند و اتوبوس‌ها و کامیون‌های شرکت اسکانیا به گونه‌ای طراحی شده که باک آن‌ها در کنار سیستم برقی دستگاه است و این امر دلیل آتش‌سوزی سریع اتوبوس‌ها شده است.

بازگشایی مسیر و برقراری تردد

با توجه به به شدت ضربه و حریق حاصله و تخریب گاردریل‌ها و قطع سیستم روشنایی آزادراه قم - تهران در پی وقوع این حادثه، ایمن‌سازی محور انجام شده و به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی از ساعت 4 صبح امروز مسیر بازگشایی شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم در این باره توضیح داد: عوامل راهداری پس از پاکسازی و خارج کردن اتوبوس‌ها و بقایای تصادف از جاده به چیدن بشکه‌های ایمنی و رفع نقص تابلوهای هشداری – اطلاعاتی اقدام کردند و اکنون رفت و آمد به روال عادی انجام می‌شود.

همکاری وزارت راه و پلیس راه برای مشخص شدن علت حادثه

وزیر راه و شهرسازی نیز صبح امروز ضمن اظهار تاسف از وقوع این حادثه و تسلیت به بازماندگان اعلام کرد: برای کشف علت حادثه با پلس راه در حال همکاری هستیم و دستور پیگیری‌های لازم داده شده است تا از تکرار وقایعی از این دست جلوگیری شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha