• سه‌شنبه / ۱۹ شهریور ۱۳۹۲ / ۱۴:۱۶
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 92061912062
  • خبرنگار : 71434

کارشناسان بین‌المللی: تصاویر و فیلم‌های مربوط به حمله شیمیایی در دمشق ساختگی است

کارشناسان بین‌المللی: تصاویر و فیلم‌های مربوط به حمله شیمیایی در دمشق ساختگی است

کارشناسان سازمان ملل اسناد و مدارک موثقی را ارائه داده‌اند که نشان می‌دهد تصاویر و ویدئوهای منتشر شده از حمله شیمیایی در غوطه دمشق ساختگی است.

کارشناسان سازمان ملل اسناد و مدارک موثقی را ارائه داده‌اند که نشان می‌دهد تصاویر و ویدئوهای منتشر شده از حمله شیمیایی در غوطه دمشق ساختگی است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری روسیه الیوم، کارشناسان سازمان ملل در بیست و چهارمین نشست کمیته حقوق بشر ازمان ملل در ژنو اسناد و مدارک موثقی را ارائه دادند که نشان می‌دهد تصاویر و ویدئوهای منتشر شده از حملات شیمیایی در دمشق ساختگی هستند.

وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای نتایج کنفرانس مذکور را که با حضور 9 کارشناس سازمان ملل در مقر این سازمان در ژنو برگزار شد منتشر و اعلام کرد که این کارشناسان تاکید کردند بر اساس اسناد موجود فیلم‌ها و تصاویر مربوط به حملات شیمیایی همگی از پیش ساخته شده بوده و حقیقت ندارند.

این وزارتخانه افزود: علاوه بر کارشناسان سازمان ملل در این کنفرانس شماری از کارشناسان دینی و اجتماعی سوریه نیز حضور داشتند شرکت کنندگان در این کنفرانس گزارش‌های بی‌شماری را از شاهدان عینی ارائه دادند که نشان می‌داد گروه‌های مخالف سوری از سلاح‌های شیمیایی در غوطه شرقی دمشق استفاده کرده‌اند.

نتایج تحقیقات صورت گرفته از شاهدان عینی به کمیته تحقیقات ویژه سوریه وابسته به شورای کمیته حقوق بشر تحویل داده شد.

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد: همه شرکت کنندگان در این کنفرانس که تحت عنوان "تهدیدهای آمریکا برای حمله به سوریه" برگزار شده بود، تاکید کردند که اجرای سناریوی نظامی در سوریه نقض آشکار قوانین بین‌المللی است.

شرکت کنندگان در این کنفرانس همچنین تاکید کردند، جامعه جهانی نباید اهداف آمریکا برای حمله به سوریه را حمایت و تاکید کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha