• سه‌شنبه / ۱۹ شهریور ۱۳۹۲ / ۱۰:۰۳
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 92061911689

رییس پلیس راهور ناجا در گفت وگو با ایسنا اعلام کرد:

جزئیات تصادف اتوبوس‌های اسکانیا و مرگ 44 تن/ بررسی علت ترکیدن لاستیک اتوبوس

جزئیات تصادف اتوبوس‌های اسکانیا و مرگ 44 تن/ بررسی علت ترکیدن لاستیک اتوبوس

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی با تشریح جزئیات حادثه دلخراش و نادر تصادف شب گذشته دو دستگاه اتوبوس در اتوبان تهران – قم گفت: شرکت تولیدکننده اتوبوس اسکانیا 50 درصد در این حادثه مقصر شناخته شده است.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی با تشریح جزئیات حادثه دلخراش و نادر تصادف شب گذشته دو دستگاه اتوبوس در اتوبان تهران – قم گفت: شرکت تولیدکننده اتوبوس اسکانیا 50 درصد در این حادثه مقصر شناخته شده است.

سردار دکتر اسکندر مومنی که شب گذشته و ساعاتی پس از رخداد حادثه در صحنه حاضر بود در حاشیه آن و در گفت و گو با خبرنگار «حوادث» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، افزود: حوالی ساعت 23 شامگاه دوشنبه یک دستگاه اتوبوس اسکانیا که از اصفهان به تهران در حال حرکت بود،‌ در حوالی کیلومتر 28 اتوبان قم – تهران بعد از مجتمع مهتاب به علت ترکیدگی لاستیک جلو از بغل با یک دستگاه سواری هوندا برخورد و پس از آن با شکستن گاردریل وسط وارد مسیر مقابل می‌شود.

وی افزود: در همین حال یک دستگاه اتوبوس اسکانیای دیگر که از تهران به اردکان یزد در حال تردد بود با مشاهده اتوبوسی که از لاین مخالف وارد مسیر شد سعی به فرار کرد و به سمت راست منحرف شد، اما متاسفانه هر دو اتوبوس به صورت رخ به رخ در لاین سمت راست با هم برخورد کردند.

رییس پلیس راهور ناجا با اشاره به اینکه هر دو اتوبوس اسکانیا پس از حادثه دچار حریق شدند، گفت: به علت ضعف بدنه اتوبوس‌ها و نقص در سیستم برق رسانی هر دو اتوبوس اسکانیا پس از حادثه دچار آتش سوزی شدند که تعدادی از مسافران عقب موفق شدند با شکستن شیشه اتوبوس از آتش سوزی فرار کرده و خود را به بیرون پرتاب کنند.

وی تاکید کرد: بر اساس آخرین آمارها در این حادثه 44 تن کشته و 39 تن مجروح شدند که حال اکثر مجروحان مساعد گزارش شده و تنها سه تا چهار تن از مجروحان حال مساعدی ندارند.

بررسی علت ترکیدن لاستیک اتوبوس

رییس پلیس راهور ناجا علت این حادثه بر اساس بررسی اولیه کارشناسان پلیس راه را ترکیدگی لاستیک اتوبوس و علت تشدید کننده آن را آتش سوزی اتوبوس‌ها عنوان کرد و گفت: متاسفانه طی چند وقت اخیر چندین مورد تصادف اتوبوس اسکانیا به شکل های مشابه رخ داده که در اکثر موارد این اتوبوس‌ها به دلیل ضعف بدنه و نقص سیستم برق رسانی دچار آتش سوزی شدند.

سردار مومنی افزود: علت ترکیدگی لاستیک اتوبوس در دست بررسی است که اگر غیراستاندارد بودن آن ثابت شود، درآن صورت با شرکت مسافربری مربوطه برخورد می‌شود.

اعلام اسامی شرکت‌های مسافربری اتوبوس‌های سانحه دیده

به گفته وی، اتوبوسی که از اصفهان به سمت تهران در حال حرکت بود و دچار ترکیدگی لاستیک شده بود متعلق به تعاونی همسفر کاوه و اتوبوس دوم که در مسیر تهران به اردکان یزد بود، به شرکت آسیا سفر تعاونی 13 جنوب تعلق داشت.

وی با اشاره به اینکه سهم شرکت تولید کننده اتوبوس نیز در این حادثه مشخص شده است، گفت: بر این اساس شرکت تولیدکننده اتوبوس اسکانیا (عقاب افشان) 50 درصد در این حادثه مقصر شناخته شده است.

رییس پلیس راهور ناجا از تشکیل تیم ویژه بررسی صحنه تصادف اتوبوس‌های اسکانیا خبر داد و گفت: این تیم کارشناسی در صحنه حادثه حاضر هستند و در حال بررسی اند که اطلاعات تکمیلی در این خصوص متعاقبا اعلام می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۲-۰۶-۱۹ ۱۰:۲۲

سهم خودت از اين تصادف چقدره؟

avatar
۱۳۹۲-۰۶-۱۹ ۱۰:۳۹

گاردريل وسط كه شكسته و به وظيفه خود عمل نكرده چند درصد در اين حادثه مقصر شناخته خواهد شد؟!

avatar
۱۳۹۲-۰۶-۱۹ ۱۰:۴۴

سهم راننده، جاده و مخصوصا کنترل خودتون چي شد اين وسط؟

avatar
۱۳۹۲-۰۶-۱۹ ۱۰:۵۳

سهم كنترل جي پي اسي سرعت و معاينه فني گرفتن با اين لاستيك‌ها چقدره؟!!

avatar
۱۳۹۲-۰۶-۱۹ ۱۱:۳۷

يه مقدار سهم مثبت برا خودت در نظر بگير

avatar
۱۳۹۲-۰۶-۱۹ ۱۱:۴۹

سهم خودشون اينه كه به جاي راهنمايي دادن فقط جريمه بنويسن و با اعصاب راننده‌ها بازي كنن و منجر به حوادث بشن

avatar
۱۳۹۲-۰۶-۱۹ ۱۱:۵۵

جاي تعجب داره، اولين باريه که علت تصادف رو سرعت بيش از حد نمي‌دونن!!!

avatar
۱۳۹۲-۰۶-۱۹ ۱۲:۱۶

واقعا به عنوان ايراني مقيم خارج متاسفم! بعد از هر حادثه از اين دست سر و صدايي راه مي‌افته اما بعد از مدتي دوباره ... به همه ايراني‌ها تسليت مي‌گم. لياقت ما زندگي بهتر از اينه.

avatar
۱۳۹۲-۰۶-۱۹ ۱۲:۳۰

موضوع اينجاست که اصلا اتوبوس‌ها و راننده‌هاشون توي جاده هيچ تخلفي ظاهرا انجام نمي‌دن. نه از عقب به ماشين جلويي مي‌چسبن و با بوق و چراغ سبقت مي‌گيرن، نه سرعت غير مجاز دارن. اتوبوسي که يه ماشينو له کنه، گاردريل رو بکنه و يه اتوبوس ديگه رو داغون کنه سرعتش مجاز بوده؟!!

avatar
۱۳۹۲-۰۶-۱۹ ۱۲:۳۱

بهتره رئيس راهنمايي رانندگي استعفا کنه. با اين همه امکانات بهتره از انگستان ماشين وارد کنيم نه از شرکت چيني به اصطلاح اسکانيا

avatar
۱۳۹۲-۰۶-۱۹ ۱۲:۳۱

آقاي مومني مي فرمائيد اين چندمين تصادف اين نوع اتوبوسهاست و اشكالات آن را هم مطرح نموديد پس چرا تا حالا اقدام نكرده و از تردد اين نوع خودرو جلوگيري نكرده‌ايد؟ چرا راهداري را ملزم به انجام استانداردهاي جهاني در خصوص وضعيت جاده‌ها نمي‌كنيد؟ خداوكيلي كدام جاده ايران بدون چاله و چوله و دست‌انداز و ترك آسفالت نيست؟

avatar
۱۳۹۲-۰۶-۱۹ ۱۲:۵۲

هر کس يه جاده استاندارد پيدا کرد جايزه بگيره

avatar
۱۳۹۲-۰۶-۱۹ ۱۲:۵۹

لازم است كنترل جدي شود. رانندگان محترم اتوبوسها فاصله طولي را در جاده رعايت نمي‌كنند

avatar
۱۳۹۲-۰۶-۱۹ ۱۳:۱۹

وقتي جان مردم ارزشي نداره و خودروهاي چيني يا ايراني مثل پرايد زياد ميشه اين اتفاقات هم ميفته کاش کسي هم به فکر جان مردم بود

avatar
۱۳۹۲-۰۶-۱۹ ۱۵:۵۳

آقا قبول کنين اتوبوسها خيلي بد رانندگي ميکنن. هممون ديگه ديديم که توي لاين وسط به فاصله نيم‌متري بوق و چراغ ميزنن و از سمت راست سبقت ميگرن. انگار چيزي به نام ترمز زير پاي اينا نيست. اينم ميشه نتيجه‌اش. 43 نفر کم نيست. هر کدوم از ما ميتونستيم توي اين اتوبوسها باشيم .....

avatar
۱۳۹۲-۰۶-۱۹ ۱۷:۱۰

زماني که راننده تنها بدنبال اينه که زودتر به مقصد برسد تا بتواند سود بيشتري کند همين ميشود

avatar
۱۳۹۲-۰۶-۱۹ ۱۷:۵۷

کيفيت بد لاستيک خودرو و غير استاندارد بودن ماشين است.

avatar
۱۳۹۲-۰۶-۱۹ ۲۱:۲۰

چرا اسکانيا در جاهاي ديگر جهان فاجعه به وجود نمياره؟ معلومه وقتي فقط اسم اتوبوس اسکانيا اونم از نوع عقابش باشه و به اشتباه با قطعات بي‌کيفيت مونتاژ بشه نتيجش اينه. واقعا متاسفم که جان انسان‌ها انقدر در ايران بي‌ارزشه.

avatar
۱۳۹۲-۰۶-۱۹ ۲۱:۴۲

يا خدا به تو پناه مي‌بريم. واقعا متاسفم

avatar
۱۳۹۲-۰۶-۱۹ ۲۳:۰۶

متاسفانه شرکت‌هاي خودروساز خودروهاي عمومي و شخصي را با قطعات بي‌کيفيت چيني توليد مي‌کنند. کشته شدن مردم بي‌گناه براي آنها اهميتي ندارد.