• دوشنبه / ۱۸ شهریور ۱۳۹۲ / ۱۶:۱۰
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 92061811436
  • خبرنگار : 71356

بیش از 30 نفر از مجموعه دستگاه قضایی تحت تعقیب قرار گرفته‌اند

بیش از 30 نفر از مجموعه دستگاه قضایی تحت تعقیب قرار گرفته‌اند

... به گزارش ایسنا سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به خبرنگاری که پرسید طولانی شدن روند رسیدگی به برخی پرونده‌های قضایی ثبتی باعث دادن رشوه از سوی برخی افراد می‌شود؟ گفت: گاهی وقت‌ها در پرونده‌ها لازم است سوالاتی پرسیده شود و استعلام شود که اینها زمان می‌برد و بر این اساس ممکن است افراد محدودی تخلف کنند.

... به گزارش ایسنا سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به خبرنگاری که پرسید طولانی شدن روند رسیدگی به برخی پرونده‌های قضایی ثبتی باعث دادن رشوه از سوی برخی افراد می‌شود؟ گفت: گاهی وقت‌ها در پرونده‌ها لازم است سوالاتی پرسیده شود و استعلام شود که اینها زمان می‌برد و بر این اساس ممکن است افراد محدودی تخلف کنند.

وی ادامه داد: سازمان ثبت دنبال این است که همه این موارد را در سیستم وارد کند، تا جلوی سوء استفاده افراد را هم در بیرون سازمان ثبت و هم در داخل آن بگیرد.

سخنگوی دستگاه قضایی اظهار کرد: شما شاهد بودید که در طول یکی دو سال اخیر با فعال‌تر شدن حفاظت، بعضی افراد که در خود دستگاه قضایی دارای تخلف بودند دستگیر و بازداشت شدند. من امروز یک گزارش را نگاه می‌کردم که بر اساس آن تعدادی از افراد از سازمان ثبت، تعدادی از قضات دادسرا، برخی از کارمندان و برخی از وکلا دستگیر شدند، لذا تلاش می‌شود. اما تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم که باید تلاش خودمان را انجام دهیم.

محسنی‌اژه‌ای ادامه داد: در این مدت شاید بیش از 30 نفر از مجموعه خودمان تحت تعقیب قرار گرفته‌اند. همین الان بعضی‌ها بازداشت هستند، بعضی‌ها دادگاه رفتند، بعضی‌ها آزاد شده و منتظر محاکمه هستند که افرادی از اداره ثبت هم در بین اینها هستند.

وی با بیان این‌که «برخی از وکلا نیز در این مدت تخلفاتی داشتند» گفت: همین امروز متوجه شدم دو وکیل بازداشت هستند که یکی از آنها در پرونده اقتصادی که در این جلسه تحت عنوان «ر» به آن اشاره شد بازداشت است.

خبرنگاری به صحبت‌های سخنگوی دستگاه قضایی در جلسات قبلی مبنی بر ارائه نشدن لیست و اموال دو نفر از وزرای دولت سابق اشاره کرد که محسنی‌اژه‌ای گفت: من نگفتم که وزرا لیست امول خود را ارائه نکردند بلکه گفتم دو نفر از کسانی که باید لیست اموالشان را ارائه می‌کردند این کار را انجام ندادند. ضمن اینکه اعلام شدن اینکه افراد لیست اموال خود را ارائه کرده‌اند یا نه، یک وظیفه نیست بلکه وظیفه این است که لیست اموال این افراد به رییس قوه قضاییه اعلام شود و فلسفه آن هم این است که بررسی شود آیا اموال این مسئولان رشد غیرمتعارفی داشته است یا نه.

سخنگوی دستگاه قضایی افزود: بعد از آن من پیگیری نکردم که آیا آن دو نفر لیست اموال خود را ارائه داده‌اند یا خیر.

خبرنگاری از وضعیت متهم مشترک در پرونده پالیزدار و کهریزک سوال کرد که محسنی‌اژه‌ای در این باره، گفت: این پرونده‌ها مشترک نیستند. در پرونده کهریزک حکم صادر شد و پرونده در دیوان عالی کشور است. درباره آن قسمت از پرونده نیز که سوال شد پرونده هنوز در دادسراست و به دادگاه نرفته است.

خبرنگاری با اشاره به وجود چالش بین ترکان و بقایی بر سر 16 میلیارد تومان از سخنگوی قوه قضاییه پرسید که در این میان حق با کیست؟ که

سخنگوی دستگاه قضایی گفت: ما در اینجا در مقام قضاوت ننشسته‌ایم که حق را به کسی بدهیم. طبیعی است که دولت جدید آمده و اگر تخلفی ببینند به دستگاه قضایی اعلام می‌کنند.

وی در رابطه با فردی به نام آرش صادقی که گفته شده در زندان اوین مفقود شده است، گفت: گفته شده که این فرد در زندان اوین اعتصاب غذا کرده است در حالی که در زندان اوین در سال 91 و 92 چنین فردی وجود نداشته است. البته در سال 89 فردی با این نام دستگیر شده و به یک سال حبس محکوم شده است که بعد از سپری کردن محکومیت آزاد شده است، ولی اگر تشابه اسمی هم بوده است چنین فردی در سال 91 و 92 در زندان اوین وجود نداشته است.

محسنی‌اژه‌ای در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا رییس مرکز رسانه‌ای، وظایف سخنگوی قوه قضاییه و روابط عمومی را انجام می‌دهد یا خیر؟ گفت: جناب آقای پورمحمدی که این مسئولیت را به عهده گرفتند، می‌خواهند مسائل رسانه قوه قضاییه را سامان بدهند که یکی از این مسائل اطلاع‌رسانی است.

سخنگوی دستگاه قضایی افزود: یک بخش از اطلاع‌رسانی، سخنگویی و بخش دیگر روابط عمومی است. مرکز رسانه‌ای ممکن است بخواهند روزنامه‌ای داشته باشند یا از طریق صداوسیما اطلاع‌رسانی کنند.

وی گفت: ما که از خدا خواسته‌ایم و می‌خواهیم این مسئولیت زودتر به کس دیگری واگذار شود اما آقای پورمحمدی جایگزین سخنگوی روابط عمومی قوه قضاییه نشده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha