• دوشنبه / ۱۸ شهریور ۱۳۹۲ / ۱۵:۲۶
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 92061811394
  • خبرنگار : 71356

با تشکیل دولت یازدهم ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی فعال‌تر شده است

با تشکیل دولت یازدهم ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی فعال‌تر شده است

... به گزارش ایسنا محسنی‌اژه‌ای با تبریک دهه کرامت گفت: شنیده‌ام یکی از خبرنگارانی که قبلا در این جلسه شرکت می‌کرده دار فانی را وداع گفته‌اند که به خانواده ایشان و شما تسلیت می‌گویم.

... به گزارش ایسنا محسنی‌اژه‌ای با تبریک دهه کرامت گفت: شنیده‌ام یکی از خبرنگارانی که قبلا در این جلسه شرکت می‌کرده دار فانی را وداع گفته‌اند که به خانواده ایشان و شما تسلیت می‌گویم.

وی با اشاره به تغییرات مدیریتی اخیر در دستگاه قضایی گفت: چند نفر از روسای دادگستری استان‌ها از جمله اصفهان و بندرعباس جابجا شده‌اند و امروز هم تودیع و معارفه رییس دادگستری استان خراسان شمالی است.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: حجت‌الاسلام صدیقی که رییس دادگاه عالی انتظامی قضات بودند و معرف حضور شما هستند به سمت مشاور رییس قوه قضاییه منصوب شدند و حجت‌الاسلام والمسلمین نیری که سابقه طولانی در دیوان عالی کشور داشتند جایگزین ایشان در دادگاه عالی قضات شدند.

سخنگوی قوه قضاییه افزود: جناب آقای کریمی به جای حجت‌الاسلام نیری در دیوان عالی کشور مشغول فعالیت شدند و آقای بختیاری وزیر دادگستری سابق نیز به جای آقای سراج به سمت معاونت دادستانی کل منصوب شدند.

اژه‌ای ادامه داد: در این مدت مسوول مرکز رسانه‌ای قوه قضاییه مشغول کار شدند و امیدواریم با حضور ایشان و برنامه‌هایی که دارند بتوانیم در آینده اطلاع‌رسانی قوی‌تر در حوزه قوه قضاییه داشته باشیم.

وی در پاسخ به پرسشی درباره احضار برخی مسوولان وزارت ارشاد به دادگاه گفت: این پرونده مربوط به قبل است. پرونده‌ای وجود داشت که طی آن افرادی احضار و از آنها تحقیق شد.

محسنی اژه‌ای نسبت به خبر بازداشت فردی به نام علی الف که گفته می‌شود جایگزین مشایی در ستاد راهیان نور شده است‌، ابراز بی‌اطلاعی کرد.

سخنگوی قوه قضاییه درباره آخرین وضعیت لایحه پلیس قضایی گفت: در قانون برنامه‌ پیش‌بینی شده که ظرف مدت 2 سال این لایحه تنظیم و به مجلس شورای اسلامی برود. کارهای این لایحه صورت گرفته ولی نهایی نشده است، البته هنوز فرصت باقی است.

خبرنگاری با اشاره به تشکیل ستاد مبارزه با فساد اقتصادی در دولت از برنامه‌های قوه قضاییه برای همکاری با این ستاد سوال کرد که محسنی‌اژه‌ای گفت: بحمدالله با تشکیل دولت یازدهم ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی فعال‌تر شده است. جلساتی برگزار شد و از سه قوه در آن شرکت کردند و تصمیم‌هایی گرفته شد، مبنی بر اینکه اگر فسادی وقوع یافت هم خود دولت پیگیری کند و هم دستگاه قضایی پیگیری کند.

محسنی اژه‌ای ادامه داد: دستگاه قضایی دنبال این بود که دستگاه‌ها شاکی شوند یا اگر شاکی نمی‌شوند پیگیر شوند و اگر پیگیر هم نمی‌شوند همکاری کنند. ما از دولت یازدهم هم درخواست داریم همکاری کنند.

وی تصریح کرد: در گذشته مواردی وجود داشت که همکاری لازم نمی‌شد یا اگر نیاز به تحقیق از فردی وجود داشت آن فرد نمی‌آمد و رسیدگی‌ها هم طولانی‌تر می‌شد.

وی گفت: به عنوان مثال در همین موضوع 16 میلیارد تومان که درباره آن سوال شد، ذی‌حساب آمد و گفت فلانی گفته است نرو. ولی ایشان آمد و گفت اسناد و مدارکی دارد که قرار است آنها را ارائه دهد.

ادامه دارد...

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha