• جمعه / ۱۵ شهریور ۱۳۹۲ / ۱۰:۵۱
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 92061508876
  • خبرنگار : 71470

استقبال نه چندان زیاد مردم از نمایشگاه‌های پاییزه

استقبال نه چندان زیاد مردم از نمایشگاه‌های پاییزه

نمایشگاه‌های پاییزه در تهران امسال در حالی کارشان را آغاز کردند که مانند سال های گذشته افتتاحیه رسمی نداشتند.

نمایشگاه‌های پاییزه در تهران امسال در حالی کارشان را آغاز کردند که مانند سال های گذشته افتتاحیه رسمی نداشتند.

در پارک ارم که یکی از مراکز برگزاری نمایشگاه های عرضه مستقیم کالا به حساب می آید یدالله صادقی، رییس سازمان صنعت معدن تجارت استان تهران و علی فاضلی، رییس مجمع تولیدی در روز نخست برای رسمی نشان دادن و بازدید از این نمایشگاه در آن حضور یافتند.

پارک ارم به دلیل فاصله چند کیلومتری از مرکز شهر برای دسترسی به آن باید از وسیله نقلیه شخصی یا مترو استفاده کرد که به دلیل شروع به کار این نمایشگاه در روزهای میانه هفته آنچنان استقبالی از این نمایشگاه نشده است.

در این نمایشگاه مانند نمایشگاه های دیگر اقلام مصرفی اصلی خانوار عرضه می شود اما آنچنان مورد استقبال قرار نگرفته است. عدم استقبال در این روز به آن معنی است که مردم در صف‌های طولانی به انتظار مرغ، ‌گوشت و برنج نمی‌ایستند.

نکته قابل توجه در این نمایشگاه عدم توزیع تخم مرغ به صورت دولتی و آزاد است که در چند وقت گذشته دچار افزایش شده است.

حجم اعظم محصولات ارائه شده در این نمایشگاه توسط تولیدکنندگان ارائه می‌شود که البته محصولات توزیعی نیز بیشتر وارداتی بوده و می توان به لوازم التحریر و کیف های مدرسه چینی اشاره کرد.

از دیگر محصولاتی که در این نمایشگاه عرضه شده می توان به پوشاک، روتختی و محصولات آشپزخانه اشاره کرد که در این محصولات اجناس تولید داخل دیده می شود اما در گفت‌و‌گو با عرضه کننده این محصولات معلوم می‌شود که بخشی از مواد اولیه مصرفی در این محصولات وارداتی است.

یکی از قوانین عرضه در نمایشگاه قیمت گذاری و پلمپ نمونه محصول است که در غرفه های مواد غذایی این موضوع رعایت شده اما در غرفه پوشاک و محصولاتی که حجم زیادی اشغال می کنند نمونه پلمپ شده در معرض دید گذاشته نشده است.

قیمت اکثر اقلام مصرفی به غیر از چند نمونه اندک مانند تن ماهی و خرما تفاوت آنچنانی با قیمت بیرون ندارند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران در رابطه با عدم ایجاد صف های طولانی در این نمایشگاه مدعی شد مردم در گذشته امیدی به بهبود وضعیت خود نسبت به روز آینده نداشتند اما در حال حاضر امید دارند که فردا بهتر از امروز است. به طور کلی بار روانی مثبتی در بین مردم وجود دارد.

نکته قابل تامل در رابطه با این نمایشگاه دریافت ورودی به مبلغ 1000 تومان برای هر نفر است که این مبلغ تا قبل از این نمایشگاه از بازدیدکنندگان دریافت نمی شد و تنها مبلغی برای ورود خودرو دریافت می شد که این به دلیل پارک ماشین در محوطه توجیه دارد اما ورودی برای هر نفر آن هم در حالی که امکانات رفاهی در حد آنچنان مطلوبی ارائه نمی شود توجیهی ندارد.

نمایشگاه‌های پاییزه که از 13 شهریور در چهار نقطه تهران شامل پارک ارم، بوستان ولایت، حکیمیه و فرهنگسرای خاوران آغاز شده تا 23 شهریور ادامه خواهد داشت. نمایشگاه مصلی امام خمینی (ره) نیر از 20 شهریور با محوریت لوازم تحریر و پوشاک و کیف و کفش برپا خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha