• دوشنبه / ۱۱ شهریور ۱۳۹۲ / ۱۰:۰۶
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 92061106450
  • خبرنگار : 71353

بشار جعفری: اوباما و کامرون نمی‌دانند چطور خود را از گرفتاری سوریه رها کنند

بشار جعفری: اوباما و کامرون نمی‌دانند چطور خود را از گرفتاری سوریه رها کنند

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل تاکید کرد که گروه‌های مسلح در سوریه از مواد شیمیایی استفاده می‌کنند و بازرسان سازمان ملل باید به این مساله توجه کنند.

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل تاکید کرد که گروه‌های مسلح در سوریه از مواد شیمیایی استفاده می‌کنند و بازرسان سازمان ملل باید به این مساله توجه کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت اینترنتی پانورامای الشرق الاوسط، بشار جعفری، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل عنوان داشت که باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا و دیوید کامرون، نخست‌وزیر انگلیس خود را گرفتار مساله‌ای کرده‌اند که اکنون نمی‌دانند چگونه از آن خلاص شوند.

وی با اشاره به تاکید این دو کشور بر ضرورت حمله نظامی به سوریه عنوان داشت که اوباما از سوی چپ‌گراهای تندرو و نئوصهیونیست‌ها و همچنین اسرائیل در ترکیه و برخی کشورهای عربی تحت فشار شدیدی قرار دارد.

جعفری همچنین تاکید کرد: اقدام اوباما برای ارجاع مساله حمله به سوریه به کنگره اقدام خوبی بود همانطور که کامرون این کار را انجام داد. جان کری وزیر امور خارجه از وجود دلایل محکم در خصوص استفاده از سلاح شیمیایی توسط نظام دمشق سخن می‌گوید این همان تعبیری است که کالین پاول در سال 2003 در شورای امنیت برای توجیه کردن لشگرکشی به عراق استفاده کرد زیرا وی نیز معتقد بود دلایل محکمی در این خصوص وجود دارد بنابراین کسی که در خصوص عراق این اشتباه را کرد می‌تواند با استفاده از همان تعابیر دوباره این اشتباه را مرتکب شود.

جعفری همچنین تاکید کرد: آمریکا، فرانسه و انگلیس همان کشورهایی هستند که با درخواست سوریه از سازمان ملل برای معرفی گروهی که از سلاح شیمیایی در جریان حمله به خان العسل استفاده کرد مخالفت ورزیدند.

وی در ادامه افزود: این سه کشور همان‌هایی هستند که روند اعزام هیات بازرسان سازمان ملل را به سوریه به مدت پنج ماه به تاخیر انداختند چرا که به خوبی می‌دانستند چه کسی این کار را انجام داده است.

جعفری همچنین تاکید کرد: باید میان استفاده از سلاح شیمیایی و مواد شیمیایی تفاوت قائل باشیم زیرا گروه‌های مسلح می‌توانند این مواد شیمیایی را تولید کنند. هیات سازمان ملل نیز باید توجه داشته باشد که آیا از مواد شیمیایی دست‌ساز ابتدایی استفاده شده یا سلاح شیمیایی کشتار جمعی چرا که توجه به این مساله ما را به نتایج مهمی راهنمایی می‌کند.

وی در ادامه افزود: همانطور که می‌دانیم گروه‌های ژاپنی با استفاده از چند گرم گاز سارین حادثه مترو توکیو را به وجود آورده و باعث کشته شدن صدها تن شد. مسئولان ترکیه نیز چندی قبل از دستگیری 12 تن از اعضای جبهه النصره به همراه دو لیتر گاز سارین خبر داده بودند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha