• دوشنبه / ۱۱ شهریور ۱۳۹۲ / ۰۸:۳۰
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 92061106289
  • خبرنگار : 71402

کری: گاز سارین در سوریه استفاده شده است

کری: گاز سارین در سوریه استفاده شده است

وزیر امور خارجه آمریکا در مصاحبه‌ای جدید مدعی شد که این کشور شواهد محکمی در دست دارد که نشان می‌دهد در حمله مرگبار روز ۲۱ اوت در حومه شهر دمشق از گاز اعصاب سارین استفاده شده است.

وزیر امور خارجه آمریکا در مصاحبه‌ای جدید مدعی شد که این کشور شواهد محکمی در دست دارد که نشان می‌دهد در حمله مرگبار روز ۲۱ اوت در حومه شهر دمشق از گاز اعصاب سارین استفاده شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا روز یکشنبه در مصاحبه با شبکه خبری ان‌بی‌اس گفت نمونه‌های خون و مویی که بعد از این حمله جمع‌آوری شده استفاده از گاز سارین را تایید می‌کند.

وی همچنین در سخنانی مضحک، بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه را به آدولف هیتلر و صدام تشبیه کرد.

باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا از حمله تنبیهی این کشور به سوریه در صورت تایید کنگره آمریکا خبر داده است.

دولت سوریه گفته برای هر گونه حمله احتمالی آماده است.

بازرسان سازمان ملل متحد هفته گذشته به سوریه رفتند تا درباره استفاده از تسلیحات شیمیایی در موارد مختلف در این کشور تحقیق کنند.

کاخ سفید، سوریه را مسئول "حمله شیمیایی" در حومه دمشق می‌داند و می‌گوید تنها نیروهای دولتی توان انجام چنین حمله‌ای را داشته‌اند.

از اظهارات تازه کری این طور برداشت می‌شود که آمریکا از منابع خود برای به دست آوردن نمونه‌های ذکرشده استفاده کرده، نه به واسطه بازرسان سازمان ملل متحد.

وزیر خارجه آمریکا گفت که با آزمایش نمونه‌های تازه "پرونده سوریه در حال تکمیل شدن است و تکمیل هم خواهد شد."

کری همچنین گفت مطمئن است که کنگره آمریکا طرح حمله به سوریه را بعد از بازگشتن از تعطیلات تابستانی در هفته آینده تایید خواهد کرد.

فیصل المقداد، معاون وزیر خارجه سوریه گفته است که تصمیم باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا برای به تاخیر انداختن اقدام نظامی علیه سوریه تنها "یک مانور رسانه‌ای سیاسی" بوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha