• شنبه / ۹ شهریور ۱۳۹۲ / ۱۲:۳۳
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 92060905503
  • خبرنگار : 71129

لئون پانه‌تا: آمریکا نمی‌تواند برای اقدام نظامی علیه سوریه منتظر دیگران بماند

لئون پانه‌تا: آمریکا نمی‌تواند برای اقدام نظامی علیه سوریه منتظر دیگران بماند

وزیر دفاع سابق آمریکا تاکید کرد: این خیلی خوب است که حمله به سوریه از سوی سازمان ملل یا متحدان آمریکا صورت بگیرد اما واشنگتن نمی‌تواند منتظر آنها بماند.

وزیر دفاع سابق آمریکا تاکید کرد: این خیلی خوب است که حمله به سوریه از سوی سازمان ملل یا متحدان آمریکا صورت بگیرد اما واشنگتن نمی‌تواند منتظر آنها بماند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، لئون پانه‌تا، وزیر دفاع سابق آمریکا در مصاحبه با شبکه خبری ان‌.بی‌.سی گفت: زمانی که سیاستی طرح شده باشد و ضرورت داشته باشد تا اقدامی صورت بگیرد، ایالات متحده باید فورا آن را به خاطر جهان و صلح جهانی انجام دهد.

سخنان پانه‌تا اندکی پس از سخنرانی جان کری وزیر امور خارجه آمریکا و اعلام عزم آمریکا برای حمله به سوریه مطرح شد.

پانه‌تا گفت که وزارت دفاع آمریکا سناریوهایی را برای انجام حمله به سوریه چندین ماه قبل به کاخ سفید ارائه کرده بود.

وی در ادامه مصاحبه افزود: آنچه که ارتش آمریکا در آن تبحر دارد این است که زمانی که تصمیم چنین حملاتی گرفته می‌شود ارتش آمریکا بهترین اقدام را انجام می‌دهد.

وی افزود: بزرگترین چالش این است که با یک اقدام، کار را تمام کنیم.

وزیردفاع سابق آمریکا که از موسسه پانه‌تا برای سیاست عمومی در کالیفرنیا مصاحبه کرد، مدعی شد: دولت بشار اسد، رییس جمهوری سوریه در انجام حملات شیمیایی علیه غیرنظامیان دست داشته است. حملات نظامی می‌توانند به صورت عامل بازدارنده در مقابل دولت دمشق که به حملات خود علیه مردم سوریه ادامه می‌دهد، مورد استفاده قرار بگیرند.

لئون پانه‌تا گفت: حمله به تجهیزات نظامی دولت اسد، می‌تواند آغازی برای فصل دیگری در این جنگ وحشتناک باشد. این روند به صورت امیدوار کننده‌ای می‌تواند کاری بنیادی باشد که ما را قادر می‌سازد تا یک استراتژی دیپلماتیک را پیگیری کنیم که می‌تواند به صورت فوری به سازشی توافقی و مذاکره منجر شود و باعث به وجود آمدن صلح و ثباتی ضروری شود که سوریه به آن نیاز دارد؛ اینکه اسد باید از قدرت کناره‌گیری کند.

وی در پاسخ به این سوال که تمایل مردم آمریکا نسبت به این حملات چیست، گفت: مردم از جنگ خسته شده‌اند. اما به صورت همزمان ما به مسئولیت خود در انجام وظیفه رهبری در جهان ادامه می‌دهیم. اگر سازمان ملل در این باره اقدام کند، امری خوب است اگر متحدان ما اقدام کنند نیز امری خوب است اگر هم دیگران به انجام اقدامی مناسب علیه سوریه دست بزنند، امری خوب است.

لئون پانه‌تا به جای حمله نظامی، از متحدانش خواست تا به اقدام‌های دیپلماتیک آمریکا علیه سوریه بپیوندند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha