• یکشنبه / ۲۷ مرداد ۱۳۹۲ / ۱۴:۰۴
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 92052715535
  • خبرنگار : 71434

مک‌کین: نظامیان مصر را به سمت سناریوی الجزایر سوق می‌دهند

مک‌کین: نظامیان مصر را به سمت سناریوی الجزایر سوق می‌دهند

جان مک کین با انتقاد از عملکرد ارتش مصر گفت: ژنرال‌های مصری با اقداماتشان این کشور را به سمت تکرار سناریوی الجزایر سوق می‌دهند.

جان مک کین با انتقاد از عملکرد ارتش مصر گفت: ژنرال‌های مصری با اقداماتشان این کشور را به سمت تکرار سناریوی الجزایر سوق می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نوشته روزنامه الجزایری النهار الجدید، جان مک‌کین، سناتور آمریکایی در مصاحبه با شبکه سی.ان.ان آمریکا گفت: اقدامات ژنرال‌های ارتش، مصر را به سمت تکرار سناریوی الجزایر سوق می‌دهد.

پس از انقلاب الجزایر و استقلال از فرانسه، ارتش قدرت را به طور کامل در دست گرفت و مبارزات جدی را علیه دولت‌های غیر نظامی آغاز کرد. ارتش با برکناری رئیس جمهوری اسلام‌گرای بر آمده از انتخابات، نبرد خونینی را با جناح‌های اسلامی آغاز کرد که چندین سال به طول انجامید و به کشته شدن صدها هزار تن منجر شد.

مک‌کین با خودداری از به کار بردن لفظ " کودتا"، از اظهارات اخیر جان کری، وزیر خارجه آمریکا درباره مصر به شدت انتقاد کرد و گفت: این اظهارات کری در واقع حمایت از ارتش مصر در برکناری مرسی از قدرت در سوم ژوئیه است.

در همین حال، مک‌کین و لیندسی گراهام، دو سناتور آمریکایی که اخیرا به مصر فرستاده شده بودند، در بیانیه‌ای حوادث خشونت آمیز اخیر در مصر را به شدت محکوم کردند.

فرستادگان سابق آمریکا به مصر در این بیانیه‌ از عملکرد ارتش و دولت مصر به شدت انتقاد کرده وتاکید کردند که دولت مصر با کمک ارتش در مسیری تاریک و نادرست در حرکت است و آمریکا نمی‌تواند با این روند همراهی کند.

اظهارات مک کین و گراهام در حالی ایراد شد که شماری از نمایندگان آمریکا از دولت خواسته‌اند کمک‌های سالانه به مصر را قطع کند.

پیش‌تر، این دو مسئول آمریکایی در مقاله‌ای که توسط روزنامه واشنگتن پست منتشر شد، اوضاع مصر و نتایج سفر اخیرشان به مصر را مورد بررسی قرار داده و تاکید کردند: ما از اولین حامیان انقلاب 25 ژانویه بودیم و از خواسته های دموکراتیک مردم مصر حمایت کرده و با میلیون‌ها مصری که برای اعتراض به حکومت محمد مرسی، رئیس جمهور سابق مصر به خیابان‌ها آمده بودند همدردی و همبستگی کردیم، اما با این وجود در قاهره به صراحت اعلام کردیم که ارائه هر تفسیری درباره شرایط برکناری مرسی سخت است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha