• دوشنبه / ۲۱ مرداد ۱۳۹۲ / ۱۱:۳۲
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 92052111599
  • خبرنگار : 71457

حمایت رهبر کردهای سوریه از مواضع اخیر مسعود بارزانی

حمایت رهبر کردهای سوریه از مواضع اخیر مسعود بارزانی

پس از اینکه مسعود بارزانی تهدید کرد که برای حمایت از کردها در سوریه وارد عمل خواهد شد، رئیس حزب اتحاد دموکراتیک کردهای سوریه اعلام کرد که منظور رئیس منطقه کردستان عراق تنها ارائه کمک به کردهای سوریه بوده است.

پس از اینکه مسعود بارزانی تهدید کرد که برای حمایت از کردها در سوریه وارد عمل خواهد شد، رئیس حزب اتحاد دموکراتیک کردهای سوریه اعلام کرد که منظور رئیس منطقه کردستان عراق تنها ارائه کمک به کردهای سوریه بوده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، صالح مسلم، رئیس حزب اتحاد دموکراتیک کردهای سوریه در مصاحبه با شبکه خبری روسیه الیوم خاطرنشان کرد: منظور مسعود بارزانی، رئیس منطقه کردستان عراق از سخنان اخیرش دخالت در سوریه جهت دفاع از کردها نبوده بلکه منظور وی ارائه کمک‌هایی به کردهای سوریه جهت دفاع از خودشان بوده است.

وی با بیان اینکه مداخله در سوریه تنها با درخواست کردهای این کشور صورت خواهد گرفت، اعلام کرد: بارزانی خواهان تشکیل کمیته تحقیقات در خصوص رخدادهای کنونی سوریه و کشتار کردها در این کشور شده است.

رئیس منطقه کردستان عراق روز شنبه خاطرنشان کرد: خبرهای منتشر شده حاکی از این است که تروریست‌های وابسته به القاعده قیام عمومی علیه کردها در سوریه اعلام کرده‌اند و به غیرنظامیان حمله می‌کنند و کودکان و زنان را به قتل می‌رسانند. اگر این اخبار درست باشد و مشخص شود که جان کردها در خطر است، منطقه کردستان عراق تمام تلاش خود را جهت دفاع از این افراد انجام خواهد داد.

در مقابل جعفر ابراهیم ایمینکی، سخنگوی رسمی دفتر سیاسی حزب دموکرات کردستان عراق که مسعود بارزانی ریاست آن را برعهده دارد، اعلام کرد: رهبران منطقه کردستان تحت هیچ شرایطی اجازه نخواهد داد تا کشتارهایی که نظام بعث در عراق مرتکب شد، در مکان دیگری تکرار شود و منطقه کردستان عراق در قبال اقدامات گروه‌های تروریستی که درصدد کشتار کردها هستند، سکوت نخواهد کرد.

وی در خصوص چگونگی حمایت‌ منطقه کردستان عراق به کردهای سوریه اعلام کرد: این حمایت‌ها گسترده خواهد بود که حمایت لجستیکی را نیز شامل می‌شود. ما در حمایتی از "انقلابی‌ها" و پیشمرگ‌ها در سوریه تردیدی به خود راه نخواهیم داد تا کردها از این طریق بتوانند از خود، خاک و آزادی‌شان دفاع کنند.

جعفر ابراهیم ایمینکی عنوان داشت: ما در قبال کشتارها بی‌تفاوت نمی‌ایستیم و طرف‌های بین‌المللی، منطقه‌ای و کشورهای عربی و اسلامی باید از تلاش‌های ما که جهت دفاع از کردها در قبال تهدیدهای تروریستی علیه آنها صورت می‌گیرد، حمایت کنند.

وی در خصوص اینکه آیا این حمایت‌ها واکنش بغداد را به دنبال دارد، گفت: دولت بغداد نباید مخالف حمایت ما از کردها باشد. ما از جنایت‌های نظام سابق علیه مردم‌مان رنج‌های بسیاری را متحمل شدیم. آیا ما باید در قبال تکرار این حمله‌های وحشیانه گروه‌های تروریستی علیه مردم خود سکوت کنیم؟ این جنایت‌ها از پیش برنامه‌ریزی شده است و با هدف از بین بردن مردم کرد صورت می‌گیرد.

ایمینکی در خصوص موضع ترکیه در قبال این حمایت‌ها و اینکه آیا هماهنگی قبلی با آنکارا در این خصوص وجود دارد یا خیر، اعلام کرد: هیچ هماهنگی قبلی با ترکیه وجود ندارد اما من بر این باورم که آنکارا نسبت به این اوضاع خطرناک آگاه است و ما آماده هستیم تا هرگونه هماهنگی با ترکیه داشته باشیم چرا که اگر شرایط وخیم شود، ممکن است به ترکیه نیز سرایت کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha