• شنبه / ۱۹ مرداد ۱۳۹۲ / ۰۹:۳۶
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 92051910241

لزوم توجه بیشتر وزیر جدید راه و شهرسازی به حوزه کلیدی راه

لزوم توجه بیشتر وزیر جدید راه و شهرسازی به حوزه کلیدی راه

وزیر جدید راه و شهرسازی با توجه به داشتن تجربه در بخش مسکن گزینه‌ای مناسب برای این حوزه است اما باید توجه بیشتری به حوزه کلیدی و زیربنایی راه و ترابری داشته باشد.

وزیر جدید راه و شهرسازی با توجه به داشتن تجربه در بخش مسکن گزینه‌ای مناسب برای این حوزه است اما باید توجه بیشتری به حوزه کلیدی و زیربنایی راه و ترابری داشته باشد.

محمدرضا بزرگر - معاون پیشین وزارت راه و شهرسازی - در گفت‌وگو با خبرنگار راه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با بیان این که حوزه راه و شهرسازی وزارت کلیدی و بسیار مهم و زیربنایی محسوب می‌شود که امکان رشد و توسعه آن وجود دارد، گفت: به اعتقاد من آزاد سازی نرخ بلیت هواپیما و توجه بیشتر به بخش ریلی باید از اولویت‌های کاری وزیر جدید راه باشد.

وی با بیان این‌که طبق برنامه پنج ساله توسعه نرخ بلیت هواپیما باید آزاد شود، اظهار کرد: این موضوع می‌تواند رقابت بین شرکت‌های هواپیمایی را افزایش دهد اما هنوز اجرایی نشده است.

مدیر عامل پیشین شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل با بیان اینکه درصد بسیار کمی از حمل و نقل به بخش هوایی اختصاص دارد، گفت: کسانی که بیشتر مواقع از حمل و نقل هوایی استفاده می‌کنند برایشان این امکان وجود دارد که برای دریافت خدمات و امکانات بیشتر، هزینه بالاتری بپردازند بنابراین آزادسازی تعرفه بلیت هواپیما می‌تواند تبعات مثبتی داشته و موجب رشد و توسعه این حوزه شود.

برزگر با بیان اینکه در حاضر نرخ بلیت هواپیما براساس مسافت یا زمان پرواز است، افزود: این درحالیست که هر چه نشست و برخاست هواپیما بیشتر باشد زودتر به اورهال می‌رسد لذا نمی‌توان فقط عامل مسافت یا زمان را در نرخ بلیت هواپیما موثر دانست و بهتر است که با آزاد سازی نرخ بلیت، شرکت‌ها را برای رقابت بیشتر ترغیب کرد تا از هواپیماهای مدرن‌تر و با کیفیت و خدمات دهی بهتر استفاده کنند.

وی بر لزوم اولویت‌بندی پروژه‌ها تاکید کرد و با توجه به محدودیت منابع آن را امری اجتناب ناپذیر برشمرد.

بزرگر با اشاره به آزادراه تهران – شمال به عنوان آزاد راه بسیار مهم و کلیدی اظهار کرد: وزیر جدید راه و شهرسازی بهتر است در اولویت‌برنامه‌های خود برای بخش ریلی جایگاه ویژه‌ای در نظر گیرد و در این میان راه‌آهن میانه – تبریز و قم - قزوین را که از پروژه‌های مهم محسوب می‌شود به سرانجام برساند.

معاون پیشین وزارت راه و ترابری دولت نهم با بیان اینکه بخش راه‌آهن به لحاظ اقتصادی و ایمن بودن باید مورد حمایت ویژه قرار گیرد، بر تسریع اتصال بندر چابهار به شبکه ریلی به منظور افزایش ترانزیت کالا و درآمدزایی تاکید کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha