• چهارشنبه / ۱۶ مرداد ۱۳۹۲ / ۱۳:۰۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 92051609565

تظاهرات کُردهای عراق در حمایت از کُردهای سوریه/ هشدار بارزانی به النصره

ده‌ها تن از کردهای عراق با برگزاری تظاهراتی در استان اربیل، خواستار حمایت از کردهای سوریه و بازگشایی مرز اقلیم کردستان عراق با استان کردنشین حسکه در سوریه شدند.

ده‌ها تن از کردهای عراق با برگزاری تظاهراتی در استان اربیل، خواستار حمایت از کردهای سوریه و بازگشایی مرز اقلیم کردستان عراق با استان کردنشین حسکه در سوریه شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الحیاة، ده‌ها تن از فعالان و نمایندگان احزاب و جنبش‌های سیاسی کرد در شمال عراق در حمایت از کردهای سوریه، مقابل ساختمان ریاست اقلیم کردستان عراق تظاهرات کردند.

کردهای سوریه مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق را به بستن تنها گذرگاه میان اقلیم و مناطق کردنشین سوریه متهم کرده‌اند.

دیار عزیز، یکی از برگزار کنندگان تظاهرات گفت: این تظاهرات به خاطر عدم موضع‌گیری ریاست اقلیم کردستان عراق در قبال بستن مرزها با مناطق کردنشین سوریه است.

وی افزود: ما یادداشتی را به سران اقلیم تحویل دادیم و برای دریافت پاسخ 20 روز مهلت دادیم اما اگر پاسخی دریافت نکنیم روش خود را عوض کرده و موضع دیگری اتخاذ خواهیم کرد.

12 حزب و جنبش سیاسی کرد نیز از رئیس‌ منطقه کردستان عراق خواستند تا برای جلوگیری از "ادامه کشتار کردهای سوریه" و حمایت از آنان اقدامی جدی اتخاذ کنند.

روزنامه "باس" نزدیک به حزب بارزانی نیز روز گذشته نوشت: بارزانی از طریق مسئولان ترکیه به النصره هشدار داده تا به کشتار کردهای سوریه پایان دهد و تاکید کرده است که اگر این اقدام متوقف نشود، به زور متوسل خواهد شد.

پیشتر نیز نوری مالکی، نخست‌وزیر عراق خواستار حمایت از کردهای سوریه در برابر حملات جبهه النصره، وابسته به القاعده شده بود.

مالکی در بیانیه‌ای نسبت به خطر حضور گروه‌های تروریست سوریه در شمال این کشور هشدار داده بود و از کردها خواسته بود تا خود و خانواده‌شان را در معرض خطر آنها قرار ندهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha