• یکشنبه / ۲۳ تیر ۱۳۹۲ / ۱۳:۴۰
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 92042314274
  • منبع : فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی

بازنگری قوانین مربوط به مجازات مالخران

 بازنگری قوانین مربوط به مجازات مالخران

معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی ناجا، تاکید کرد: لازم است که قوانین در خصوص مجازات مالخران بازنگری شود تا آنان با سوء استفاده از خلأهای قانونی، موفق به فرار نشوند.

معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی ناجا، تاکید کرد: لازم است که قوانین در خصوص مجازات مالخران بازنگری شود تا آنان با سوء استفاده از خلأهای قانونی، موفق به فرار نشوند.

به گزارش سرویس انتظامی ایسنا، سرهنگ خالقی فرد گفت: بالغ بر 97 درصد دستگیرشدگان در سه ماهه اول امسال سارقان و 8/2 نیز مالخر هستند.

وی در خصوص دلایل آمار پایین دستگیری مالخران اظهار کرد: وجود خلأ های قانونی در مورد مالخران باعث شده تا آنان از دستگیری وحشتی نداشته باشند.

معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی ناجا، ادامه داد: در پرونده هایی که پلیس موفق به شناسایی و دستگیری سارق می شود، مالخران در پشت پرده قرار می گیرند چرا که با تطمیع سارق و خانواده اش او را مجبور می کنند تا اسمی از آنان آورده نشود.

خالقی فرد با تاکید براینکه مالخران عامل اصلی چرخه سرقت هستند، تصریح کرد: قطعا اگر مالخری نباشد، سارقان نیز ترغیب به سرقت نمی شوند چرا که خریداری برای اموال سرقتی خود نمی یابند.

به گفته این مقام انتظامی، پلیس آگاهی ناجا در سال گذشته و امسال نیز برنامه های متعددی از جمله پلمپ مغازه هایی که مبادرت به فروش اموال مسروقه می کنند، شناسنامه دار کردن مالخران و کنترل فعالیت آنان، انجام داده و در دست اقدام دارد بطوریکه آمار مالخران دستگیر شده در سه ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه در سال قبل، بیش از 21 درصد افزایش داشته است.

وی تاکید کرد: لازم است که قوانین در خصوص مجازات مالخران بازنگری شود تا آنان با سوء استفاده از خلأهای قانونی، موفق به فرار نشوند.

به نوشته پلیس، سرهنگ خالقی فرد همچنین از مردم خواست تا با خرید اموال مسروقه منجر به تشدید چرخه سرقت نشوند و افزود: هموطنان می توانند اخبار و اطلاعات خود را در خصوص فروش اموال سرقتی را ضمن تماس با پلیس 110 در اختیار ما قرار دهند تا پلیس را در برخورد با مالخران کمک کنند.

انتهای یپام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha