• یکشنبه / ۱۶ تیر ۱۳۹۲ / ۱۵:۱۰
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 92041609893
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

شهرداری یاسوج مسئول حفاظت و صیانت پارک جنگلی است

شهرداری یاسوج مسئول حفاظت و صیانت پارک جنگلی است

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: مسئول حفاظت، نگهداری و صیانت، همچنین توسعه پارک جنگلی یاسوج به معنای عام کلمه شهرداری است و از این به بعد هبچ قصوری در خصوص تصرف غیرقانونی و قانونی این پارک پذیرفته نیست.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: مسئول حفاظت، نگهداری و صیانت، همچنین توسعه پارک جنگلی یاسوج به معنای عام کلمه شهرداری است و از این به بعد هبچ قصوری در خصوص تصرف غیرقانونی و قانونی این پارک پذیرفته نیست.

به گزارش ایسنا، منطقه کهگیلویه و بویراحمد، سید حسین صابری با بیان این مطلب پارک جنگلی یاسوج را یکی از فرصت‌های استثنایی گردشگری و توسعه بخش شهر یاسوج دانست و افزود: حفاظت، حراست و بهره برداری بهینه از این فرصت برعهده همگان است و در صورت عدم توجه، بدهکار نظام و بیت المال هستیم.

وی با بیان اینکه سومین جلسه‌ای است که در راستای تعیین تکلیف تصرفات صورت گرفته در پارک برگزار می‌شود، اظهارکرد: طرح مصوب گردشگری و نقشه تحویل اراضی این پارک به قوت خود باقی است و هرگونه تغییرات احتمالی در بهره برداری می بایست به تصویب کارگروه میراث فرهنگی و گردشگری ‌و تأیید شورای برنامه ریزی و توسعه استان برسد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر ضرورت تعهد و مسئولیت پذیری مدیران در حفاظت از بیت المال تأکید و خاطرنشان کرد: مسئولیت کنترل، نظارت، ساماندهی اسناد مالکیت زمین‌های واگذار شده به افراد حقیقی و حقوقی مطابق بر ماده 10 قانون زمین شهری واقع شده در بافت مسکونی جنب معبر خاکی اداره کل مسکن و شهرسازی است.

صابری تصریح کرد: سازمان مسکن و شهرسازی جهت انجام بررسی‌های لازم در خصوص قانونی یا غیرقانونی بودن تصرفات و ارایه نتیجه بررسی‌ها، ریزواگذاری‌ها و اقدامات انجام شده یک هفته زمان دارد‌.

وی اقدام منابع طبیعی در کشیدن حصار برای جلوگیری از تصرفات و تجاوز به جنگل را امری مناسب دانست و ادامه داد: واگذاری‌های صورت گرفته که ما به دنبال پرونده آن‌ها هستیم و برخی دستگاه‌ها چند روز است که رفته‌اند پرونده‌ها را بیاورند و به هر دلیل هنوز نیامده‌اند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه مستندسازی اموال دولتی از زمان ورود من به استان مورد تأکید بوده و اقدامی در راستای حفاظت از بیت المال است، گفت: طی دو هفته آینده باید نسبت به اخذ سند تمامی ساختمان‌های اداری بنا اقدام و اسناد آن به کمیسیون مستندسازی اموال دولتی تحویل شود.

صابری همچنین به اراضی تصرفی توسط اداره کل محیط زیست با هدف احداث بانک ژن اشاره و افزود: این اداره اراضی تصرفی مازاد بر قرارداد و صورت‌جلسات را با حفظ امنیت ساختمان بانک ژن از سه ضلع ساختمان، ظرف یک هفته آینده آزاد نماید.

وی با بیان اینکه درآمد شهرداری از حفاظت و حراست پارک جنگلی رضایت مردم است که بالاترین درآمد است، بر ضرورت تعیین مساحت واقعی این پارک و سند سازی آن تأکید کرد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد همچنین پس از مطلع شدن از هزینه 900 میلیون تومان در بخش توسعه گردشگری این پارک از اداره گردشگری ریز هزینه‌های صورت گرفته را خواستار شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha