• سه‌شنبه / ۲۸ خرداد ۱۳۹۲ / ۱۰:۰۶
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 92032816976
  • خبرنگار : 71129

سفیر آمریکا: ایجاد منطقه پرواز ممنوع در سوریه در برنامه ناتو نیست

سفیر آمریکا در ناتو تاکید کرد: آمریکا از ائتلاف ناتو نمی‌خواهد تا از ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز سوریه حمایت کند و این مساله هم اکنون در دستور کار این ائتلاف نیست.

سفیر آمریکا در ناتو تاکید کرد: آمریکا از ائتلاف ناتو نمی‌خواهد تا از ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز سوریه حمایت کند و این مساله هم اکنون در دستور کار این ائتلاف نیست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز،‌ هدف اصلی چنین اقدامی مقابله با قدرت‌ هوایی دولت سوریه عنوان شده اما اجرای چنین برنامه‌ای هزینه‌بردار است و به معنای دخالت در درگیری‌های داخلی سوریه با نابود ساختن دفاع هوایی این کشور است که توسط روسیه ایجاد شده.

ایوو دالر، سفیر در حال کناره‌گیری آمریکا در ناتو گفت: ما به دنبال اعمال فشار بر ناتو به منظور ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز سوریه نیستیم. این مساله هم اکنون بر روی میز ائتلاف قرار ندارد. ممکن است این مساله امروز یا فردا مورد بحث قرار گیرد اما زمان آن مشخص نیست. تا آنجا که من می‌دانم، این مساله هم اکنون مورد بحث میان اعضای ناتو نیست.

دولت باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا هفته گذشته اعلام کرد که قصد دارد تا مخالفان سوری را مسلح کند و این تصمیم زمانی مطرح شد که اطلاعاتی در مورد استفاده از سلاح شیمیایی توسط نیروهای دولتی سوریه علیه مخالفان دولت اسد به دست آمده و به اثبات رسید.

دیپلمات‌های غربی نیز روز جمعه اعلام کردند که واشنگتن به دنبال بررسی ایجاد یک منطقه پرواز ممنوع محدود بر فراز بخش‌هایی از حریم هوایی سوریه است. اما کاخ سفید بعدا اعلام کرد که انجام چنین اقدامی سخت و دشوار است و انجام آن از ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز لیبی مشکل‌تر است.

کاخ سفید همچنین اعلام کرد که آمریکا هیچ تمایلی برای دنبال کردن این گزینه ندارد.

سفیر در حال کناره گیری آمریکا در ناتو گفت که سازمان ملل در قبال عواقب و پیامدهای انسانی سقوط اسد در سوریه مسئول است، ناتو ممکن است با کمک کردن به تجهیز مخالفان سوری از طریق هوا موافقت کند البته اگر سازمان ملل چنین درخواستی از این ائتلاف داشته باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha