• پنجشنبه / ۲۳ خرداد ۱۳۹۲ / ۰۰:۲۳
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 92032313464

سخنگوی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران:

با اعتماد به تشخیص خاتمی و هاشمی، امید را زنده نگه می‌داریم

با اعتماد به تشخیص خاتمی و هاشمی، امید را زنده نگه می‌داریم

سخنگوی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران با اشاره به انتخابات پیش رو گفت: امروز ما دانشجویان در کنار دیگر دلسوزان جامعه همچون سیدمحمد خاتمی و علی‌اکبر هاشمی رفسنجانی می‌ایستیم و با اعتماد به تشخیص و انتخاب آنها، شعله امید را در دلها زنده نگه می‌داریم.

سخنگوی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران با اشاره به انتخابات پیش رو گفت: امروز ما دانشجویان در کنار دیگر دلسوزان جامعه همچون سیدمحمد خاتمی و علی‌اکبر هاشمی رفسنجانی می‌ایستیم و با اعتماد به تشخیص و انتخاب آنها، شعله امید را در دلها زنده نگه می‌داریم.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، محمد رهبری با اشاره به کناره‌گیری محمدرضا عارف از عرصه انتخابات، ضمن تقدیر از وی اظهار کرد: در ایام انتخابات ریاست جمهوری یازدهم مساله مهم دیگری بر مردم آشکار شد و آن اینکه تحقق منافع مردم، آرمان اصلاح‌طلبان است و صرفا شعار جریان اصلاح‌طلبی نیست.

وی در ادامه با تشریح وضعیت فعلی جامعه، از فضای حاکم بر دانشگاه‌های کشور انتقاد کرد و با بیان این اعتقاد که "انتخابات 24 خرداد 1392 بعد از تجربه فضای مدیریت امنیتی حاکم بر جامعه و تحمیل نگرش‏‌های غیرعقلانی، هیجانی و غیرکارشناسی جریان اصولگرایی واقع شده است"، ابراز عقیده کرد: نتیجه تداوم چنین شرایطی، یأس و سرخوردگی جامعه و تردید در تحقق دستاوردهای انقلاب اسلامی در چنین شرایطی است.

محمد رهبری همچنین درباره رویکرد دانشجویانی با مشی اصلاح‌طلبی در انتخابات پیش رو اظهار کرد: مدافعان و همراهان همیشگی جبهه مردم نسبت به اراده مردم امیدوار هستند و امیدوار به تغییر رویه‏‌های موجود که در قلب بسیاری از اهالی دانشگاه و جامعه همچنان زنده است؛ هرچند متاسفانه در نتیجه برخی بی‏‌تدبیری‏‌ها در دل برخی شعله امید کم‌فروغ شده است.

سخنگوی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران افزود: به واقع باید اذعان داشت که «امید به تغییر» برای مردم‏‌سالاران و مومنان همانند شهد شیرینی است که از هزاران سم مهلک برای تمامیت‏‌خواهان کشنده‏‌تر است، چراکه مومنان و مردم‏‌سالاران به وعده خدا ایمان قلبی دارند و خداوند وعده داده است "إِنَّ اللَّهَ لَا یُغَیِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّی یُغَیِّرُوا مَا بِأَنفُسِهِمْ". بنابراین امروز با سخن گفتن از امید و ایمان به وعده خدا، دل‌مردگی‏‌ها از برخی اهالی جامعه زدوده خواهد شد و بدون تردید در این مهم جریان دانشجویی و دانشگاه نیز سهیم خواهد بود.

وی با بیان اینکه "در شرایط امروز، جامعه دانشگاهی به وظیفه و رسالت تاریخی خود عمل خواهد کرد"، گفت: ما شانه به شانه نخبگان سیاسی همچون سیدمحمد خاتمی و علی‌اکبر هاشمی رفسنجانی امید را به قلوب مردم باز خواهیم گرداند، چراکه فعالان فکری و دینی نیز همگام با دیگر فعالان، خواهان حضور عقلانیت در جامعه هستند و باور دارند که تاکنون آرمان‏های سیاسی و اجتماعی جز از طریق بکارگیری روش‏‌های مدبرانه محقق نشده است و نخواهد شد.

این عضو انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران ادامه داد: دانشجویان در کنار دیگر صنوف و اقشار هوشمندان به یاد دارند که در تاریخ کشورمان ناامیدی از سازوکارهای مردم‌سالاری، خواسته اصلی جریان‏‌های غیرمردمی بوده است. امروز صندوق‏‌های رای برای مردم، صندوقچه‏‌ای از دردهای آنهاست که روندهای غلط و نابخردانه را گوش زد می‏‌کند.

محمد رهبری، اقدام عارف در کناره‌گیری از انتخابات را نمادی از نگرش اصلاح‌طلبان به عرصه سیاست دانست و گفت: در ایام انتخابات ریاست جمهوری یازدهم مساله مهم دیگری بر مردم آشکار شد و آن اینکه تحقق منافع مردم، آرمان اصلاح‌طلبان است و صرفا شعار جریان اصلاح‌طلبی نیست.

وی این اقدام عارف را فداکارانه و اصلاح‌طلبانه توصیف کرد و افزود: در این برهه سرنوشت‏‌ساز، منش اصلاح‌طلبی اثبات کرد که تحقق منافع ملی بر قدرت‏‌طلبی ارجحیت دارد و دکتر محمدرضا عارف به خوبی بر این مهم وقوف پیدا کرد. ایشان برای تحقق منافع عمومی مردم، جسورانه و مدبرانه از صحنه انتخابات کناره‏‌گیری کرد؛ تصمیمی که در سرنوشت ایران اسلامی بی‏‌تاثیر نخواهد بود و ماندگار خواهد شد و در اذهان خواهد ماند.

این فعال دانشجویی تصریح کرد: امروز نیاز است دانشجویان، دیگر اقشار جامعه را با خود همراه کنند و امید را برای حضور نخبگان و چهره‏‌های حداکثری در عرصه‏‌های مختلف زنده کنند. امروز هوشمندی دانشگاهیان می‏‌تواند تهدیدهای برخی از جریان‏‌ها را به فرصتی مغتنم بدل کند و امید است که بذرهای امید در دل همگان زنده مانده باشد. امروز ما دانشجویان در کنار دیگر دلسوزان جامعه همچون خاتمی و هاشمی رفسنجانی می‌ایستیم و با اعتماد به تشخیص و انتخاب آنها، شعله امید را در دلها زنده نگه می‌داریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۲-۰۳-۲۳ ۰۲:۱۳

احسنت

avatar
۱۳۹۲-۰۳-۲۳ ۰۴:۳۰

عزیزم خودتان باید انتخاب کنید. این بزرگواران را اذیت نکنید. آنچه را خودتان درست تشخیص می‌دهید درست است. برای سلامتی همه ایرانیان صلوات.

avatar
۱۳۹۲-۰۳-۲۳ ۰۶:۵۲

عجب. دلسوزان جامعه!!!

avatar
۱۳۹۲-۰۳-۲۳ ۰۸:۵۳

دوستان انجمن اسلامی، این خواب برگشت به 8 سال قبل تعبییرشدنی نیست. ببینید کی گفتم. مستضعفین کسی که سر سفره‌شون نشسته و باهاشون همدردی کرده رو تا صد سال فراموش نمی‌کنند ولی کسی رو که فقط صورتشو از تلویزیون و یا از پشت تریبون‌ها دیدند مثل آب خوردن فراموش می‌کنند. میگید نه؟ منتظر صبح شنبه 25 خرداد باشید.

avatar
۱۳۹۲-۰۳-۲۳ ۱۱:۰۵

خدا با همین آقایون محشورتون کنه!

avatar
۱۳۹۲-۰۳-۲۳ ۲۰:۵۲

دورد بر شما دانشجویان بیدار