• شنبه / ۱۱ خرداد ۱۳۹۲ / ۱۵:۰۲
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 92031106657
  • خبرنگار : 71430

اردوغان: اعتراضات استانبول با اهداف سیاسی است

اردوغان: اعتراضات استانبول با اهداف سیاسی است

نخست‌وزیر ترکیه در واکنش به تظاهرات حامیان محیط زیست در استانبول، آنها را به سیاسی‌کاری و تلاش برای محقق کردن اهداف برنامه‌ریزی شده خود متهم کرد.

نخست‌وزیر ترکیه در واکنش به تظاهرات حامیان محیط زیست در استانبول، آنها را به سیاسی‌کاری و تلاش برای محقق کردن اهداف برنامه‌ریزی شده خود متهم کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، رجب طیب اردوغان، نخست‌وزیر ترکیه در سخنانی در شهر استانبول تظاهرات حامیان محیط زیست در این شهر را به شدت محکوم و تاکید کرد که به هر قیمت ممکن به برنامه‌های توسعه‌ای خود در استانبول ادامه می‌دهد.

وی گفت: آنان که امروز به خیابان‌های استانبول آمده‌اند و در حمایت از محیط زیست شعار می‌دهند، هدفشان دفاع از درختان و محیط زیست استانبول نیست بلکه به دنبال محقق کردن اهداف سیاسی خود هستند.

اردوغان گفت: برخی گروه‌ها با سیاه‌نمایی و جنجال رسانه‌ای سعی دارند دولت را به گونه‌ای به تصویر بکشند که در حال تخریب محیط زیست استانبول است، در حالی که سخنان آنها هیچ‌گونه پایه و اساس علمی ندارد.

نخست‌وزیر ترکیه گفت: پیش از اینکه من به عنوان شهردار استانبول انتخاب شوم آلودگی و زباله و نبود آب شرب در استانبول به گونه‌ای بود که زندگی در آن بسیار مشکل شده بود اما پس از اصلاحاتی که در این شهر انجام دادیم و تا دوران نخست‌وزیری نیز ادامه داشته اکنون استانبول به شهری زیبا با هوایی پاک تبدیل شده و همه این مسائل ناشی از حمایت دولت از محیط زیست است در حالی که مخالفان ما را به این مساله متهم می‌کنند.

اردوغان افزود: جناح‌های مخالف به ویژه حزب مردم جمهوری‌خواه در این وضعیت دست دارند و رسانه‌های نزدیک به آنها نیز به مساله دامن می‌زنند و آمار و اخبار غیرواقعی از خشونت‌ها در میدان تقسیم ارائه می‌دهند.

اردوغان گفت: هدف ما توسعه استانبول است و با هر قیمتی این هدف را محقق می‌کنیم. پلیس و نیروهای امنیتی اکنون با وضعیتی دشوار مواجه هستند به گونه‌ای که صدها تن با استفاده از سنگ و چوب به آنها حمله می‌کنند ولی پلیس و نیروهای امنیتی با دستور مستقیم ما تاکنون توانسته‌اند در مقابل این اغتشاشات بایستند و از خود صبر و حوصله زیادی نشان داده‌اند.

وی ادامه داد: از همان گروه‌هایی که اکنون در پشت تنش‌های استانبول ایستاده‌اند برای پایان دادن به خونریزی‌های چند ساله در جنوب شرق ترکیه خواستیم تا با ما همکاری کنند اما آنها این درخواست را رد کردند و اکنون به بهانه قطع چند درخت دست به ایجاد ناامنی در خیابان‌های استانبول زده‌اند.

ساکنان استانبول در اعتراض به تصمیم دولت برای ساخت یک مرکز فرهنگی-تجاری در مرکز پارک "قزی" واقع در نزدیکی میدان تقسیم استانبول از روز دوشنبه دست به تظاهرات زده‌اند که در دو روز گذشته میزان خشونت‌ها در تظاهرات بسیار افزایش یافته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha