• سه‌شنبه / ۷ خرداد ۱۳۹۲ / ۱۰:۱۸
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 92030703959

از سوی معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور صورت گرفت:

تشریح برخی اقدامات امنیتی برای انتخابات

تشریح برخی اقدامات امنیتی برای انتخابات

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور گفت: چنانچه آمادگی باشد و اگر لازم شد، برخی مرزهای کشور را در ایام انتخابات می‌بندیم که البته این عرف هم بوده و ما در اجلاس غیرمتعهدها نیز برخی مرزها را بستیم.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور گفت: چنانچه آمادگی باشد و اگر لازم شد، برخی مرزهای کشور را در ایام انتخابات می‌بندیم که البته این عرف هم بوده و ما در اجلاس غیرمتعهدها نیز برخی مرزها را بستیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، علی عبداللهی در حاشیه نشست معاونین سیاسی امنیتی استانداری‌های سراسر کشور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه "مسئول تامین امنیت انتخابات،‌ وزارت کشور و شورای امنیت کشور است و همه دستگاه‌های امنیتی،‌ انتظامی،‌ نظامی، اطلاعاتی و قضایی عضو آن هستند"، گفت: با مشورت و همفکری همه دستگاه‌های موثر تصمیمات در این شورا اتخاذ می‌شود.

وی افزود: مساله امنیت ملی بحثی نیست که با شروع ثبت‌نام و طرح‌ریزی جدول انتخابات آغاز شود و از مدت‌ها قبل کار امنیتی ایجاب می‌کند که برنامه‌ریزی‌ها در این راستا شروع شود و پیش‌بینی‌های و پیشگیری‌های لازم انجام شود و چنانچه که مواردی هم پیش آمد اقدامات لازم انجام شود.

عبداللهی در ادامه اظهار کرد: تلاش جامعه امنیتی این است که هزینه‌های امنیتی در جامعه را کاهش دهد. ما دیدیم در فتنه 88 هزینه‌های زیادی به کشور تحمیل شد و برخی موضع‌گیری‌ها این هزینه‌ها را بوجود آورد. بنا نیست این اتفاق تکرار شود به همین دلیل برنامه‌ریزی‌های مختلفی صورت گرفته است.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور با بیان اینکه "از خود مرزها اقداماتی انجام داده‌ایم و برای کنترل مرزها مواردی را مورد توجه قرار داده‌ایم"، گفت: استقرار نیرو و تقویت تجهیزات، کنترل گلوگاه و مرزهای رسمی از جمله این اقدامات است.

وی در ادامه تاکید کرد: چنانچه آمادگی باشد و اگر لازم شد برخی مرزها در ایام انتخابات ببندیم که البته این عرف هم بوده و ما در اجلاس غیرمتعهدها برخی مرزها را بستیم منتهی این بار زودتر گفتیم تا‌ آمادگی باشد و وزارت خارجه اقدامات لازم با کشورهای دیگر انجام دهد و البته این احتمال است که اگر لازم شد این آمادگی وجود داشته باشد.

عبداللهی با بیان اینکه "در حوزه آمادگی داخلی نیز هماهنگی‌های لازم با نیروی انتظامی انجام شده است"، افزود: شخص من جلسات متعددی با فرمانده محترم ناجا داشته‌ام و همه برنامه‌ها مرور شده مرتب کنترل می‌شود و ما با معاونین سیاسی و امنیتی استانداران جلسات متعددی داریم تهدیدات را پیگیری و رصد می‌کنیم.

وی اضافه کرد: در هفته دو روز در دو جلسه شرکت می‌کنم و در این جلسات دستگاه‌ها وضعیت امنیتی را کشور را مرور و روند پیشرفت امنیت در بحث انتخابات مورد توجه قرار می‌دهند ما هیچ مشکلی نمی‌بینیم.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور، مردم را بزرگترین یار و یاور امنیت کشور خواند و خاطرنشان کرد: ان‌شاءالله در روز انتخابات و پس از آن هیچ مشکلی نخواهیم داشت.

خبرنگاری از عبداللهی پرسید "در روز اعلام احراز صلاحیت‌ها نیروهای انتظامی در سطح شهر حاضر بودند؛ آیا به شما در این باره گزارش شده بود؟" که وی پاسخ داد: به هر حال ما اقدامات لازم را انجام می‌دهیم. بخشی از اقدامات ما منبع اطلاعاتی دارند و بخشی نیز احتمالات است و ما هم چنین بر اساس تجربیاتی که داشته‌ایم باید برخی اقدامات را انجام دهیم. در آن روز نیز بخشی از نیروهای که به میدان آمده بودند بر مبنای اطلاعات آمدند و اتفاقا آن روز با مانوری که نیروی انتظامی از قبل پیش‌بینی کرده بود همزمان شده بود که بخشی از آن نیروها به خاطر مانور در خیابان‌ها حضور داشتند.

وی افزود: بنابراین بخشی از نیروها به خاطر مانور در عرصه حاضر بودند و برخی دیگر هم بخاطر پیش‌بینی‌های ما بود که طی آن احتمال داده می‌شد برخی کارهایی انجام دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha