• چهارشنبه / ۱ خرداد ۱۳۹۲ / ۱۱:۵۲
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 92030100368
  • منبع : نمایندگی کردستان

مراقب کلاهبرداری پیامکی باشید

مراقب کلاهبرداری پیامکی باشید

ایسنا/کردستان "برنده شدن در قرعه‌کشی همراه اول" به شگرد کلاه‌برداران برای برداشت پول از حساب طعمه‌های خود تبدیل شده است.

"برنده شدن در قرعه‌کشی همراه اول" به شگرد کلاه‌برداران برای برداشت پول از حساب طعمه‌های خود تبدیل شده است.

شاید شما هم به عنوان یکی از مشترکین همراه اول پیامکی مبنی بر برنده شدن جایزه‌ای دریافت کرده باشید، به این عنوان که " مشترک گرامی شما به علت خوش حسابی و پرداخت به موقع قبض تلفن همراه خود به عنوان برنده خوش شانس ما انتخاب شده‌اید؛ لطفا جهت دریافت جایزه، نام، نام خانوادگی، شماره شناسنامه، تاریخ تولد، کدپستی، آدرس دقیق به همراه سریال ۹رقمی پشت سیم‌ کارت را به شماره ...... اس ام اس کنید"....

پیامکی که برخلاف ظاهرخوشحال کننده‌اش برای مشترکین، شاه کلیدی است برای دستیابی کلاه‌برداران به حساب‌های بانکی مشترکین همراه اول. اما ارسال کننده اصلی این پیامک‌ها چه کسانی هستند و متولی اصلی مزاحمت‌های روزمره برای مشترکین کیست؟

برای پاسخ به این سؤال و با پیگیری‌های انجام شده از طریق پلیس فتا و شرکت مخابرات استان، سرهنگ" فرامرز شاکری" رییس پلیس فتا استان کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - منطقه کردستان، اظهار کرد: اخیراً افرادی سودجو با ارسال پیامک با مضمون «شما برنده شده‌اید» به تلفن همراه شهروندان با این انگیزه تشویق برای دنبال کردن موضوع و دریافت جایزه، اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه امکان دریافت چنین پیامک‌هایی برای تمامی مشترکین همراه اول وجود دارد، افزود: در این روش از مشترکین درخواست می‌کنند که آدرس، تلفن و مشخصات کامل خود را به شماره‌ای که اعلام می‌کند ارسال کنند.

شاکری ادامه داد: فرد قربانی با توجه به کم هزینه بودن به اینکار اقدام کرده و بعد از ارسال اطلاعات، پیامی دریافت می‌کند مبنی بر اینکه اطلاعات ارسالی با اطلاعات فرد برنده شده همسان است. در مرحله بعد کلاهبردار با دادن شماره حساب، درخواست می‌کند از طریق اینترنت وجه مورد نیاز جهت انجام امور اداری ارسال جایزه را پرداخت کند یا آنها را پای دستگاه خودپرداز کشانده و جابجایی وجه با دست خودشان به حساب فرد کلاهبردار را انجام دهد.

رییس پلیس فتا به همشهریان اخطار داد: به هیچ عنوان اطلاعات مهم حساب بانکی خود را در اختیار دیگران قرار نداده و برای واریز مبلغ به حسابتان صرفا داشتن شماره حساب یا شماره کارت بانکی کافی است و بقیه اطلاعات حساب بانکی هیچ لزومی ندارد.

وی خاطرنشان کرد: باید رمزهای بانکی خود را به صورت دوره‌ای تغییر دهید و از اعدادی مثل شماره شناسنامه، سال تولد و سایر اعدادی که قابل حدس زدن باشند استفاده نکنید.

همراه اول هیچگونه ارتباطی با پیامک‌های ارسال شده ندارد

هم‌چنین با پیگیری این خبر از طریق شرکت ارتباطات و مخابرات استان، شهرام کرباسچی مسوول امور مشترکین همراه اول در استان، گفت: همراه اول هیچگونه ارتباطی با پیامک‌های ارسال شده نداشته و نخواهد داشت.

وی با تأکید به اینکه این یک کلاهبرداری آشکار بنام همراه اول است، خاطرنشان کرد: تنها مرجع رسمی جهت اعلام اسامی برندگان طرح‌های تشویقی مانند هزاران لبخند، پرتال همراه اول به نشانی www.mci.ir است.

کرباسچی در رابطه با آندسته از مشترکین همراه اول که خواهان عدم دریافت و یا قطع دریافت پیامک‌های تبلیغاتی همراه اول هستند، گفت: مشترکین می‌توانند با شماره تلفن ۰۹۹۹۰ تماس گرفته و پس از برقراری ارتباط با اپراتور درخواست خود را مبنی بر عدم دریافت پیامک‌های تبلیغاتی ابراز کنند.

در پایان مسوول امور مشترکین، خاطرنشان کرد: تمامی مشترکین همراه اول که پیامکهای با مضامین مختلف به نام همراه اول را دریافت می‌کنند، می‌تواند از طریق مخابرات و یا مراجع قضایی نسبت به پیگیری و شکایت اقدام کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha