• سه‌شنبه / ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۲ / ۱۴:۳۳
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 92022416623

تکلیف شهرداری برای استقرار سامانه HSE

تکلیف شهرداری برای استقرار سامانه HSE

با تصویب شورای شهر تهران، شهرداری پایتخت مکلف شد که نسبت به استقرار سامانه مدیریت بهداشت، ایمنی و محیط زیست (HSE) در تمامی پروژه‌های خود اقدام کند.

با تصویب شورای شهر تهران، شهرداری پایتخت مکلف شد که نسبت به استقرار سامانه مدیریت بهداشت، ایمنی و محیط زیست (HSE) در تمامی پروژه‌های خود اقدام کند.

به گزارش خبرنگار «شهری» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ بر اساس این مصوبه شهرداری تهران مکلف شد که نسبت به طراحی، ایجاد، استقرار، نگهداری و توسعه سامانه مدیریت بهداشت، ایمنی و محیط زیست (HSE) در کلیه مناطق 22 گانه و سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته اقدام کنند.

بر اساس تبصره‌های این مصوبه، کلیه واحدهای مربوطه اعم از حوزه‌های ستادی و اجرایی، مناطق، سازمان‌ها، شرکت‌های تابعه و پیمانکاران شهرداری تهران موظفند با توجه به ماموریت سازمانی خود و بر اساس دستور العملی که توسط شهرداری تدوین خواهد شد، نسبت به تخصیص یک تا دو درصد بودجه عمرانی خود به صورت سالانه به فعالیت‌های بهداشتی، ایمنی و محیط زیست اقدام کنند. همچنین مقرر شد که ظرف مدت یکماه از تاریخ تصویب این مصوبه نسبت به تهیه نظام نامه ساختار سامانه مدیریت HSE اقدام شود. ضمن اینکه شهرداری مکلف است گزارش پیشرفت کار این حوزه را هر شش ماه یکبار به شورای شهر تهران ارائه کند.

معصومه ابتکار رییس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران بر ضرورت استقرار HSE در شهرداری تهران تاکید کرد و گفت: پیمانکاران مترو باید برای تامین ایمنی کارگران خود این سامانه را در محیط کارگاهی پیاده کنند و در تمامی مراحل احداث و توسعه طرح‌های عمرانی و بهره برداری، این سامانه مستقر باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha