• سه‌شنبه / ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۲ / ۱۲:۰۶
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 92021711629
  • خبرنگار : 71381

کواکبیان:رنگم سبز است

کواکبیان:رنگم سبز است

کواکبیان گفت: شعار من زنده باد اصلاح‌طلب، نام دولتم دولت اخلاق و رنگم سبز است.

کواکبیان گفت: شعار من زنده باد اصلاح‌طلب، نام دولتم دولت اخلاق و رنگم سبز است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) مستقر در ستاد انتخابات کشور، مصطفی کواکبیان پس از حضور در ستاد انتخابات کشور برای ثبت‌نام در یازدهمین انتخابات ریاست‌جمهوری در جمع خبرنگاران با بیان این‌که برای خلق حماسه سیاسی آمده‌ام، گفت: برنامه‌هایی داریم که حتما مورد اقبال مردم قرار خواهد گرفت.

وی با بیان این‌که نگران نیستم و ان‌شاءالله رای می‌آورم، خاطرنشان کرد: اگر به هر دلیلی رای نیاوردم به رقیبی که بر اساس قانون انتخاب شده است، یک جعبه شیرینی می‌دهم.

کواکبیان با بیان این‌که باید با اصلاح‌طلبان اجماع داشته باشیم یا از طریق نظرسنجی و یا توسط 35 حزب اصلاح‌طلب، گفت: من یک فعال سیاسی هستم و حتما در عرصه سیاست می‌مانم و سمت انزواطلبی و گوشه‌نشینی هم نمی‌روم.

کواکبیان تاکید کرد: شعار من زنده باد اصلاح‌طلب، نام دولتم دولت اخلاق و رنگ‌م سبز است.

به گزارش خبرنگار ایسنا مستقر در ستاد انتخابات کشور، کواکبیان پس از ثبت نام در انتخابات گفت: این افتخار را داشتم که در اولین روز ثبت‌نام‌ها در ستاد انتخابات حضور داشته باشم که این بیانگر عزم جدی من برای حضور در این عرصه است.

وی افزود: ما گفتیم که 50 گل باید شکفته شود یعنی این‌که ما تا قبل از روز رای‌گیری به صورت تفصیلی 50 برنامه ارائه خواهیم کرد که از این تعداد 12 برنامه اقتصادی، 10 تای آن سیاسی، 8 فرهنگی، 5 امور زیربنایی، 5 برنامه مربوط به امور بین‌المللی، 5 برنامه مربوط به امور اجتماعی و 5 برنامه مباحث اداری را شامل می‌شود.

وی با بیان این‌که من با شعار زنده باد اصلاحات آمده‌ام، گفت: دولت ما دولت اخلاق است.

کواکبیان اظهار کرد: در این‌که اصلاحات نیاز امروز جامعه ماست، هیچ‌کس حتی اصولگرایان نباید شک داشته باشند. اصلاحات همه جانبه در سیستم اداری موضوع مهمی است که در این راستا باید مدنظر قرار بگیرد.

وی در ادامه با بیان این‌که اصلاحات ما در چارچوب منافع ملی و مطالبات مردم است، گفت: ما آنهایی که بنای براندازی نظام داشته باشند را اصلا اصلاح‌طلب نمی‌دانیم. اصلاح‌طلب کسانی را شامل می‌شود که در چارچوب قوانین و مقررات نظام بخواهند تلاش کنند.

وی افزد: من بارها گفتم که در انتخابات 88 تقلب صورت نگرفت، ولی تخلفات زیادی انجام شد و امروز باید جلوی بداخلاقی‌ها گرفته شود.

کواکبیان در ادامه به تشریح برنامه‌های اقتصادی خود پرداخت و گفت: در بحث هدفمندی یارانه‌ها پیش‌بینی کرده‌ایم که در سال 93 یک کارت اعتباری به شهروندان بدهیم؛ در این کارت اعتباری سرانه سلامت و بهداشت، حمل و نقل، مسکن، خوراک و پوشاک و بسیاری از خدمات در نظر گرفته شده است. البته به نظر ما نباید این طرح برای یک مدت مداوم در نظر گرفته شود و لازم نیست تا کشور به صورت صدقه‌ای و کمیته امدادی اداره شود. این بحث باید موقت باشد تا اینکه یارانه‌ها به طور کلی از اقتصاد برداشته شوند.

وی در ادامه با تاکید بر این‌که بعد از مسائل اقتصادی بزرگترین مشکل ما مشکل بین‌المللی است، گفت: لازم است تا رابطه ایران و آمریکا تعریف شود و ما در چارچوب عزت، حکمت و مصلحت مصالح و منافع ملی رابطه ایران و آمریکا را تعریف کنیم و در این مسیر لازم است تا خطوط قرمز مورد نظر رهبری رعایت شود.

وی همچنین با بیان این‌که در بحث فرهنگ به دنبال راه‌اندازی رادیو و تلویزیون خصوصی هستم، تصریح کرد: نباید از این‌که هنرمندان و اصحاب رسانه یک شبکه مستقل داشته باشند، نگران باشیم.

دبیرکل حزب مردم سالاری، احیای اصل امر به معروف و نهی از منکر، دور شدن عناصر سیاسی از ورزش را از دیگر برنامه‌های خود خواند و خاطرنشان کرد: اگر رییس جمهور شوم حتما سه خانم در کابینه من حضور خواهند داشت.

وی همچنین با بیان این‌که من از نظر شورای نگهبان تمکین خواهم کرد گفت: یقین دارم که شورای نگهبان صلاحیت من را تایید می‌کند.

خبرنگاری از کواکبیان پرسید شما در انتخابات مجلس رای نیاوردید، چطور می‌شود در انتخابات ریاست جمهوری رای بیاورید که وی در پاسخ،اظهارکرد: زمانی که در تهران به من می‌گفتند مامور اطلاعات هستم، در آن استان (سمنان) می‌گفتند که ایشان موافق فتنه است و علیه من بسیج عمومی ایجاد شد، ولی به هرحال من از این بابت نگرانی ندارم.

وی همچنین در ادامه با بیان این‌که هیچ ائتلافی بین اصلاح‌طلبان صورت نگرفته است، اظهار کرد: البته من با ائتلاف مخالفتی ندارم، ولی باید ببینیم چه کسانی ثبت‌نام می‌کنند.

وی همچنین اظهار کرد: اجماع اصلاح‌طلبان برای من مهم است و اگر آقای خاتمی ثبت‌نام کنند، از این اجماع پیروی می‌کنم.

خبرنگاری از کواکبیان پرسید شما که تاکنون مسوولیت اقتصادی نداشتید، چطور می‌خواهید در این بخش کاری انجام دهید، که وی گفت: من مسوولیت اقتصادی نداشتم، اما اطلاعات اقتصادی من اگر از مسوولان اقتصادی بالاتر نباشد، کمتر نیست.

وی همچنین گفت: در جهت توسعه فرهنگ قرآن اهتمام جدی خواهم داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha