• سه‌شنبه / ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۲ / ۱۰:۵۵
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 92021711504
  • خبرنگار : 71381

حسن روحانی پس از ثبت نام :آمده‌ام قدمی برای سامان امور مردم بردارم

حسن روحانی پس از ثبت نام :آمده‌ام قدمی برای سامان امور مردم بردارم

حسن روحانی در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود هاشمی روز آخر ثبت‌نام خواهند کرد، اظهارداشت: چند روزصبر کنید،

حسن روحانی در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود هاشمی روز آخر ثبت‌نام خواهند کرد، اظهارداشت: چند روزصبر کنید،

معلوم خواهد شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مستقر در وزارت کشور حجت‌الاسلام حسن روحانی پس از ورود به وزارت کشور جهت ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران در جواب این سوال که آیا حضور شما در اولین روز ثبت‌نام کاندیداها به معنای جدیت شما برای حضور در عرصه انتخابات است، گفت: مگر نباید جدیت داشت.

روحانی درباره زمان برگزاری نشست مطبوعاتی خود گفت: حتما نشست مطبوعاتی انجام خواهد شد.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به این سوال که آیا آقای هاشمی از شما حمایت می‌کند، گفت: از خودشان باید بپرسید.

وی همچنین درباره اظهار نظر عارف مبنی بر این‌که روحانی نماینده اصلاح‌طلبان نیست گفت: عیبی ندارد آقای عارف نظرشان را گفتند.

روحانی همچنین در پاسخ به این سوال که رنگ انتخاباتی شما چه رنگی است ، اظهارداشت: من رنگی را انتخاب نکرده‌ام ، اما هودارانم رنگ بنفش را برگزیده اند.

وی در پاسخ به این سوال که چرا اینقدر زود برای ثبت نام به وزارت کشور مراجعه کردید گفت:در کار خیر عجله کردن مستحب است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) مستقر در ستاد انتخابات کشور، حسن روحانی پس از انجام مراحل ثبت‌نام در یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در نشستی مطبوعاتی با سلام به مردم بزرگ ایران، گفت: امروز اولین قدم برای برداشتن بار سنگین مسئولیت اجرایی کشور را برداشتم.

وی گفت: با همه توان، سابقه و آبرویم آمده‌ام تا با دولت تدبیر و امید و گفتمان نجات اقتصاد کشور، احیای اخلاق جامعه و تعامل سازنده با جهان، راستی و درستکاری را به مردم عرضه کنم.

وی با بیان این‌که من نسبت به بزرگی و سنگینی این کار آگاهی کامل دارم، تصریح کرد: این مسئولیت سنگین کسی را می‌طلبد که نظام سیاسی و اجتماعی و فرهنگی کشور و نظام اقتصادی را به خوبی بشناسد.

وی با بیان این‌که در شرایط فعلی راه گشودن گره اقتصادی کشور از گذرگاه سیاست خارجی می‌گذرد، خاطرنشان کرد: باید در فهم مسائل سیاست خارجی و ساماندهی آنها تخصص لازم را داشت و من با آگاهی از همه مشکلات و خطرات با همه توان، سابقه و آبرویم آمده‌ام تا با دولت تدبیر و امید و گفتمان نجات اقتصاد کشور، احیای اخلاق جامعه و تعامل سازنده با جهان، راستی و درستکاری را به مردم عرضه کنم.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: من آمده‌ام قدمی برای سامان امور مردم و بهتر شدن زندگی مردم بردارم.

روحانی با ابراز این عقیده که از سال آغاز اجرای سند چشم‌انداز تا امروز در اکثر شاخص‌های اقتصادی کشور با پسرفت مواجه بوده‌ایم، افزود: رشد اقتصادی و رشد سرمایه‌گذاری، نرخ تورم، ارز و بیکاری و حتی بحث عدالت در این مقال می‌گنجد و جدیدترین گزارش بانک مرکزی تصریح دارد قدرت خرید خانوارها از جمله کارمند وکارگران کاهش یافته در حالی‌که دهک ثروتمند، ثروتمندتر شده است.

وی با بیان این‌که اقتصاد کشور با کاهش قدرت خرید خانوارها و نابرابری درآمدها مواجه است، گفت: اعتقاد دارم در چهار سال آینده هدف اصلی دولت در اقتصاد باید بهبود وضعیت معیشت مردم باشد و این بهبود از طریق دو راهبرد حاصل می‌شود؛ اول تولید ثروت ملی و دوم توزیع عادلانه ثروت ملی.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع با بیان این‌که ریشه بسیاری از سیاست‌های پولی نامناسب که باعث افزایش بی‌رویه حجم نقدینگی و تورم در کشور شده است و دولت را به بزرگ‌ترین بدهکار اقتصادی ایران تبدیل کرده است، را دولتی شدن شورای پول و اعتبار و بانک مرکزی می‌دانم و گفت:‌من از سال اول زمینه استقلال بانک مرکزی را فراهم خواهم کرد چون وجود صدها پروژه عمرانی ناتمام که از توجیه اقتصادی و اجتماعی افتاده است، را ناشی از انحلال سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی می‌دانم لذا من در آغاز فعالیت دولت یازدهم مجموعه سازمان مدیریت و برنا‌مه‌ریزی را احیا خواهم نمود.

روحانی تاکید کرد: من در موضوع گرانی و بیکاری، مسکن، یارانه و سلامت برنامه دقیق و کوتاه مدت و بلندمدت تدوین کرده‌ام و تقدیم ملت ایران می‌کنم. پس مردم عزیز ایران بیاید دست در دست هم بگذاریم و اجازه ندهیم ایران‌مان ویران و بهارمان زمستان شود .

روحانی به همراه علی یونسی،‌سیدرضا اکرمی و نوبخت جهت ثبت‌نام در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری وارد وزارت کشور شد.

روحانی در ادامه خاطرنشان کرد: من امروز با درخواست خاضعانه و به پشتوانه خداوند جان و خرد آمده‌ام تا با همکاری پرشور ملت و در کنار جمعی برگزیده از نیک اندیشان راست‌گفتاران و درست کرداران طعم شیرین دولتی بایسته را برای ملتی شایسته به ارمغان بیاورم.

وی افزود: دولت تدبیر و امید، دولت صلح، سلام و آشتی خواهد بود و در این راستا آشتی با نخبگان، اساتید، مدیران لایق و بازگشت همه آنها به کار و فعالیت با تشکیل دولت فراجناحی و پایان فرقه گرایی و انزوای خبرگان جامعه که نتیجه آن کارآمدی دولت و دولتی کارآمد خواهد بود را در نظر می‌گیرم.

روحانی گفت: دعوت جناح‌ها، گروه‌ها و دلسوزان زیر یک چتر و خیمه با تدوین و تصویب حقوق شهروندی و همچنین پایان دادن به شکاف نامطلوب سیاسی و اجتماعی و پایان دادن به فضای فعلی که نتیجه آن انسجام و وحدت ملی خواهد بود را در نظر دارم.

وی افزود:آشتی با جهان و تعامل سازنده و دیپلماسی فعال جهت پایان فشارهای ظالمانه به ملت ایران و تامین امنیت و منافع ملی که نتیجه‌ی آن ایجاد فرصت برای مصالح ملی خواهد بود بحث حائز اهمیتی است و همه‌ی این آشتی‌ها را با اجماع همه بزرگان نظام دست یافتنی می‌دانم. من با تکیه بر تجربیات گذشته‌ام امیدوار به ایجاد این اجماع خواهم بود.

وی در ادامه با خواندن یک بیت شعر گفت: برای بازگشت امید به چشم‌ها و دست های خسته و دل‌های شکسته دست یاری به سوی تک تک شما دراز می‌کنم.

وی در پایان بخش نخست سخنان خود این بند را خواند که سلامم را تو پاسخ گوی در بگشای

در ادامه خبرنگاری از احتمال حضور هاشمی در عرصه‌ی ثبت نام‌ها پرسید که وی پاسخ داد: بعید می‌دانم ایشان ثبت نام کنند.

خبرنگار دیگری نظر روحانی را درباره‌ی اظهارات اخیر وزیر اطلاعات جویا شد که وی در این باره گفت: اعتقاد دارم که ما در شرف یک انتخابات بسیار مهم هستیم و باید آن را با حضور پرشکوه مردم به یک حماسه سیاسی تبدیل کنیم و در این مسیر هرگونه کلمات تفرقه آور، اختلاف انگیز و شکاف آفرین به مصلحت جامعه ما نیست.

وی همچنین تاکید کرد که ما باید در بیان کلمات و جملات خود احتیاط بیشتری داشته باشیم.

خبرنگاری در مورد پرونده هسته‌یی ایران در آینده از دبیر پیشین شورای عالی امنیت ملی پرسید که وی اظهار کرد: این پرونده از طریق مذاکره و دیپلماسی فعال می‌تواند به حل و فصل برسد. با توجه به این که من تجربه‌ی کافی دارم و در شرایطی سخت پرونده را از شورای امنیت و کشور را از جنگ دور کردم و در این راستا صلح آمیز بودن فعالیت هسته‌یی در شورای حکام به اثبات رسید، امیدوارم که با ایجاد اجماع و تلاش سیاسی پرونده را در مسیر درست قرار دهند و مسیر درست این است که فعالیت هسته‌یی ایران صلح آمیز و زیر نظر آژانس است.

خبرنگاری خطاب به روحانی گفت: شما بارها در سخنان خود عنوان کرده‌اید که ریشه‌ی بسیاری از مشکلات امنیتی شدن جامعه است، اگر رئیس جمهور شدید اختیارات کافی برای از میان بردن چنین فضایی خواهید داشت؟ که روحانی در پاسخ به این سوال گفت: اختیارات رئیس جمهور در قانون اساسی آمده است و یادمان باشد که رئیس جمهور رئیس شورای عالی امنیت ملی و از طریق ساز و کار این شورا می‌تواند به مسائل مهم امنیتی بپردازد.

وی افزود: رئیس جمهور مقام دوم کشور است و می‌تواند در سایه‌ی تعامل با سایر قوا و نزدیکی با سیاست‌های کلی نظام و با حضور فعال خود در مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین با همکاری مجلس بسیاری از کارها را پیش ببرد.

وی در ادامه در پاسخ به سوالی درباره‌ی برنامه‌های اقتصادی‌اش گفت: برنامه‌های کوتاه مدت و میان مدت دارم و معتقدم که می‌توانیم کلیه بنگاه‌های تولیدی را رونق ببخشیم و با گرانی بجنگیم.

وی در ادامه درباره‌ی جهت گیری سیاسی‌اش نیز گفت: من یک فرد اعتدال گرا هستم و همواره با اصول‌گرایان و اصلاح طلبان معتدل روابط نزدیک و صمیمی‌ داشتم و همواره با هر دو جناح نیز رابطه‌ی خوب و صمیمی دارم و با بزرگان هر دو جناح مشورت و صحبت کردم و امیدوارم بتوانم در جذب آراء معتدلین جامعه و همه‌ی آنها که به عقلانیت و اعتدال معتقدند موثر باشم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha