• سه‌شنبه / ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۲ / ۱۱:۰۴
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 92021711518
  • منبع : نمایندگی سمنان

نوسازی بیش از 26 هزار واحد مسکونی در سمنان

نوسازی بیش از 26 هزار واحد مسکونی در سمنان

معاون وزیر راه و شهرسازی از شناسایی 1614 هکتار بافت فرسوده در سطح استان سمنان خبر داد و گفت: تاکنون در این استان 7889 واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده تخریب و به جای آن 26 هزار و 948 واحد مسکونی بنا شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی از شناسایی 1614 هکتار بافت فرسوده در سطح استان سمنان خبر داد و گفت: تاکنون در این استان 7889 واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده تخریب و به جای آن 26 هزار و 948 واحد مسکونی بنا شده است.

مجید کیان‌پور - مدیر عامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه سمنان، اظهار کرد: از مجموعه 12 هزار و 519 واحد بافت فرسوده استان سمنان که به آنها تسهیلات نوسازی اختصاص یافته است 8390 واحد مسکونی به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.

وی افزود: 7990 واحد مسکونی متقاضی در بافت فرسوده استان سمنان موفق به دریافت تسهیلات نوسازی شده‌اند.

کیان‌پور با اشاره به اینکه در سال گذشته 3100 واحد نو در بافت‌های فرسوده استان سمنان به بهره‌برداری رسیده‌اند، گفت: نوسازی بافت‌های فرسوده نیاز به فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی بین مردم و انبوه‌سازان دارد.

مدیر عامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران اظهار کرد: سال گذشته جلسات متعددی در حوزه نشست با ساکنان محلات بافت های فرسوده شهرهای مختلف استان در زمینه فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در خصوص نوسازی بافت‌های فرسوده برگزار شد که این روند در سال جدید نیز ادامه خواهد داشت.

وی اضافه کرد: به منظور آشنایی بیشتر مدیران شهری با امر نوسازی بافت‌های فرسوده و ساماندهی سکونت‌گاههای غیررسمی، کارگاههای آموزشی مدیران در این شهرستان برگزار شده است.

کیان‌پور یکی دیگر از اقدامات انجام گرفته در استان سمنان را بازسازی بناهای تاریخی این استان دانست و افزود: بازسازی بناهای قدیمی در محدوده بافت‌های فرسوده شهری از برنامه‌های شرکت مادر تخصصی بوده که در این راستا بیش از 46 میلیارد ریال اعتبار، جهت مرمت و نوسازی بناهای قدیمی استان هزینه شده است که از جمله این طرح‌ها می‌توان به مرمت و بهسازی خانه‌های رنجبران، حاجیان، حاج ناصر، منشی‌الاطباء، نائب الصدر و... اشاره کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: طرح توانمندسازی و ساماندهی سکونت‌گاههای غیر رسمی شهر سمنان با اعتباری بالغ بر 800 میلیون ریال از محل درآمدهای عمومی این شرکت تهیه و به تصویب ستاد توانمندسازی و ساماندهی سکونت‌گاههای غیر رسمی استان رسیده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha