• دوشنبه / ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۲ / ۱۳:۴۴
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 92021610965

پوسترهای طرفداران سارنایف‌ در چچن بالا رفت

پوسترهای طرفداران سارنایف‌ در چچن بالا رفت

پوسترهایی که بیانگر حمایت از متهمان بمب‌گذاری ماه گذشته میلادی در ماراتن بوستون هستند، در "گروزنی"، مرکز چچن بر روی دیوارها نصب شده‌اند.

پوسترهایی که بیانگر حمایت از متهمان بمب‌گذاری ماه گذشته میلادی در ماراتن بوستون هستند، در "گروزنی"، مرکز چچن بر روی دیوارها نصب شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه هندوستان تایمز، هنوز مشخص نیست چه کسی در پشت پرده نصب این پوسترها که "جوهر سارنایف"، مظنون بمب‌گذاری را بی‌گناه اعلام می‌کند، وجود دارد.

این پوسترها تصاویر سارنایف (جوهر) و مادرش زبیده را نشان می‌دهند و در بردارنده درخواستی برای اهدای کمک اینترنتی هستند.

ساکنین گروزنی گفتند، نصب پوسترها به احتمال زیاد از جانب شخصی است که سعی دارد از بمب‌گذاری ماراتن بوستون پول به دست بیاورد.

تیمورلنگ، برادر بزرگ جوهر، دیگر مظنون بمب‌گذاری ‌سه روز پس از بمب‌گذاری 15 آوریل در جریان درگیری با پلیس کشته شد؛ بمب‌گذاری 15 آوریل باعث کشته شدن سه نفر و زخمی شدن بیش از 200 تن شد.

در همین حال بی‌بی‌سی به نقل از خبرگزاری اینترفاکس روسیه اعلام کرده، بروشورهای حامیان سارنایف در بیشکک، پایتخت قرقیزستان هم دیده شدند.

بر روی پوسترهای اخیر در گروزنی نوشته شده است: این جوهر سارنایف، جوان 19 ساله است که متهم به حمله تروریستی در بوستون شده، اما همان طور که خیلی‌ها می‌دانند این یک اتهام بی‌پایه و اساس است و هیچ شواهدی علیه او وجود ندارد. او هم اکنون در وضعیت حادی در بیمارستان زندان به سر می‌برد. او احتیاج به کمک پزشکی و قانونی دارد. پدر و مادر جوهر از شما تقاضای کمک دارند، آنها از شما می‌خواهند برای پسرشان که آنها نمی‌توانند او را از دست دهند، پول جمع کنید. این در حالی است که آنها تاکنون پسر بزرگترشان را ظالمانه و غیر منصفانه از دست داده‌اند. ما از هر کمکی از جانب شما سپاس‌گزاری می‌کنیم؛ به خاطر خدا بی‌تفاوت نباشید.

این پیام در بردارنده شماره‌ای برای سیستم پرداخت اینترنتی روسیه "کی وی والت" و آدرس خانواده سارنایف در شبکه اجتماعی "وکونتاکته" است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha