• یکشنبه / ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۲ / ۱۳:۲۱
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 92021510036
  • خبرنگار : 71356

پایان ششمین جلسه دادگاه کهریزک/رد دلایل مرتضوی و حیدری‌فر/تقاضای مهلت مرتضوی

پایان ششمین جلسه دادگاه کهریزک/رد دلایل مرتضوی و حیدری‌فر/تقاضای مهلت مرتضوی

وکیل‌مدافع خانواده جوادی‌فر اعلام کرد که جلسه بعدی دادگاه رسیدگی به قضات کهریزک، سه‌شنبه برگزار می‌شود.

وکیل‌مدافع خانواده جوادی‌فر اعلام کرد که جلسه بعدی دادگاه رسیدگی به قضات کهریزک، سه‌شنبه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمدصالح نیکبخت در هنگام خروج از دادگاه کیفری استان تهران در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: قاضی مدیرخراسانی، سه‌شنبه 17 اردیبهشت‌ماه را به عنوان هفتمین جلسه دادگاه تعیین کرد.

وی اظهار کرد: در این جلسه سالارکیا معاون وقت نظارت بر زندان‌های تهران به عنوان شاهد در دادگاه حاضر شد و نوبت به بقیه شهود که متهمان کهریزک بودند، نرسید و جلسه بعدی به روز سه‌شنبه موکول شد.

وی گفت: آقای مرتضوی فکر می‌کند هنوز دادستان تهران است و هر موقع دلش بخواهد حرف می‌زند و با تذکر قاضی هم مواجه می‌شود. برخی هم لایحه‌شان را نمی‌خوانند و می‌آیند در دادگاه گیر می‌کنند.

نیکبخت درباره عکس‌هایی که حیدری‌فر به آنها استناد می‌کند، گفت:‌ هیچ کدام از عکس‌ها ارائه نشده و اینها کذب محض است. آقای جوادی‌فر در هیچ یک از راهپیمایی‌ها حضور نداشته است.

وی در پاسخ به سوالی درباره ادعای حیدری‌فر مبنی بر تغییر کیفرخواست از سوی نماینده دادستانی، گفت: کیفرخواست جدیدی مطرح نشده است، بلکه نماینده دادستان در 30 مورد دلایل مرتضوی و وکیل حیدری‌فر را رد کرده است، ولی اتهام حیدری‌فر همچنان بازداشت غیرقانونی است.

نیکبخت با بیان این‌که «بقیه شاهدان روز سه‌شنبه به دادگاه می‌آیند» گفت: از روند دادرسی راضی هستیم، اما خانواده‌ها زمانی راضی می‌شوند که افرادی که مسبب بازداشت غیرقانونی بوده‌اند به سزای عمل خود برسند.

وی در پاسخ به این سوال که چرا مرتضوی از روند رسیدگی به پرونده راضی نیست؟‌ گفت: مرتضوی به دلیل اینکه دادگاه طبق مزاج وی حرکت نکرده، ناراضی است.

وکیل‌مدافع روح‌الامینی: دفاعیات مرتضوی مستدل و مستند نیست

وکیل مدافع روح‌الامینی مدعی شد: دفاعیات مرتضوی به عنوان متهم در پرونده کهریزک مستدل و مستند نیست.

به گزارش ایسنا، طاهری پس از پایان ششمین جلسه دادگاه کهریزک در جمع خبرنگاران، گفت: بعد از گذشت شش جلسه، آقای مرتضوی برای مطالعه پرونده فرصت خواسته تا بتواند پاسخ نماینده دادستان را بدهد. بخش زیادی از وقت دادگاه گرفته شده و مطالبی هم که تاکنون او گفته تکرار مکررات است.

وی با بیان این‌که «از روند دادگاه راضی هستیم» گفت: خواسته ما این است که دادگاه رسیدگی دقیق انجام بدهد و تاکنون هم هیچ شائبه‌ای مبنی بر اینکه دادگاه از بی‌طرفی خارج شده، نداریم و نخواهیم داشت.

وکیل مدافع روح‌الامینی در پاسخ به این‌که آیا رسیدگی دادگاه طولانی نشده است؟ گفت: حجم این پرونده گسترده است و اصلا با توجه به اینکه پرونده قبلا در دادگاه نظامی مطرح بوده ما به آن اشراف کامل داریم. این پرونده چند هزار صفحه بود و بخشی از استنادات ما نیز در همان پرونده است.

طاهری افزود: ما از روند دادرسی راضی هستیم و در حال حاضر فکر می‌کنم که بیشتر طرف مقابل ما شاید از روند ناراضی باشد که این هم به دلیل این است که کیفرخواست مورد رضایت آنها نیست، زیرا اتهام را متوجه آنها می‌کند و اینطور یک تقابل بین دادسرا و متهمان ایجاد شده است.

وی ادامه داد: ‌در هر حال فکر می‌کنم که موکلین من و سایر شکات محق بوده‌اند که پرونده به دادگاه ارسال شده و در حال رسیدگی است.

طاهری اظهار کرد: هنوز تعداد زیادی از شهود از جمله افرادی که در دادسرای نظامی بودند نیامدند و مطالب خود را نگفتند. مرتضوی هم که برای ارائه دفاعیات مهلت خواسته و فکر می‌کنم دادگاه چند جلسه دیگر برگزار می‌کند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا دادگاه با شهود معرفی شده از سوی روح‌الامینی یعنی محسنی‌اژه‌ای، دری‌نجف‌آبادی و پورمحمدی موافقت می‌کند یا خیر؟ گفت: حضور شهود مربوط به دادگاه است و ما اصلا نمی‌دانیم که آنها احضار شده‌اند یا خیر، ولی شهود دیگر ما در دادسرای نظامی احضار شده‌اند.

وی گفت: دادگاه طبق قانون می‌تواند شهود را احضار کند و اگر هم شاهد در دادگاه حاضر نشود دادگاه می‌تواند شاهد را جلب کند.

طاهری در پاسخ به این سوال که آیا دادگاه با استمهال مرتضوی موافقت کرده است یا خیر؟ اظهار کرد: دادگاه گفت ایشان فرصت کافی دارند پرونده را مطالعه و بیایند دفاع کنند. ما هم با صبر و حوصله کامل صحبت‌های ایشان را گوش داده‌ایم.

وی افزود: دادگاه در جلسه امروز نیز تاکید کرد که از بیان جزئیات جلسه خودداری کنیم.

اولیای‌دم یکی از کشته‌شدگان کهریزک: برگزاری جلسات بیشتر، موضوع را شفاف‌تر می‌کند

اولیای‌دم یکی از کشته‌شدگان کهریزک تاکید کرد که با برگزاری جلسات بیشتر دادگاه، موضوعات شفاف‌تر می‌شوند.

به گزارش ایسنا، کامرانی در پایان ششمین جلسه رسیدگی به پرونده کهریزک در جمع خبرنگاران، گفت: از روند جلسه دادگاه راضی بودیم و امیدواریم در جلسات بعدی موضوع شفاف‌تر شود. خواسته من احقاق حق و شفاف‌سازی است.

وی در پاسخ به این سوال که دفاعیات متهمان را چطور ارزیابی می‌کنید؟ گفت: بهتر است آن‌ها روند کار خود را تغییر دهند.

کامرانی در پاسخ به این سوال که آیا فکر نمی‌کنید روند رسیدگی به این پرونده طولانی شده است؟ گفت: خیر، رسیدگی به این پرونده باید ادامه داشته باشد، هر چه جلسات بیشتری برگزار شود، موضوع شفاف‌تر می‌شود؛ زیرا موضوع این پرونده بسیار گسترده است.

وی گفت: علت این که زمان دادگاه نظامی کوتاه بود این است که تایید و تکذیب شکات و متهمان در همان زمان مشخص شد.

اولیای دم یکی از کشته‌شدگان بازداشتگاه کهریزک، افزود: در این چهار سال زحمات زیادی کشیده شده تا پرونده به این مرحله رسیده است اما متهمان هیچ چیز را قبول نمی‌کنند.

به گزارش ایسنا، عبدالحسین روح‌الامینی نیز در پایان این جلسه در جمع خبرنگاران در واکنش به درخواست مهلت مرتضوی از دادگاه برای دفاع، گفت: آیا در این چند ماه فرصت نداشته‌اند پرونده را بخوانند که اکنون طلب مهلت کردند؟ آیا ما و وکلایمان پرونده را نخوانده‌ایم؟

وی در پاسخ به سوالاتی درباره اینکه جلسات دادگاه تا کی ادامه خواهد داشت و شهود حاضر شدند یا خیر؟ گفت: این سوالات را از دادگاه بپرسید.

روح‌الامینی در پاسخ به این سوال که آیا با شهود معرفی شده از سوی شما موافقت می‌کنند یا خیر؟ گفت: برای ما فرقی نمی‌کند. ما حرفمان را می‌زنیم و حرف‌مان هم شنیده می‌شود. در جلسه قبل هم گفتم که "الغریق یتشبث بکل حشیش" یعنی فرد غریق به هر تخته پاره‌ای چنگ می‌زند، ولی فایده‌ای ندارد؛ چون در هر صورت غرق می‌شود. هر روز که می‌گذرد از روند رسیدگی دادگاه راضی‌تر می‌شویم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha