• چهارشنبه / ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ / ۱۴:۲۶
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 92021107794

نیاز به 25 میلیارد تومان برای تکمیل قطعه 4 آزادراه تهران-شمال

نیاز به 25 میلیارد تومان برای تکمیل قطعه 4 آزادراه تهران-شمال

برای تکمیل قطعه چهار آزادراه تهران – شمال که از اسفند ماه سال گذشته افتتاح شد، 25 میلیارد تومان دیگر نیاز است.

برای تکمیل قطعه چهار آزادراه تهران – شمال که از اسفند ماه سال گذشته افتتاح شد، 25 میلیارد تومان دیگر نیاز است.

به گزارش خبرنگار راه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) علی اصیلی - مدیر عامل شرکت ملی ساختمان - به عنوان یکی از پیمانکاران ساخت قطعه چهار آزادراه تهران – شمال در نشست خبری با بیان این‌که افتتاح قطعه چهار آزادراه تهران – شمال 25 دقیقه مسیر مرزن‌آباد تا چالوس را کوتاه کرده است، گفت: کار زیرسازی و روسازی بیش از 10 کیلومتر از آزادراه تهران – شمال بر عهده این شرکت بوده است.

وی افزود: شرکت ملی ساختمان پنج پل، پنج تونل، 27 کیلومتر روشنایی، 80 کیلومتر گاردریل و 257 کیلومتر خط کشی آسفالت را در قطعه چهار آزادراه تهران – شمال انجام داده است.

اصیلی با بیان این‌که ظرفیت عبوری قطعه چهار آزادراه تهران – شمال 25 هزار وسیله در شبانه‌روز پیش‌بینی شده است، از معارضان و برخی موارد مزاحمان و نیز مسائل فنی اجرای پروژه و بازنگری‌ها انجام شده در طرح به عنوان بخشی از چالش‌های عمده پروژه آزادراه تهران – شمال نام برد.

مدیر عامل شرکت ملی ساختمان از مشکل نقدینگی به عنوان بزرگترین مشکل ساخت آزادراه تهران شمال یاد کرد و افزود:‌ از سال 86 تا پایان سال 90 معادل 27 میلیارد تومان توسط شرکت ملی ساختمان در قطعه چهار آزادراه تهران شمال هزینه شد اما در سال 91 با توجه به تامین مالی پروژه از سوی کارفرمایان 35 میلیارد تومان کار صورت گرفت.

وی با بیان این‌که هنوز آزادراه تهران – شمال از لحاظ ساخت کامل نشده و نقایصی دارد که باید برطرف شود، گفت: یک لایه آسفالت توپکا (آسفالت لایه سوم) باید در کل مسیر قطعه چهار اجرا شود. در زمینه اتصال برق در این قطعه نیز هنوز کاری انجام نشده و با تامین هزینه‌های مالی برق قطعه نیز وصل خواهد شد.

اصیلی افزود: تعریض کمربندی نوشهر به منظور دسترسی آزادراه، احداث ایستگاه عوارض و رفع چاله‌های موجود به منظور نصب کیوسک اخذ عوارض که منجر به مشکلاتی برای خودروهای ورودی به قطعه چهار می‌شود و ایجاد دو پارکینگ در کیلومترهای 15 و 16 آزادراه تهران – شمال هنوز اجرا نشده‌اند.

مدیر عامل شرکت ملی ساختمان در پاسخ به ایسنا در مورد سوانح قطعه چهار آزادراه تهران شمال با وجود تمام نواقص گفت:‌در کل مسیر تصادفی نداشتیم تنها نقطه‌ای که حادثه‌ساز بوده ورودی آزادراه به کمربندی چالوس است.

وی یادآور شد: برای حل مشکلات موجود قطعه چهار و تکمیل کردن کار ساخت آن نیازمند 25 میلیارد تومان دیگر هستیم.

افتتاح باند جنوبی فرودگاه امام منتظر تامین اعتبار

مدیر عامل شرکت ملی ساختمان به عنوان پیمانکار سازنده بخشی از طرح توسعه فرودگاه امام خمینی (ره) گفت: این شرکت باند جنوبی فرودگاه امام را در حال اجرا دارد و در صورتی که 70 درصد از پروژه برای آسفالت کردن آماده است برای ادامه کار نیازمند تامین اعتبارات هستیم تا یک کیلومتر از چهار کیلومتر این باند آسفالت لایه اول شود.

اصیلی افزود: شرکت ملی ساختمان بابت کار در باند جنوبی فرودگاه امام خمینی (ره) بیش از پنج میلیارد تومان طلب از کارفرما دارد.

وی با بیان این‌که در صورت تامین مالی پروژه طی پنج تا شش ماه کل باند جنوبی فرودگاه امام خمینی (ره) آماده تحویل می‌شود، گفت: در حال حاضر انجام پروژه متوقف نشده اما به دلیل مشکلات نقدینگی با سرعتی بسیار پایین در حال انجام است.

مدیر عامل شرکت ملی ساختمان اظهار کرد:‌ شرکت ملی ساختمان در حال ساخت ترمینال زیارتی فرودگاه امام خمینی (ره) است.

به گفته اصیلی این ترمینال به صورت EPC اجرا می‌شود اما به دلیل درخواست کارفرما برای بهسازی طرح، تغییر نوع بنا و انجام آن به صورت معماری ایرانی و سنتی کار با وقفه و در مدت زمان بیشتر اجرا خواهد شد.

وی در پاسخ به ایسنا درباره آخرین وضعیت ساخت ترمینال زیارتی فرودگاه امام گفت:‌خاک برداری کار تمام شده و قرار است این سازه با اسکلت و سقف بتنی انجام شود اما به دلیل تغییرات طرح با تاخیر در ساخت مواجه شدیم که با تامین اعتبار می توانیم ترمینال را در مدت زمان کوتاه تحویل دهیم.

اصیلی درباره هزینه انجام شده در ساخت ترمینال زیارتی به ایسنا گفت: برآورد اولیه از ساخت ترمینال زیارتی فرودگاه امام 10 میلیارد تومان بود اما با توجه به طراحی جدید در حال حاضر نیازمند 200 میلیارد تومان هزینه برای ساخت کل ترمینال زیارتی هستیم.

اصیلی افزود: تاکنون برای فاز یک ترمینال زیارتی 56 میلیارد تومان هزینه شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha