• دوشنبه / ۹ اردیبهشت ۱۳۹۲ / ۱۴:۴۰
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 92020906182
  • منبع : مطبوعات

مدیر بازاریابی سایپا:

قیمت‌گذاری خودروهای مگان و تیانا در شورای رقابت صحیح نیست

کلیه قطعات دو خودروی مگان و تیانا بصورت 100 درصد وارداتی و فقط مراحل رنگ و مونتاژ این دو خودرو در شرکت پارس خودرو انجام می‌شود.

کلیه قطعات دو خودروی مگان و تیانا بصورت 100 درصد وارداتی و فقط مراحل رنگ و مونتاژ این دو خودرو در شرکت پارس خودرو انجام می‌شود.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، امیرحسن امیری - مدیر بازاریابی و فروش برند شرکای تجاری گروه خودروسازی سایپا - اظهار کرد: خودروهای مگان و تیانا در حال رقابت با سایر خودروهای وارداتی هستند اما نکته‌ای که در مورد این خودروها وجود دارد این است که تولید این دو خودرو در کشور منجر به ایجاد اشتغال شده و ارزش افزوده مناسبی در کشور ایجاد کرده است و به نوعی این خودروها وارداتی محسوب می‌شوند و قرار دادن قیمت گذاری این خودروها در حوزه قیمت گذاری شورای رقابت صحیح نیست.

وی افزود: قیمت این خودروها تحت تاثیر مستقیم بازار ارز است و با توجه به افزایش قیمت ارز، قیمت گذاری این خودروها با سایر خودروهای تولیدی داخل قابل مقایسه نیست.

امیری خاطرنشان کرد: قیمت برخی خودروهای وارداتی درسال جاری افزایش داشته و این در حالیست که این خودروها در سال گذشته نیز چند بار افزایش قیمت داشته‌اند.

وی تصریح کرد: در صورتی که خودروهای وارداتی از شرکتهای کیا، تویوتا، چری، بی.ام.و و امثال آن مشمول قیمت گذاری شوند، این دو خودرو نیز مشمول خواهد بود در حالی که اکنون در مورد خودروهای وارداتی این چنین نیست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۲-۰۲-۰۹ ۱۴:۴۶

واقعاً متأسفم برای خودمان و اعتمادی که به خودروسازان کردیم. من از خرداد سال 91 رانا ثبت‌‌نام کردم و تا الان تنها چیزی که نصیبم شد 2 بار افزایش قیمت در مهرماه و اسفندماه است و تنها کاری که می‌کنم این است که دائم به سایتها نگاه می‌کنم و فقط می‌نویسم تحریم کنید تحریم کنید خودم از نوشتن این جمله تکراری خسته شدم وای به حال بقیه دوستان.

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۰۹ ۱۵:۰۲

تندر 90 هم که می‌گفتید همه چیزش وارداتیه پس چرا با داخلیها قیمتگذاری میکنید؟

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۰۹ ۱۵:۰۷

خیلی جالبه قبلا میگفتن 40 درصد خودروی مگان تولید داخل هست اما الان که بحث قیمتگذاری شده میگن صد درصد خارجیه. تازه میگفتن تا سال دیگه همین مگان 90 درصد داخلی سازی میشه پس چی شد؟

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۰۹ ۱۵:۳۶

همین را می‌دونم که آشغالسازهایی که خودشون رو خودروساز می‌نامند سالها انحصار و سود کلان و ریخت و پاش حالا یه کمی حاشیه سودشون کم شده. پارسال مگان نوشتم 35 دادم چطور میشه پول ما نباید دوبرابر بشه که ریختیم تو حلقوم شما قطعه خریدید انبار کردید ولی قیمت خودرو باید دوبرابر بشه. سود مشارکت 7درصد خسته نباشید تو بانک خودم گذاشته بودم 20 درصد سود میگرفتم یا هر چیز دیگه خریده بودم دوبله شده بود این اولین باری بود که با قرض و قوله از شما فرغون سازها پیش خرید کردم و مطمئنا" اخرین بار - ماشینی که پارسال برای اینکار فروختم 19 تومن الان شده بالای 40 تومن دوبله ضرر کردم...

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۰۹ ۱۵:۴۳

لجبازی میکنه میگه اگه اونا شامل بشن ما هم بشیم اگه نشن ما هم نمیشیم عجبا...!

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۰۹ ۱۶:۰۷

وارداتيها بعد از انحصاري شدنش توسط دولت به شركتها كلا بهم ريخت و هركي هركيه!

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۰۹ ۱۶:۵۴

تکلیف کسانی که پیش فروش قطعی شرکت کرده بودند چه شد؟ ما در طرح غدیر که ایران خودرو اعلام کرد پیش فروش قطعی عید غدیر است شرکت کردیم و حالا برای من دعوتنامه با مبلغ هفت میلیون بیشتر از مبلغ پیش فروش ارسال شده است . پارسال هنگام ثبت نام هیچ شرطی در خصوص چندمرحله ای بودن نداشت. حالا یک طرفه برای خودشان شروطی اعلام کرده اند که غیرقانونی است . بررسی این قضیه با کیست؟ اگر در ایران نیست آیا باید به دادگاه لاهه شکایت کنیم!؟

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۰۹ ۱۸:۰۵

اتفاقا این شورای رقابت با این شاخص کیفیت بهترین امکان را به خودرو سازها داده تا قیمت را بالا ببرند. مثلا اگر تو یه سال بتونن کیفیت خودرو را 2 برابر بالا ببرند احتملا می تونند قیمت را چیزی نزدیک به 30 درصد فقط با همین عامل افزایش بدهند. البته اگر من درست فهمیده باشم. ولی اینها اصلا به ارتقا کیفیت در این سطح فکر نمی کنند. یعنی رفتارشون در مقابل این بخشنامه کاملا این رو ثابت می کنه. چون به این شرایط که با بدترین کیفیت بهترین و بیشترین سود رو دارند حفظ کرده اند. البته سودی که به شرکت نمی رسه فقط به جیب چند مدیر می ره و بس. چون اگه قرار بود به شرکت برسه باید تا الان به شرایطی می رسید که بتونه بدون مشکل با دنیا رقابت کنه.

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۰۹ ۱۸:۱۴

باید جایزه نوبل به مدیران ایران‌خودرو و سایپا داد. ای کاش صداو سیما سخنان این آقایان را در ابتدای سال گذشته پخش می کرد تا به کذب بودن افزایش تولید آنها پی برد!

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۰ ۱۰:۵۲

حمایت از تولید ملی از حقوق مردم مهمتره. حقوقهای مردم رو هم با ارز حساب کنید.

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۱ ۲۲:۲۷

مردم باید برای این صنعت تصمیم بگیرند. نه عده ای خاص.قیمتهای شورای رقابت بالاست .دولت باید با توجه به درامد مردم قیمت گذاری کند اگرنمیتونن باید خودرو وارد کند.

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۷ ۰۸:۴۹

سايپا به خود ما رحم نكرد من خودم پيكاپ مدل 90فروختم مگان ثبت نام كردم تحويل ارديبهشت زماني كه شما از ما پول گرفتين ارزش پول ما از الان خيلي بيشتر بود سايپا به كارمنداي خودش هم رحم نكرد اين يه كلاهبرداريه!