• سه‌شنبه / ۲۰ فروردین ۱۳۹۲ / ۱۹:۲۶
  • دسته‌بندی: انرژی هسته‎‌ای
  • کد خبر: 92012006308
  • خبرنگار : 71049

زلزله هیچ اشکالی در نیروگاه بوشهر ایجاد نکرده است

زلزله هیچ اشکالی در نیروگاه بوشهر ایجاد نکرده است

مجری طرح نیروگاه بوشهر، هر خللی و مشکلی در برنامه تنظیم شده برای نیروگاه بوشهر تحت تاثیر زلزله اتفاق افتاده امروز در بوشهر را رد کرد.

مجری طرح نیروگاه بوشهر، هر خللی و مشکلی در برنامه تنظیم شده برای نیروگاه بوشهر تحت تاثیر زلزله اتفاق افتاده امروز در بوشهر را رد کرد.

محمود جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار انرژی هسته‌یی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در پاسخ به این‌که برخی اخبار و شایعات درباره وارد شدن آسیب نیروگاه بوشهر به خاطر زلزله اتفاق افتاده عصر روز سه‌شنبه در این استان حکایت دارد، با رد و تکذیب این اخبار گفت: منطقه‌ای که در آن زلزله اتفاق افتاده است، فاصله زیادی با محل نیروگاه بوشهر دارد که حدود 70 تا 150 کیلومتر است.

وی تاکید کرد: نیروگاه بوشهر روند طبیعی خود را طی می‌کند و هیچ اثر خاصی تحت شعاع زلزله اتفاق افتاده عصر روز سه‌شنبه بر نیروگاه وارد نشده است.

وی خاطرنشان کرد: در مسیر برنامه تنظیم شده برای نیروگاه بوشهر، هیچ اشکالی به وجود نیامده و نیروگاه در صحت و سلامت است.

هم‌چنین نماینده مردم بوشهر و گناوه در پی زلزله امروز در منطقه دشتی این شهرستان گفت: فاصله کانونی زلزله تا نیروگاه بوشهر حدودا 80 کیلومتر بوده و براساس آخرین اطلاعات به نیروگاه آسیبی نرسیده است.

عبدالکریم جمیری با بیان این مطلب به خبرنگار ایسنا، گفت: با توجه به اینکه فاصله کانونی زلزله نسبت به نیروگاه بوشهر زیاد است، طبیعتا آسیبی متوجه نیروگاه نیست.

نیروگاه اتمی بوشهر در شهریور ماه 91 به قدرت نهایی 1000 مگاوات الکتریکی رسید و با انجام آزمایش‌های استاندارد، آمادگی تحویل موقت به بهره‌بردار ایرانی را دارد. در این خصوص همکاری مطلوبی بین متخصصان فدراسیون روسیه و جمهوری اسلامی ایران وجود داشته که می‌تواند در آینده نیز استمرار داشته باشد.

به منظور پشتیبانی فنی از نیروگاه اتمی بوشهر و آمادگی برای طراحی و ساخت راکتورهای قدرت مشابه، این اقدامات صورت پذیرفته است:

* تسریع در تکمیل طراحی راکتور 360 مگاواتی با تکیه بر ساخت تجهیزات در داخل کشور.

* اعمال مدیریت در شرکت مادر تخصصی، شرکت بهره‌بردار، شرکت مشاور و شرکت مجری و ایجاد زیرساخت و جذب نیرو برای ساخت راکتورهای با قدرت بالا و ایجاد آمادگی برای شروع ساخت حداقل دو راکتور 1000 مگاواتی در سال 92 با همکاری طرف خارجی.

* راه‌اندازی راکتور تحقیقاتی اراک با سوخت مجازی در سال 92.

* ارتقاء فنی و صنعتی بخش خصوصی و تهیه برنامه‌ برای مشارکت بیشتر این بخش در آینده.

فریدون عباسی رییس سازمان انرژی اتمی پیش از ظهر روز سه‌شنبه در پاسخ به سوال ایسنا درباره نیروگاه بوشهر تصریح کرد: مطابق برنامه‌ریزی راکتور در آینده نزدیک احتمالا اوایل اردیبهشت به مدار مجددا متصل می‌شود. در حال حاضر آزمایش‌ها و عیب‌های نیروگاه مشخص و برطرف شده و به زودی بهره‌بردار ایرانی آن را از پیمانکار روسی به طور مقدماتی تحویل می‌گیرد تا دوره گارانتی‌اش را طی کند.

عبدالکریم جمیری عضو کمیسیون انرژی مجلس هم‌چنین یادآور شد: در حال حاضر نیز تلفات و خساراتی به این منطقه وارد شده است که نیروهای امداد در حال کمک‌رسانی هستند.

نماینده مردم بوشهر افزود: البته در حال حاضر آمار دقیقی از میزان خسارات وارد شده در دست نیست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha