• سه‌شنبه / ۲۰ فروردین ۱۳۹۲ / ۱۸:۳۴
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 92012006290
  • خبرنگار : 71290

زلزله، به نیروگاه بوشهر هیچ آسیبی نرسانده است

زلزله، به نیروگاه بوشهر هیچ آسیبی نرسانده است

نماینده مردم بوشهر و گناوه در پی زلزله امروز در منطقه دشتی این شهرستان گفت: فاصله کانونی زلزله تا نیروگاه بوشهر حدودا 80 کیلومتر بوده و براساس آخرین اطلاعات به نیروگاه آسیبی نرسیده است.

نماینده مردم بوشهر و گناوه در پی زلزله امروز در منطقه دشتی این شهرستان گفت: فاصله کانونی زلزله تا نیروگاه بوشهر حدودا 80 کیلومتر بوده و براساس آخرین اطلاعات به نیروگاه آسیبی نرسیده است.

عبدالکریم جمیری با بیان این مطلب به خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: با توجه به اینکه فاصله کانونی زلزله نسبت به نیروگاه بوشهر زیاد است، طبیعتا آسیبی متوجه نیروگاه نیست.

عبدالکریم جمیری عضو کمیسیون انرژی مجلس هم‌چنین یادآور شد: در حال حاضر نیز تلفات و خساراتی به این منطقه وارد شده است که نیروهای امداد در حال کمک‌رسانی هستند.

نماینده مردم بوشهر افزود: البته در حال حاضر آمار دقیقی از میزان خسارات وارد شده در دست نیست.

نیروگاه اتمی بوشهر در شهریور ماه 91 به قدرت نهایی 1000 مگاوات الکتریکی رسید و با انجام آزمایش‌های استاندارد، آمادگی تحویل موقت به بهره‌بردار ایرانی را دارد. در این خصوص همکاری مطلوبی بین متخصصان فدراسیون روسیه و جمهوری اسلامی ایران وجود داشته که می‌تواند در آینده نیز استمرار داشته باشد.

به منظور پشتیبانی فنی از نیروگاه اتمی بوشهر و آمادگی برای طراحی و ساخت راکتورهای قدرت مشابه، این اقدامات صورت پذیرفته است:

* تسریع در تکمیل طراحی راکتور 360 مگاواتی با تکیه بر ساخت تجهیزات در داخل کشور.

* اعمال مدیریت در شرکت مادر تخصصی، شرکت بهره‌بردار، شرکت مشاور و شرکت مجری و ایجاد زیرساخت و جذب نیرو برای ساخت راکتورهای با قدرت بالا و ایجاد آمادگی برای شروع ساخت حداقل دو راکتور 1000 مگاواتی در سال 92 با همکاری طرف خارجی.

* راه‌اندازی راکتور تحقیقاتی اراک با سوخت مجازی در سال 92.

* ارتقاء فنی و صنعتی بخش خصوصی و تهیه برنامه‌ برای مشارکت بیشتر این بخش در آینده.

فریدون عباسی رییس سازمان انرژی اتمی پیش از ظهر روز سه‌شنبه در پاسخ به سوال ایسنا درباره نیروگاه بوشهر تصریح کرد: مطابق برنامه‌ریزی راکتور در آینده نزدیک احتمالا اوایل اردیبهشت به مدار مجددا متصل می‌شود. در حال حاضر آزمایش‌ها و عیب‌های نیروگاه مشخص و برطرف شده و به زودی بهره‌بردار ایرانی آن را از پیمانکار روسی به طور مقدماتی تحویل می‌گیرد تا دوره گارانتی‌اش را طی کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha