• دوشنبه / ۱۹ فروردین ۱۳۹۲ / ۱۷:۳۵
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 92011905411
  • خبرنگار : 71356

افراد سیاسی همه را به کیش خود می‌خوانند

... به گزارش ایسنا محسنی‌اژه‌ای در پاسخ به سوال خبرنگاری که به اظهارنظر زیباکلام مبنی بر اینکه "حکم پرونده فساد حکمی سیاسی بوده است و افرادی مانند آقای اژه‌ای می‌خواهند پرونده را با حکم اعدام مختومه کنند" اشاره کرد، گفت: افراد سیاسی همه را به کیش خود می‌خوانند.

... به گزارش ایسنا محسنی‌اژه‌ای در پاسخ به سوال خبرنگاری که به اظهارنظر زیباکلام مبنی بر اینکه "حکم پرونده فساد حکمی سیاسی بوده است و افرادی مانند آقای اژه‌ای می‌خواهند پرونده را با حکم اعدام مختومه کنند" اشاره کرد، گفت: افراد سیاسی همه را به کیش خود می‌خوانند.

وی افزود: این پرونده بحمدالله با حضور وکلای مدافع متهمان رسیدگی شد و پرونده‌ای بود که تقریبا همه آحاد جامعه در جریان آن بودند. افرادی نیز چه در جریان رسیدگی و چه بعد از آن نظراتی را بیان کردند، اما اینکه حالا یک فرد سیاسی از نگاهی سیاسی بیاید مطلبی را بگوید خیلی قابل توجه نیست.

سخنگوی قوه قضاییه اظهار کرد: این پرونده مطابق قانون رسیدگی شد و در دیوان عالی کشور هم در شعبه‌ای قابل شناخت برای مردم و مسوولان - که آنها را به تقوا و دانش قضایی می‌شناسند - با دقت تمام خوانده شد.

محسنی‌اژه‌ای گفت: بعضی از این حرف‌ها را اگر نزنند بالاخره چه بگویند؟ چون بالاخره باید نظرات سیاسی خود را به جامعه ابراز کنند. در بعضی موارد - البته نه در مورد فردی که اسم بردید - چون منافع خودشان به خطر می‌افتد و ناگزیرند حرفی را برای پیشگیری از ضربات بعدی که ممکن است به این افراد وارد شود بزنند.

محسنی اژه‌ای تصریح کرد: یکی از سیاست‌های کاری ما در سال گذشته که در سال جاری نیز ادامه پیدا می‌کند و امیدواریم بتوانیم آن را توسعه دهیم این است که به طور جدی با مفاسد اقتصادی در هر رده‌ای مبارزه و از فعالیت‌های اقتصادی سالم حمایت کنیم؛ یعنی اگر کسانی که فعالیت سالم اقتصادی انجام می‌دهند به خصوص در تولید داخلی اگر موانعی در دستگاه‌های مختلف مقابل آن‌ها باشد قوه قضاییه درحد توان و اختیار خود به آنها کمک خواهد کرد، یعنی بازرسی کل کشور فقط به دنبال کشف تخلف نیست بلکه بررسی می‌کند که آیا دستگاه‌های اجرایی کار مردم را درست انجام می‌دهند یا خیر؟ و از سوی دیگر با مفاسد اقتصادی نیز به شدت برخورد می‌شود.

سخنگوی دستگاه قضایی یادآور شد: فساد بزرگ مالی مساله خیلی بدی بود و برای بانک‌ها، مردم، مدیران، بورس و... مشکل ایجاد کرد و در حقیقت به اعتبار کشور مقداری لطمه زد.

وی گفت: اگر ما از این مساله طوری استفاده کنیم که موارد این چنینی تکرار نشود بسیار با اهمیت است. اما اگر اقدامات دستگاه قضایی بازدارنگی لازم را نداشته باشد و باعث نشود که بانک‌ها و دولت ارزیابی نکنند که چرا این مشکل و فساد به وجود آمده، کار ما موفقیت‌آمیز نبوده است.

محسنی‌اژه‌ای گفت: اگر آقایان بگویند ما نقد داریم اما راهکاری ارائه دهند که این مسائل تکرار نشود اشکالی ندارد. اقداماتی که برای مبارزه با این موارد انجام می‌شود باید بازدارنده باشد تا یک کارمند بانک نیاید دو میلیارد تومان رشوه بگیرد و صدها میلیارد تومان به کشور ضرر بزند. بنابراین مصمم هستیم این کارها را انجام دهیم و شما رسانه‌ها نیز باید کمک کنید تا همه دست به دست دهیم تا آن چه که به نفع کشور است انجام دهیم و اگر در جایی در کار هرکدام از ما نقصی وجود داشت آن را مطرح کنیم زیرا ما نمی‌خواهیم از کسی مچ‌گیری کنیم.

ادامه دارد...

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha