• یکشنبه / ۱۸ فروردین ۱۳۹۲ / ۱۷:۵۶
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 92011804672
  • خبرنگار : 71431

تشریح اقدامات اورژانس در تعطیلات نوروزی

امدادرسانی اورژانس به بیش از 160 هزار تن در ایام نوروز

امدادرسانی اورژانس به بیش از 160 هزار تن در ایام نوروز

رییس اورژانس کشور عملکرد عوامل اورژانس در ایام تعطیلات نوروزی را تشریح کرد.

رییس اورژانس کشور عملکرد عوامل اورژانس در ایام تعطیلات نوروزی را تشریح کرد.

دکتر محمد تقی طالبیان در گفت‌وگو با خبرنگار «حوادث» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینکه نیروهای اورژانس کشور همگام با سایر دستگاه‌های دخیل در امر خدمت‌رسانی به مسافران نوروزی در ایام تعطیلات حضور داشته‌اند، اظهار کرد: طرح امداد نوروزی 92 از ساعت 8 صبح روز شنبه 26 اسفند سال گذشته آغاز و تا ساعت 8 صبح روز شنبه 17 فروردین ماه ادامه داشت.

وی تعداد پایگاه‌های اورژانس کشور برای خدمت‌رسانی به شهروندان را 2051 پایگاه اعلام کرد و گفت: از این تعداد 797 عدد را پایگاه‌های شهری و 1254 عدد را پایگاه‌های جاده‌ای شامل می‌شود.

طالبیان با اشاره به فعالیت 17 هزار و 600 تن از تکنیسین‌های اورژانس در طرح نوروزی، اظهار کرد: همچنین در این طرح 4186 دستگاه آمبولانس، شش فروند هلی‌کوپتر، 56 دستگاه اتوبوس آمبولانس و 175 ایستگاه سلامت در آماده‌باش کامل بوده‌اند.

وی با بیان اینکه آمبولانس‌های اورژانس از ساعت 8 صبح تا 12 ظهر و از ساعت 16 تا 20 در حاشیه جاده‌ها به صورت پررنگ به منظور اطلاع‌رسانی و سرعت‌بخشی به امدادرسانی استقرار داشته‌اند، اظهار کرد: اکیپ‌های اورژانس همچنین در ترمینال‌های مسافربری پررفت و آمد به ویژه در مراکز استان‌ها و فرودگاه‌ها به شکل محسوس مستقر بودند.

رییس اورژانس کشور همچنین کل ماموریت‌های انجام شده در طرح نوروزی اورژانس را 180 هزار و 439 ماموریت اعلام کرد و گفت: از این میان 33 هزار و 338 ماموریت مربوط به تصادف و 147 هزار و 131 ماموریت دیگر از نوع غیر تصادفی بوده‌اند.

وی به ایسنا گفت: همچنین تکنیسین‌های اورژانس پس از ارائه مراقبت‌های اولیه پزشکی، 27 هزار و 537 تن از مصدومان تصادفی و 53 هزار و 915 تن از مصدومان غیرتصادفی را برای دریافت مراقبت‌های تخصصی بیشتر به بیمارستان‌ منتقل کردند.

به گفته طالبیان، 5907 تن از مصدومان تصادفی و 76 هزار و 682 تن از بیماران و مصدومان غیرتصادفی نیز توسط عوامل اورژانس در محل درمان شدند.

وی با بیان اینکه بررسی‌ آمارها حاکی از افزایش تعداد ماموریت‌های امدادگران اورژانس در نوروز امسال است، گفت: از عواملی که منجر به افزایش این آمار شده است، می‌توان به آشنایی بیشتر شهروندان با خدمات اورژانس، رشد پایگاه‌های اورژانس جاده‌ای و بین شهری و افزایش مدت زمان اجرای طرح امداد نوروزی اشاره کرد.

به گفته طالبیان، تعداد پایگاه‌های اورژانس جاده‌ای و بین شهری نسبت به سال گذشته، 51 عدد و زمان اجرای طرح نوروزی نیز نسبت به سال گذشته چهار روز افزایش داشته است.

رییس اورژانس کشور همچنین در خصوص آمار کشته‌شدگان حوادث ترافیکی و فوتی‌های ناشی از آن نیز به ایسنا گفت: این آمار توسط پلیس و پزشکی قانونی اعلام خواهد شد.

به گزارش ایسنا، اورژانس کشور در طول اجرای طرح نوروزی در مجموع به 163 هزار و 231 تن امدادرسانی کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha