• شنبه / ۲۶ اسفند ۱۳۹۱ / ۰۹:۱۹
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 91122616517

گزارش یک ساله سند تحول بنیادین به شورای عالی انقلاب فرهنگی می‌رود

گزارش یک ساله سند تحول بنیادین به شورای عالی انقلاب فرهنگی می‌رود

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: گزارش عملکرد یک ساله آموزش و پرورش در تحول بنیادین جمع‌بندی شده و طی روزهای امروز (شنبه) یا یکشنبه به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال می‌شود.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: گزارش عملکرد یک ساله آموزش و پرورش در تحول بنیادین جمع‌بندی شده و طی روزهای امروز (شنبه) یا یکشنبه به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال می‌شود.

مهدی نوید ادهم در گفت‌وگو با خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینکه اقدامات انجام شده در آموزش و پرورش استان‌ها و مدارس در زمینه تحول بنیادین تحت عنوان "گزارش عملکرد یک ساله تحولی" آماده شده و طی روزهای شنبه و یکشنبه به شورای عالی انقلاب فرهنگی جهت بررسی و ارزیابی ارائه می‌شود.

وی افزود: یکی از اقداماتی که در سال جاری در آموزش و پرورش صورت گرفت، اشاعه فرهنگ تحول‌آفرینی بود و با برگزاری نشست‌ها و کارگاه‌های مختلف، تلاش کردیم تا مفاهیم سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را برای مدیران، معلمان و مجموعه آموزش و پرورش تبیین کنیم.

نوید ادهم با بیان اینکه تبیین و توجیه بدنه آموزش و پرورش با زیرساخت‌های سند تحول، انرژی زیادی را از این وزارتخانه گرفت، عنوان کرد: توانمندسازی معلمان و نیروهای انسانی از جمله معلمان و مدیران مدارس، تاسیس دانشگاه فرهنگیان، استخدام 25 هزار نیروی جدید، جذب 5000 معلم قرآنی و برگزاری آموزش‌های ضمن خدمت معلمان بخشی از اقداماتی است که در سال 91 در راستای ایجاد بسترهای تحول بنیادین صورت گرفت.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش ادامه داد: یکی دیگر از مهم‌ترین اقداماتی که آموزش و پرورش در سال تحصیلی 92-91 به سرانجام رساند، اجرای ساختار جدید نظام آموزشی 3-3-6 (3-3-3-3) بود که طی آن نظام آموزشی در دوره ابتدایی از پنج به شش سال تغییر یافت. همچنین تغییر و تدوین کتاب‌های درسی، بازنگری در شیوه‌های آموزش و هوشمندسازی مدارس بخش دیگری از اقدامات مهمی است که در سال جاری با همت مسوولان وزارت آموزش و پرورش و معلمان به ثمر نشسته است.

وی افزود: باز مهندسی قوانین و ضوابط و تصویب قوانین جدید در شورای عالی آموزش و پرورش، ایجاد بسترهای لازم برای برقراری حاکمیت تفکر محور و برنامه محور در آموزش و پرورش، تبیین نمایه اجرایی از سیاست‌های تحولی وزارت آموزش و پرورش و تصویب آن در هیات دولت و فراهم آوردن زیرساخت‌های توسعه فناوری در مدارس بخش دیگری از اقداماتی بود که امسا ل به انجام رسید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha