• دوشنبه / ۱۴ اسفند ۱۳۹۱ / ۱۲:۴۴
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 91121409283
  • منبع : نمایندگی سمنان

تولید سالانه بالغ بر 900 هزار تن محصولات باغی و زراعی در استان سمنان

تولید سالانه بالغ بر 900 هزار تن محصولات باغی و زراعی در استان سمنان

ایسنا/سمنان رییس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت : سالانه بالغ بر 900 هزار تن محصولات باغی و زراعی در استان سمنان تولید می‌شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت : سالانه بالغ بر 900 هزار تن محصولات باغی و زراعی در استان سمنان تولید می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی سمنان، «سیدمجید موسوی»، با اعلام این خبر، افزود: سالانه در استان بالغ بر 708 هزار تن محصولات زراعی و 286 هزار تن محصولات باغی تولید می شود و بیش از 41 هزار بهره‌بردار در بخش کشاورزی فعال هستند.

به گفته‌ی وی، مساحت اراضی کشاورزی استان 198 هزار هکتار است که 166 هزار هکتار آن آبی و 32 هزار هکتار دیم است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به فرصت‌های اشتغال و کار آفرینی در حوزه‌ی تولیدات گیاهی در این استان، اظهار کرد: استفاده از ظرفیت توسعه‌ی باغ‌ها در اراضی شیبدار که تاکنون حدود 13 هزار هکتار عملیات مطالعه آن در دست اقدام است، استفاده از پتانسیل موجود در 12 مجتمع تولیدی گلخانه‌ای با ظرفیت واگذاری بیش از 330 واحد و افزایش تولیدات محصولات گلخانه‌ای از جمله این فرصت‌هاست.

موسوی،استفاده از موقعیت استان برای توسعه‌ی کشت گیاهان دارویی را از دیگر فرصت‌های پیش روی بخش کشاورزی استان برشمرد و تصریح کرد: در همین راستا، تاکنون 253 هزار هکتار اراضی مستعد برای این کار در استان شناسایی شده است.

وی هم‌چنین سبزی و صیفی با استفاده بهینه و بهره‌وری مناسب از منابع، ایجاد شرکت‌های خدمت‌رسانی مکانیزاسیون، ایجاد کلینیک‌های گیاه پزشکی و انسکتاریوم برای تولید حشرات مفید، بسترسازی مناسب برای ایجاد واحدهای تولید بذر و نهال اصلاح شده و تولید نهال و فروشندگی آن را از مهم‌ترین فرصت‌های پیش روی کشاورزی در استان سمنان اعلام کرد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به اهمیت موضوع آب در استان، لزوم استفاده بهینه از آن با توسعه‌ی روش‌های نوین آبیاری، رعایت الگوی کشت مناسب و استفاده از ظرفیت استان در توسعه‌ی باغ‌ها گفت: در افق برنامه پنجم، با توجه به پتانسیل استان برای توسعه‌ی باغ‌ها پیش‌بینی می‌شود سطح باغ‌ها به حدود 60 هزار هکتار توسعه یافته و میزان تولیدات هم به 400 هزار تن برسد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha