• چهارشنبه / ۹ اسفند ۱۳۹۱ / ۱۴:۱۰
  • دسته‌بندی: دولت
  • کد خبر: 91120906363
  • منبع : ریاست جمهوری

افتتاح نمایشگاه اختصاصی ایران در عشق‌آباد با حضور سعیدلو

تاکید معاون امور بین‌الملل رییس‌جمهور بر توسعه روابط ایران و ترکمنستان

تاکید معاون امور بین‌الملل رییس‌جمهور بر توسعه روابط ایران و ترکمنستان

نمایشگاه اقتصادی، علمی و فناوری اختصاص جمهوری اسلامی ایران در عشق‌آباد با حضور معاون رییس‌جمهور در امور بین‌الملل افتتاح شد و آغاز به کار کرد.

نمایشگاه اقتصادی، علمی و فناوری اختصاص جمهوری اسلامی ایران در عشق‌آباد با حضور معاون رییس‌جمهور در امور بین‌الملل افتتاح شد و آغاز به کار کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در این نمایشگاه دستاوردها و فناوری‌های مختلف جمهوری اسلامی ایران در بخش‌های صنعتی، علمی، کشاورزی، پزشکی، و فناوری‌های پیشرفته به نمایش گذاشته شده است.

علی سعیدلو پس از افتتاح این نمایشگاه از بخش‌های مختلف آن بازدید و با گزارش مسئولان غرفه‌های مختلف در جریان دستاوردهای ارائه شده در این نمایشگاه قرار گرفت.

وی طی سخنانی در مراسم افتتاح این نمایشگاه با اشاره به استقبال و حمایت رییس‌جمهور ترکمنستان در برپایی این نمایشگاه اظهار کرد: برپایی این نمایشگاه فرصت مهم و مناسبی برای بسط و توسعه مناسبات و همکاری‌های ایران و ترکمنستان در عرصه‌های گوناگون است.

معاون رییس‌جمهور در امور بین‌الملل اضافه کرد: اشتراکات فرهنگی و تاریخی عمیق دو ملت ایران و ترکمنستان موجب برقراری روابط خوب سیاسی، تجاری، اقتصادی و علمی بین دو کشور شده است.

وی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران و ترکمنستان در حال حاضر دو شریک نمونه و همکار و همسایه هستند که از امکانات، منابع، ظرفیت‌ها و بویژه مزیت‌های نسبی در ارتباطات ریلی و جاده‌ای برخوردار هستند و چهار نقطه مرزی مشترک زمینی و امکان ارتباطات دریایی از طریق دریای خزر و اتصال راه‌آهن‌های دو کشور از جمله این ظرفیت‌هاست که می‌توان از آن در مسیر افزایش هرچه بیشتر روابط استفاده کرد.

سعیدلو با اشاره به پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های هوافضا، سلول‌های بنیادی، نانو تکنولوژی، محصولات صنعتی پتروشیمی، دارو و صنایع دستی، اظهار کرد: با برگزاری نمایشگاه اختصاصی و مشارکت در نمایشگاه‌های بین‌المللی می‌توان ضمن معرفی ظرفیت‌های ایران، موجبات گسترش مناسبات را فراهم کرد.

معاون امور بین‌الملل رییس‌جمهور در ادامه، فعال کردن بخش‌های اقتصادی، برگزاری دوازدهمین اجلاس کمیسیون مشترک، افتتاح خط دوم انتقال گاز طبیعی ترکمنستان به ایران، تبادل هیأت‌های سیاسی، تجاری و اقتصادی و علمی در سطوح مختلف و انجام مقدمات مربوط به امضاء موافقتنامه همکاری ترانزیتی بین کشورهای ایران،‌ عمان، قطر، ازبکستان و ترکمنستان را از جمله دستاوردهای چشمگیر دو کشور دانست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha