• شنبه / ۵ اسفند ۱۳۹۱ / ۲۳:۲۷
  • دسته‌بندی: دولت
  • کد خبر: 91120603304
  • خبرنگار : 71356

احمدی‌نژاد/8/: همراه لایحه بودجه 92، بودجه سه‌دوازدهم می‌دهیم

احمدی‌نژاد/8/: همراه لایحه بودجه 92، بودجه سه‌دوازدهم می‌دهیم

رییس‌جمهور در پاسخ به این سوال که آیا مصوبه سازمان حمایت در این زمینه ملغی است یا خیر، گفت: من الان نمی‌دانم مصوبه سازمان حمایت چیست. من اصلا این چیزها را متوجه نمی‌شوم. من نمی‌خواهم سر کسی را شیره بمالم. خودروسازان موظفند خودرو را خودشان به قیمت بازار و به قیمت واقعی بیاورند. دلال بازی یعنی چه؟

رییس‌جمهور در پاسخ به این سوال که آیا مصوبه سازمان حمایت در این زمینه ملغی است یا خیر، گفت: من الان نمی‌دانم مصوبه سازمان حمایت چیست. من اصلا این چیزها را متوجه نمی‌شوم. من نمی‌خواهم سر کسی را شیره بمالم. خودروسازان موظفند خودرو را خودشان به قیمت بازار و به قیمت واقعی بیاورند. دلال بازی یعنی چه؟

به گزارش خبرنگار سیاسی ایسنا، احمدی‌نژاد افزود: الان شرایطی پیدا شده و دولت دارد 90 درصد عوارض خودروی وارداتی می‌گیرد. البته وقتی قیمت ارز بالا رفت، این رقم 45 درصد است، ولی از این طرف هم آقایان دارند قیمت را بالا می‌برند. ما داریم حمایت می‌کنیم که آنها با قیمت پایین‌تر و با کیفیت بالاتری بفروشند و به رشد و تولید داخلی منجر شود. اگر بنا باشد که شما به قیمت بالاتری خودرو را به مردم بدهید، که خیلی بد است و این ظلم به صنعت خودروسازی است.

وی ادامه داد: اینطور می‌شود که مردم خودرو از شما نمی‌خرند و وقتی نخریدند ظرفیت تولید پایین می‌آید. ما الان نزدیک دو میلیون ظرفیت تولید خودرو داریم. شما که هزینه‌های ثابت را دارید می‌دهید. خودروسازان منابع هم دارند. سهام و چیزهای دیگری دارند و بانک مرکزی هم علی‌رغم بدهی‌هایی که داشته‌اند با آنها نهایت همکاری را کرده است. روند تولید را افزایش دهند و قیمت را پایین بیاورند. اینها مردم خودمانند.

احمدی‌نژاد گفت: اگر این شرایط باشد ما مجبوریم بگوییم اصلا عوارض را بردارید و بگذارید خودرو وارد شود. این بد است. ما باید از تولید خودمان حمایت کنیم. نباید این حس برای ما به وجود بیاید که از حمایت دولت سوءاستفاده شود. مگر چقدر می‌ارزد؟ چقدر آهن است؟ چقدر پلاستیک است؟ بالاخره یک قیمتی دارد، کیلویی چند؟

رییس‌جمهور افزود: البته خوشبختانه در سال‌های اخیر قیمت خودروهای داخل بالا رفته و تنوع خیلی خوبی دارند و ظرفیت خیلی خوبی در کشور ایجاد شده است و نیروی متخصص خیلی خوبی داریم، ولی من انتظار دارم مدیران بخش خودرو یک مقداری بهتر مدیریت کنند و خودشان را از مردم بدانند و نگاه بلندمدت داشته باشند.

احمدی‌نژاد در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که درخواستش از نمایندگان مجلس برای بررسی لایحه بودجه چیست؟ گفت: بودجه، بودجه منسجمی است و کاملا هدفمند است و برای شرایط امروز هم تدوین شده است. همکاران ما در معاونت برنامه‌ریزی، وزارت اقتصاد و همه دولت خیلی زحمت کشیدند و اینکه ما داریم یک مقداری بودجه را دیرتر می‌دهیم، به خاطر این است که ما داشتیم کار می‌کردیم و اینطور نبوده که این افراد بیکار باشند.

وی افزود: عزیزمان ما در مجلس هم توجه دارند و باید عنایت داشته باشند که طبق نظام اداری کشور، دولت بدنه کارشناسی کشور است، دولت نشسته است کار کرده است. منطق بودجه هم اگر بهم بخورد، آثارش هم بهم می‌خورد.

رییس‌جمهور گفت: بالاخره ما با توجه به شرایط و تجربیات امسال و با توجه به عملکرد بودجه و نحوه استحصال منابع نفتی، باید ببینیم که چقدر در آینده داشته باشیم و بعضی از سازوکارهایی که سایر منابع کشور را فعال کند. اینها را مطالعه و تعبیه کردیم و دولت مسائل حقوقی‌اش را در نظر گرفته است. یعنی ما می‌خواهیم اصل 44 اجرا بشود، مسکن و حمل و نقل اجرا بشود، رشد اقتصادی داشته باشیم، فاصله‌ها کم شود و تورم کنترل شود.

وی افزود: همکاران ما هم آمادگی دارند که توضیحات لازم را در اختیار نمایندگان محترم بگذارند و امیدواریم که در کوتاه‌ترین زمان ممکن، بودجه با کمترین تغییرات به دولت برگردد که ما بتوانیم اداره کنیم. ما سه‌دوازدهم را هم داریم می‌دهیم چون احتمال می‌دهیم که مجلس قبل از پایان سال نتواند رسیدگی را شروع کند و 15 روز هم تعطیلات نوروز داریم و عملا رسیدگی به این لایحه مانند پارسال در خردادماه خواهد بود.

احمدی‌نژاد گفت: این پروسه تقریبا 3 ماه طول می‌کشد، ولی ما پیش‌بینی کرده‌ایم که اگر قانون بودجه آمد، قوانین و احکامش از 1/1/ 92 قابل اجرا باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha