• یکشنبه / ۶ اسفند ۱۳۹۱ / ۰۰:۱۹
  • دسته‌بندی: دولت
  • کد خبر: 91120603311
  • خبرنگار : 71356

احمدی‌نژاد/10/:در گرانی‌ها اتفاقاتی خارج از اراده ما رخ داده است

احمدی‌نژاد/10/:در گرانی‌ها اتفاقاتی خارج از اراده ما رخ داده است

در ادامه گفت‌وگوی تلویزیونی احمدی‌نژاد، خبرنگاری در مورد نحوه همکاری دولت با بخش خصوصی و اینکه گفته می‌شود رییس‌جمهور با پیشنهادهای همکاری با بخش خصوصی موافقت نکرده است، سوال پرسید و گفت: "آیا شخص رییس‌جمهور مانع حضور وزرا در شورای گفت‌وگو با بخش خصوصی بوده است؟"

در ادامه گفت‌وگوی تلویزیونی احمدی‌نژاد، خبرنگاری در مورد نحوه همکاری دولت با بخش خصوصی و اینکه گفته می‌شود رییس‌جمهور با پیشنهادهای همکاری با بخش خصوصی موافقت نکرده است، سوال پرسید و گفت: "آیا شخص رییس‌جمهور مانع حضور وزرا در شورای گفت‌وگو با بخش خصوصی بوده است؟"

به گزارش خبرنگار سیاسی ایسنا، رییس‌جمهور پاسخ داد: سوال خوبی پرسیدید. حجم واگذاری‌های دولت به بخش خصوصی در این دوره بیش از 40 برابر کل 15 سال قبل است. پس دولت اصلا دارد کار را به بخش خصوصی واگذار می‌کند.

وی با بیان اینکه "خود من جلسه‌های زیادی را با نمایندگان بخش خصوصی داشته‌ام"، افزود: البته یک مصوبه بود که خلاف قانون اساسی بود که من آن را به شورای عالی حل اختلاف ارجاع دادم ولی به طور کلی در بعضی از جلسات حتی ما در حد بنگاه تصمیم گرفتیم. ولی باید توجه داشت که این برای ما یک باور است که مردم باید اقتصاد را اداره کنند.

رییس‌جمهور یادآور شد: حتی در مرحله‌ای که وزارت بازرگانی مجبور شد کالای اساسی وارد کند همه فشار ما این بود که وزارت بازرگانی باید کار را به مردم بسپارد. البته یک گروه ممکن است بگویند ما نمایندگان مردم هستیم ولی در هر صورت ما با همه‌ی مردم تعامل داریم.

احمدی‌نژاد ادامه داد: ‌ما جلسه می‌گذاریم بحث می‌کنیم و روی هیچ پیشنهادی هم تعصبی نداریم، منتها اگر یک گروهی انتظار داشته باشد کل اقتصاد را در دست بگیرد، این امر خلاف قانون اساسی است.

وی در پاسخ به پرسش دیگری درباره راهکارهای مبارزه با گرانی و این‌که آیا ابزار قانونی برای مبارزه با گرانی وجود ندارد یا نظارت‌ها استمرار ندارند؟، گفت: از یک منظر همه اینهایی که شما گفتید درست است اما در کنار اینها باید توجه کنیم که اتفاقاتی خارج از اراده ما رخ داده است.

رییس‌جمهور با بیان اینکه "حدود 50 سال است که اقتصاد ما وابسته به درآمد نفت است"، اظهار کرد: اگر در این درآمد یک نوسان تند اتفاق بیفتد آثارش را می‌گذارد. ما باید مدیریت کنیم و در این راستا کارهای درازمدت داریم انجام می‌دهیم.

وی ادامه داد: ما باید به این سمت برویم که سهم درآمد نفت را در اقتصادمان پایین بیاوریم و سایر درآمدها را بالا ببریم. مانند صادرات غیرنفتی که به سرعت دارد افزایش پیدا می‌کند. یعنی با این سرعت رشد در دو سال آینده ما دیگر نیاز به درآمدهای ارزی نفتی به این معنا نداریم؛ چون سرعت رشد خیلی بالاست.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه "پارسال 53 میلیارد دلار صادرات داشتیم که در اول این دولت، این رقم هفت میلیارد بود و در 10 ماهه امسال 34 میلیارد است"، گفت: با این مشکلاتی که در 5 - 6 ماه اول سال اتفاق افتاد توقفی ایجاد شد که تا پایان سال من فکر می‌کنم به حدود 44 میلیارد دلار برسد اما در سال آینده بالای 70 میلیارد دلار خواهد رفت.

رییس‌جمهور خاطرنشان کرد: ما امسال برای 75 میلیارد دلار برنامه‌ریزی کرده بودیم ولی بالاخره دشمن هم وجود دارد و یکدفعه می‌زند و ممکن است آدم زمین بخورد، اما دوباره بلند می‌شود و خود را بازسازی می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha