• جمعه / ۴ اسفند ۱۳۹۱ / ۰۹:۱۱
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 91120402074
  • خبرنگار : 71132

سنایی:غرب رویکرد فشار و مذاکره همزمان را کنار بگذارد

سنایی:غرب رویکرد فشار و مذاکره همزمان را کنار بگذارد

یک عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که در مذاکرات پیش‌روی ایران و 1+5، غرب باید رویکرد فشار و مذاکره همزمان را کنار بگذارد و از خود حسن نیت نشان دهد.

یک عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که در مذاکرات پیش‌روی ایران و 1+5، غرب باید رویکرد فشار و مذاکره همزمان را کنار بگذارد و از خود حسن نیت نشان دهد.

مهدی سنایی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: بزرگ‌ترین مشکل مذاکرات بین ایران و 1+5 رویکردی است که از طرف غرب بر مذاکرات حاکم است و آن هم رویکرد مذاکره و فشار همزمان است.

وی افزود: عرف بین‌الملل و تجربه بین‌المللی نشان می‌دهد که این رویکرد در قبال ایران نتیجه‌بخش نیست زیرا با روانشناسی و دیپلماسی ایرانی همخوانی ندارد. روانشناسی و دیپلماسی ایرانی فشار را نشانه دشمنی و مذاکره را نشانگر حسن نیت می‌داند و از نظر ما این دو با هم همخوانی ندارد بلکه متناقض است.

نماینده مردم نهاوند در مجلس با اشاره به اخبار منتشره در برخی رسانه‌های غربی مبنی بر پیشنهاد تعطیلی سایت فردو در قبال لغو ممنوعیت تجارت طلا با ایران، تاکید کرد: این پیشنهاد هم در همین چارچوب عرضه می‌شود و دو سوی آن با یکدیگر برابری ندارد چرا که تحریم‌های وضع شده علیه ایران تحریم‌های گسترده‌ای است و مباحث مربوط به ممنوعیت تجارت طلا با توجه به ذخایر نسبتا خوب طلایی که ایران از آن برخوردار است، از سبک‌ترین تحریم‌هاست.

سنایی ادامه داد: ما معتقدیم از جهت منطق مذاکره هم این پیشنهاد تناسبی با هم ندارد ضمن اینکه فردو بخشی از دانش صلح‌آمیز هسته‌یی ایران است و موضوعی نیست که ایران از آن صرف‌نظر کند.

این عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در پایان اظهار کرد: به نظر ما گامی که باید در مذاکرات برداشته شود یکی این است که غرب رویکرد فشار و مذاکره همزمان را کنار بگذارد و از خودش حسن نیت نشان دهد و بعد از آن، سیاست گام به گام و مدالیته آن هم بر اساس یک منطق روشن تعریف شود که بتواند نتیجه‌بخش باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha