• سه‌شنبه / ۱۷ بهمن ۱۳۹۱ / ۱۲:۵۱
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 91111710516
  • خبرنگار : 90068

ابوشریف:در آینده نزدیک به هجوم اسراییل پاسخ می‌دهیم/در کنار سوریه ایران و لبنان خواهیم بود

ابوشریف:در آینده نزدیک به هجوم اسراییل پاسخ می‌دهیم/در کنار سوریه ایران و لبنان خواهیم بود

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت: اسراییل دشمن تمام کشورهای عربی و اسلامی است و درباره حملات اخیر رژیم صهیونیستی به سوریه، هشدار می‌دهم در آینده نزدیک به هجوم‌شان پاسخ خواهیم داد.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت: اسراییل دشمن تمام کشورهای عربی و اسلامی است و درباره حملات اخیر رژیم صهیونیستی به سوریه، هشدار می‌دهم در آینده نزدیک به هجوم‌شان پاسخ خواهیم داد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) ناصر ابوشریف در نشست خبری «شکوه مقاومت؛ از فلسطین تا بحرین» که صبح امروز درسازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد، ابتدا به بیان ویژگی‌های رهبری امت اسلامی پرداخت و اظهار کرد: نمی‌توان ویژگی‌های مشترکی را برای همه رهبران در نظر گرفت اما می‌توان امام خمینی(ره) را به عنوان الگوی مشترک تمامی رهبران در نظر گرفت که از ویژگی‌هایی چون اعتماد به نفس و شجاعت، وحدت‌گرا بودن،‌ مواجهه با غرب و استکبار برخوردار بود.

وی تاکید کرد: رهبری که به وحدت‌گرایی اعتقاد نداشته باشد نمی‌تواند جامعه موفقی را داشته باشد. امروز مهمترین مساله امت اسلامی وحدت است و رهبری که نتواند سیاست‌هایش بر این امر متمرکز شود موجب بیشتر شدن شکاف‌ها خواهد شد.

وی ادامه داد: رهبران مختلفی در دوره‌های مختلف در میان امت اسلامی حضور یافتند که به جای پیگیری وحدت سعی کردند تا مسیر قتل و کشتار مردم را در پیش بگیرند که هیچگاه این راه، راه حل موفقی نبوده است.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین مقاوم بودن رهبری امت اسلامی در قبال غرب و استکبار را یکی دیگر از ویژگی‌های رهبری امت اسلامی توصیف کرد و گفت: رهبری که سعی کند بر اساس منافع خود به سازش در مقابل غرب بپردازد، شایستگی رهبری امت اسلامی را ندارد. کشورهایی مانند مصر و تونس با همین مشکل مواجه بودند و به دلیل اتخاذ سیاست‌های داخلی که سعی می‌شد رابطه با غرب را انتخاب کنند، نتوانست به اهداف خود برسند.

وی امام خمینی(ره) و حضرت آیت‌الله خامنه‌ای را به عنوان مثالی برای رهبری امت اسلامی ذکر کردند که می‌توانستند بر اساس منافع رابطه با غرب و آمریکا را اتخاذ کنند ولی این کار را انجام نداده‌اند و در مقابل استراتژی بلندمدتی را اتخاذ کردند که نتیجه آن پیشبرد امت اسلامی بوده است.

وی درباره دخالت‌های خارجی در مساله سوریه تصریح کرد: در مساله حمایت از مردم سوریه تا زمانی که این امر مساله‌ای داخلی و بدون مداخله خارجی باشد ما در کنار مردم سوریه خواهیم بود، اما اگر مداخلات برای کسب منافع باشد ما مخالف آن هستیم؛ چراکه معتقدیم که این امر با هدف خار ج کردن سوریه از معادلات سیاسی و جدا کردن آن از اتحاد با ایران و نقش آن در مقاومت است.

ابوشریف تاکید کرد: ما در هر حال با مداخله خارجی و خشونت مخالفیم و خواهان در پیش گرفتن راه حل سیاسی در سوریه هستیم و معتقدیم این کشور باید هویت خود را حفظ کند.

وی گفت: اسراییل دشمن تمام کشورهای عربی و اسلامی است و درباره حملات اخیر رژیم صهیونیستی به سوریه، هشدار می‌دهم و معتقدم که ما به عنوان گروه مقاومت در کنار مردم سوریه ایران و لبنان خواهیم بود و در آینده نزدیک به هجوم اسراییل پاسخ خواهیم داد.

وی درباره نقش ترکیه در اوضاع منطقه تصریح کرد: ترکیه کشور مهمی در منطقه است و مثلث ایران، ترکیه و کشورهای عربی است که باید برای حفظ منطقه حفظ شود.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین ادامه داد: روابط با ترکیه مهم است اما این کشور رویکردی را اتخاذ کرد که معتقدیم که در بخشی از مسیر خود اشتباه کرده است ترکیه می‌توانست با کمک ایران و سایر کشورها راه‌حل مشترکی درباره سوریه اتخاذ کند، اما خط مشی الان این کشور تنها به تجزیه سوریه و تسلیم آن منتهی خواهد شد و در واقع این موضع مقاومت را هدف قرار داده است که این به نفع اسراییل است.

وی با بیان این‌که «نقشی که ترکیه ایفا کرده در شان آن نبوده است» افزود: ترکیه با این خط مشی سوریه را با بلا مواجه می‌کند. ترکیه می‌توانست به عنوان یک کشور مهم، نقشی تاریخی در منطقه ایفا کند، اما متاسفانه این کار را نکرد. موضع فعلی ترکیه را قبلا در قبال پاکستان داشتیم که سامان‌دهی گروه‌ها به ضرر این کشور تمام شد، الان بر این باور هستیم که تشکیل این گروه‌ها (معارضین سوری) نهایتا به ضرر این کشور است. ترکیه می‌تواند با همکاری ایران و عراق راه‌حلی برای سوریه بیابد.

وی در پاسخ به سوالی درباره چرایی واکنش‌ نشان ندادن سازمان ملل به حمله اخیر رژیم صهیونیستی به سوریه گفت: تجاوز به سوریه باید از ابتدا محکوم می‌شد اما همیشه در چنین مسائلی اسراییل موقعیتی فراقانونی پیدا می‌کند و با حمایت‌های آمریکا مواجه است. اسراییل دشمن همه ملت‌ها بوده و هست و هرگاه حملات این‌چنینی از سوی اسراییل انجام شده برخی کشورها بوده‌اند که دیگر کشورها را از پاسخ برحذر داشته‌اند تا نکند این واکنش‌ها به ضرر اسراییل تمام شود.

ابوشریف درباره موضع مقاومت نسبت به تشکیل دو دولت بیان کرد: اسراییل رژیم نامشروعی است که اهدافی را پیگیری می‌کند که در آن همه امت اسلامی هدف قرار دارد ما به عنوان مقاومت یک خط پیگیری می‌کنیم. ما اعتقادی به تشکیل دو دولت نداریم و فلسطین از بحر تا نهر آن را دنبال می‌کنیم و حاضر نیستم ذره‌ای از آن را به اسراییل بدهیم. اسراییل خود نیز به روند تشکیل دو دولت اعتقادی ندارد و بیت‌المقدس نیز کاملا یهودی شده است از این رو پاسخ ما تنها مقاومت است.

وی با بیان این‌که «در فلسطین دو خط مشی اعتقاد به مقاومت و حمایت از روند صلح وجود دارد» افزود: البته حمایت از روند صلح رویکرد برخی از کشورهای عربی و حتی برخی گروه‌های فلسطینی است، اما تحولات فلسطین نشان داده که تنها راه حل مقاومت تا نابودی کامل اسراییل است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha