• جمعه / ۱۳ بهمن ۱۳۹۱ / ۱۰:۴۹
  • دسته‌بندی: فوتبال، فوتسال
  • کد خبر: 91111307480
  • خبرنگار : 71438

محمود یاوری: برای بازگشت آرامش به تیم ملی باید کمک کنیم/ از اسامی تیم ملی تعجب کردم

محمود یاوری: برای بازگشت آرامش به تیم ملی باید کمک کنیم/ از اسامی تیم ملی تعجب کردم

پیشکسوت و مربی فوتبال معتقد است تیم ملی این روزها از آرامش به دور است و افراد خرابکار جو را بدتر می‌کنند، در چنین وضعیتی همه برای بازگشت آرامش باید کمک کنند.

پیشکسوت و مربی فوتبال معتقد است تیم ملی این روزها از آرامش به دور است و افراد خرابکار جو را بدتر می‌کنند، در چنین وضعیتی همه برای بازگشت آرامش باید کمک کنند.

محمود یاوری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره نفرات دعوت شده به اردوی تیم ملی برای بازی با لبنان در مرحله مقدماتی جام ملت‌های آسیا، اظهار کرد: وقتی اسامی دعوت شده‌ها را شنیدم تعجب کردم. تیم ملی، تیم باشگاهی نیست که بازیکنانش هر بار تغییر کنند. تیم ملی ما که بازی تدارکاتی ندارد، بنابراین تیمی را باید در چنین بازی‌ها به زمین فرستاد که قرار است به جام جهانی برود. به اعتقادم تیم ملی در تورنمنت‌هایی مثل غرب آسیا و مقدماتی جام ملت‌های آسیا باید با 80 – 90 درصد از بازیکنانی بازی کند که قرار است مقابل قطر، لبنان و کره جنوبی بازی کنند.

وی ادامه داد: بازیکنان دعوت شده به نظر خود کی‌روش بستگی دارد و ما تنها نظر کارشناسی خودمان را می‌دهیم. اما درباره اختلافاتی که در تیم ملی به وجود آمده باید بگویم، چنین مسایلی برای تیم ملی سرعت گیر خواهد بود. ما هرگز نمی‌توانیم به خودمان تلقین کنیم که آرامش در تیم ملی وجود دارد. آنهایی هم که کار را خراب کرده‌اند، خراب‌ترش می‌کنند و توانایی درست کردن اوضاع را ندارند. به اعتقادم مشکل کل ورزش ما این است که آدم‌های کننده ندارد. مدیران، خودشان با خودشان اختلاف دارند؛ حالا ما انتظار داریم که حاشیه‌های تیم ملی را جمع و جور کنند؟ هرگز این اتفاق نخواهد افتاد.

پیشکسوت فوتبال همچنین با اشاره به این که نبود آرامش در تیم ملی، تاثیرات منفی بسیاری خواهد داشت، اظهار کرد: خداحافظی ناهنگام و بی‌دلیل رحمتی و از طرفی هم عکس العمل غیر حرفه‌ای کی‌روش در مواجه با این اتفاق، جو بدی را پیرامون تیم ملی به وجود آورده است. نظرات شخصی نباید در تیم ملی اعمال شود. به اعتقادم ما دستاویز اختلافات شخصی هستیم، اما نباید با احساسات و سرنوشت مردم بازی کرد. اگر کی‌روش مطمئن باشد که رحمتی بهتر از سایر دروازه‌بان‌ها است، باید در جلسه‌ای بسته، مشکل را جویا شود و حلش کند. هر کدام از این بازیکنان متعلق به مردم ایران هستند و نمی‌توان به خاطر نظرات شخصی، توهمات و شبهات از آن ها گذشت. این کار، اشتباه محض است. مسئولان فوتبال ما هم خیلی زود به چیزی دل بسته و خیلی زود هم از آن سرد می‌شوند. نباید از ابتدا این همه اختیار به کی‌روش داده می‌شد. البته من از اول علاقمند کی‌روش بودم و او را تایید می‌کردم،‌ اما کارش نگرفت!

یاوری همچنین ضمن بیان این مطلب که « همه موظفند برای ایجاد آرامش در تیم ملی کمک کنند»، به ایسنا گفت: ما مربیان اگر حرفی می‌زنیم از سردلسوزی است. آرامش را هم نه ما به هم می‌زنیم و نه ایجاد می‌کنیم. به اعتقادم 80 درصد ماجرا به کی‌روش مربوط می‌شود و 20 درصد به ما. حرف‌های ما را می‌توانند گوش نکنند، اما حرف کی‌روش قطعا باید عملی شود. به هر حال حاشیه‌ها به داخل تیم کشیده می‌شود و تمام بازیکنان ناراحت می‌شوند. نمی گویم که با این اتفاقات مقابل لبنان از پیش باخته هستیم، اما مسابقه، مسابقه است. می‌خواهد مقدماتی جام ملت‌های آسیا باشد یا جام جهانی. به اعتقادم کی‌روش در جمع کردن حاشیه‌ها توانایی ندارد.

وی اضافه کرد: در کل مربیان پرتغالی دنبال حاشیه هستند و هیچ کدام‌شان در ایران موفق نبوده اند و در ایران با یکدیگر اختلاف داشتند. به یاد دارم روزی در هتل المپیک جمع شده بودیم و شخصی رو به مربیان پرتغالی کرد و گفت، " کروات‌ها فوتبال ایران را خراب کردند، ببینیم شما چه کار می‌کنید". پرتغالی‌ها به این حرف خندیدند و چند روز بعد دیدیم که اختلافات ژوزه و کی‌روش شروع شد. حالا متوجه شده‌ایم که اختلاف بین پرتغالی‌ها اپیدمی شده است و موضوع جدیدی نیست. به هر حال زمانی که دو کشتی‌گیر روی هم فن اجرا می‌کنند، ضربه‌اش به تشک می‌خورد. بنابراین اختلافات بین مربیان پرتغالی و حتی کی‌روش با ایرانی‌ها به فوتبال ایران ضربه می‌زند.

سرمربی فجر سپاسی شیراز در پایان نیز درباره برنامه‌های تیمش در تعطیلات لیگ عنوان کرد: ما هم مثل بقیه تیم‌های لیگ در عرض بیست روز ، پنج بازی انجام داده‌ایم و به همین دلیل تمرین را بعد از سه روز استراحت آغاز می‌کنیم. همچنین در نظر داریم چند بازی دوستانه با تیم‌های محلی و امید خودمان انجام دهیم تا نفعی به آنها هم برسد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha