شهردار اردبیل از راهاندازی سیستم جامع «شهرداری الکترونیک» در مناطق 1 و 2 شهرداری اردبیل در ایامالله دهه فجر خبر داد و گفت: یقین داریم سیستم اتوماسیون یکپارچهسازی خدمات شهرسازی اهمیت فراوانی دارد، پس از استفاده در عمل مایهی مباهات سیستم شهرداری اردبیل شود و شهروندان فواید مثبت آن را میبینند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، «صدیف بدری» در نشستی با حضور معاونان شهردار، مدیران مناطق 1 و 2 شهرداری و مسوولان ادارات فنی و شهرسازی، درآمد، نوسازی و املاک ظهر امروز پنجشنبه 5 بهمنماه در محل سالن اجتماعات شهرداری اردبیل اظهار کرد: تراز بالای علمی و تخصصی همکاران ما در شهرداری اردبیل، تجهیز این مرکز به سیستمهای روز را بیش از هر زمان دیگری ضروری میکند. این سیستم با مشارکت همهی همکاران به مرحله اجرا رسید.
وی به مدیران و کارکنان شهرداری توصیه کرد حضور دائم در دورههای آموزشی در نظر گرفته شده داشته باشند و زبان خدمات مناسب به مردم زبان کامپیوتر است.
شهردار اردبیل انجام امور به صورت دستی را دور از سطح تخصص همکاران دانست و گفت: همه شیوههای نوین از جمله بایگانی الکترونیک باید برای سیستم شهرداری اردبیل در نظر گرفته شود؛چراکه اگر به IT مجهز نشویم اهداف و برنامهها محقق نمیشود.
بدری زمان راهاندازی سیستم جامع «شهرداری الکترونیک» در مناطق 3 و 4 شهرداری اردبیل را نیز اوایل سال 92 برشمرد و افزود: از اوایل مهرماه امسال نسبت به عقد قرارداد برای پیادهسازی سیستم جامع و یکپارچه شهرسازی، درآمد، املاک، نوسازی و اصناف و در معنای واقعی برای پیادهسازی شهرداری الکترونیک با شرکت مشاور «ایران سیستم» اقدام شد و تا امروز همهی آمار و اطلاعات لازم اعم از تعرفه مصوب عوارض شهرداری، ارزش منطقهای، ارزش معاملاتی ساختمان، بحثهای مختلف شهرسازی، صدور پروانه، استعلام، تخلفات ساختمانی، ماده 100، درآمد، نوسازی و اصناف، اطلاعات این موارد و فرمولهای مربوطه طراحی شده است.
وی از پایان کار طراحی سیستم نرمافزاری مورد نیاز تحت وب توسط مشاور طرح خبر داد و گفت: تا کنون 2 مرحله دوره آموزشی برای همکاران مرتبط با شهرداری در حوزههای مختلف معاونت برنامهریزی و توسعه، شهرسازی و معماری و همچنین مناطق چهارگانه ارائه شده و اجرای آزمایشی این سیستم به مدت 10 روز از 20 دی تا پایان ماه در شهرداریهای مناطق 1 و 2 انجام شده است.
به گزارش ایسنا، مهندس «صمدی»، معاون برنامهریزی و توسعهی شهرداری اردبیل نیز هدف از برگزاری این جلسه را ایجاد هماهنگی بیشتر بین همکاران، برطرف کردن مسائل، مشکلات و مخاطرات احتمالی پیشروی اجرای این طرح برشمرد و افزود: سیستم جامع شهرداری الکترونیک از شنبه 7 بهمن به صورت رسمی در شهرداریهای مناطق 1 و 2 اردبیل به بهرهبرداری میرسد.
وی در خصوص مزیتهای اجرای این طرح گفت: با بهرهبرداری از سیستم جامع «شهرداری الکترونیک» از مراجعات مکرر شهروندان به شهرداری کاسته میشود و همهی مراحل دریافت مدارک، صدور مجوزهای مختلف، استعلامات، تفکیک اعیانی و عرصه، صدور پایان کار، کمیسیون مادهی 100، رسیدگی به تخلفات ساختمانی، عوارض و خدماتی که شهرداری ارائه میدهد در این سیستم پیشبینی شده است.
معاون برنامهریزی و توسعهی شهرداری اردبیل خاطرنشان کرد: متعاقب این اقدام دفاتر خدمات الکترونیک شهرداری اردبیل نیز در نقاط مختلف شهر راهاندازی میشود تا آن دسته از شهروندانی که دسترسی به اینترنت ندارند، از خدمات این مراکز استفاده کنند.
انتهای پیام
نظرات